Sneeuwtest-Stromer: geslaagd !

Lomito

Geweldig dat je fiets het goed heeft gedaan, ik baal dat ik gisteren vastliep met een storing in de elektronica en naar huis moest oeken. Ik had volledig vertrouwen in mijn fiets en voel me nu toch wat in de steek gelaten door de techniek. Verder geen tijd vandaag om de fiets na te laten kijken want de werkplaats van onze dealer ligt in onderdelen op de grond. Maar ik geef niet op, er komt vast nog wel een stevige sneeuwbui deze winter om de fiets te kunnen testen. :dwarf:
Laatst gewijzigd door Lomito op 11 dec 2017, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Ik ben vandaag ook met de fiets gaan werken.
Deze morgen om 6uur was het droog.
Terug na de sneeuwbui. Het regende. Pap en ijsplekken.

Maar het ging. Ook met de bigbens.
Stand 2 sneeuw.

Toch niet sneller dan 27 en 20 door de papsneeuw.

Slechte handschoenen en sneeuw onder de schoenbeschermers. Ben thuisgekomen als een wandelend ijsblok. Goeie koffie met whisky en t gaat al beter.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Alex,

goed om te horen dat de Big Bens zo bevallen. Mij bevielen ze niet in de regen maar in sneeuw-omstandigheden heb ik nog nooit met de originele banden rondgeStromert.
Ik ben wel heel blij dat er tegenwoordig meer keus is; en als ik Schwalbe mag geloven komen er zelfs nog meer opties. Daar ben ik voorstander van want een band is iets heel persoonlijks. Wat de ene heerlijk vind rijden is voor de andere niet fijn. Goed dat er keuze is en laten we vooral het forum gebruiken voor uitwisselen van ervaring.

De fiets is in de tussentijd wel uitgelekt maar ik zie nog veel vocht. Er gaat vanavond nog een gezonde spuit WD-40 in het slot (water displacement) om geen vastzittende ellende te hebben. Intern het slot is vrijwel niet te drogen en als ik woensdag weer in minus minus de deur uit ga kom ik anders met een bevroren slot aan wat ik dus niet meer kan gebruiken.
En als morgen alles goed droog is weer een vrolijke spuit met teflonolie over ketting & cassette. We gaan weer de pekel in.....
De vaseline zit nog goed op de afdichtingsrubber van het accuvak dus da's nog niet nodig.

Grtz, Reinout
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Wauw jullie zijn stoer!! Ik durf (nog) niet (meer) sinds mijn ijzel-val!
Ik heb winter continentals, ik zal het wel proberen op dijk voor ons huis. Nu wel snoeiharde wind die over Markermeer komt aan knallen. Alleen onze oudste dochter wilde een stukje op de slee ;)
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Roos,

....da's een eenvoudige prioriteit: dochter op de slee !
Geniet er van. Sneeuwpret is TOF en hoe vaak hebben we weer/nog een echt wit landschap in Nederland ?
Vervolgens weer met gloeiende wangetjes naar binnen en intern opwarmen.
Zoals Alex in een eerder bericht aangeeft: koffie met whiskey....doe mij dan maar zonder de koffie.....
Maar wel weer lekker voldaan warm.

Ik had gelezen over je glijpartij op dat stuk ijsvlakte. Bij dat soort ondergrond boeit een winter-Conti echt niet meer hoor.....je gaat gewoon fraai onderuit. En aangezien ik de afgelopen jaren al 3 smakkerds heb gemaakt heb ik in sippe weersomstandigheden gewoon kniebeschermers om (via een winkel met rollerskate / skate board spullen).
En handschoenen draag ik altijd al; ook in de hitte. Scheelt je zo maar eens een grindafdruk in je handpalm......

Slee ze,
Reinout
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Als het vannacht gaat vriezen... Gaat het morgen met de Stromer echt niet lukken vrees ik, dan vriezen de sneeuwsporen ook nog eens vast. Vandaag al een stuk of 4 BVM's (bijna val momenten) gehad.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Reinout en overige Sneeuw-Stromeraars

Wat een coole verhalen, t lijkt me aanlokkelijk het sneeuw-stromeren :D

Ik laat m’n Es echter binnen staan, ben veel te bang dat ik onderuit ga en zowel Es als ikzelf in de lappenmand moet :roll:

Respect voor de doorgewinterde woon-werk stromeraars! Geeft wel hele mooie plaatjes!

“ Helmpje af voor jullie :bp: “.
+ST2S and n-joying it to the max...
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Vanmorgen vroeg nog droog kunnen stromeren richting Brussel. Vanavond op kletsnatte wegen (smeltende sneeuw, pap, ijswater, regen...) op de BigBens naar huis gefietst/gezwommen. Ging goed op standje 2. Tot nu toe geen problemen met vocht in de nieuwe controller. :bf:
Lomito

Het is inderdaad erg leuk om langzaam rijdende auto's op een redelijk schoon gemaakte rijbaan voorbij te rijden op het blubberfietspad omdat het de voorste automobilist net zo dun door de broek loopt als de niet weggeveegde sneeuw onder mijn winterconti's... En dan bij het langsrijden even naar binnen kijken en zwaaien... (gisteren op de N836 Zetten-Randwijk) :lol:
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Vandaag oudste zoon ook met de ST1 woon-werk door sneeuw en ijs naar Amersfoort 2x20 km gefietst.
Helaas op de terugweg in de zware sneeuwval toch ook een sneeuwschuiver gemaakt...

Geen schade aan den mensch maar de Stromer heeft wat krassen opgelopen en het B&M achterlicht is gesneuveld :aq

Meteen een goede aanleiding om het achterlicht te vervangen door een Supernova E3 tail light 2.
Alleen (mogelijk met wat aanwijzingen van andere forumleden)nog uitvogelen hoe ik dat kan fixen.

De ST1 deed het ondanks alle vocht, kou en sneeuw probleemloos en staat nu droog te worden.
+STROMER- ST5
Plaats reactie