Stromeur schreef: ↑28 feb 2021, 23:26
Ik vind wel dat Klever het gedrag van de ondersteuning verder moet doorontwikkelen: kracht en topsnelheid zijn dik in orde, maar na het stil houden van de trappers pikt de ondersteuning nog steeds niet voldoende snel op, én de PINION zit verder continu in de gaan-gaan-gáán modus. Dat voelt minder intuïtief en natuurlijk dan een Stromer-motor, die hebben dat echt heel goed voor elkaar.
Het oppikken van de ondersteuning op de Klever kan dan nog wel verbeterd worden richting die van Stromer. Tegen het gaan-gaan-gaan is het voldoende om de ondersteuning een standje lager te zetten. Prestaties zijn gelijk maar de eigen input moet wat hoger om de max ondersteuning te krijgen, maw, de ondersteuning is dan beter gespreid en minder een "on-off" verhaal bij de minste eigen input.
Kalibreren van de TMM sensor moet op de Klever NOOIT gebeuren. Of je nu dat achterwiel op 30Nm aandraait of op 45Nm, maakt helemaal niets uit en zo moet dat ook. Hier kan Stromer dan weer in verbeteren. En een fijne natuurlijke ondersteuning EN dat kalibreren uit de wereld helpen. Niets is zo erg als onderweg te moeten stoppen, als de fijne natuurlijke ondersteuning het hazenpad heeft gekozen, om het weer in de goede richting te krijgen.
Verder wens ik je een fijne zoektocht + financiële meevaller toe (bovenop de centen van je St2s) zodat wat je wenst ook mogelijk wordt, ik ben benieuwd.