Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑21 apr 2018, 22:54
Hoe voelt dat, om met zulke snelheden te blijven trappen? Wordt dat niet instabiel?
Nu is die Trefecta natuurlijk een totaal andere machine, met een heel ander frame, maar is het niet eng om op die snelheden te blijven trappen?
Het "window of operation" van de Trefecta is geheel anders dan een doorsnee fiets.
De machine is ontworpen en gebouwd voor hogere snelheden. De omwentelsnelheid van de trapas wordt automatisch aangepast en hierdoor lever je wel kracht maar weinig onnodige beweging.
Het viel mij alles mee dat je stabiel blijft fietsen en weinig zwenkbeweging voelt.
Waar een gewone fiets veel aanpassing van de rijstijl en vaardigheden vraagt op hoge snelheid is dat met de Trafectie niet echt nodig. Fiets je comfortabel op een SP? Dan fiets je gecontroleerd op de Trafecta weg. Wat er gebeurd op kritieke situaties zoals een noodstop weet ik niet.
Opsfr schreef: ↑19 apr 2018, 23:34
Ik heb een vraagje. Is de snelheid die je ST2 weergeeft dezelfde als deze die je gps meet?
Toen ik mijn ST2 kocht 2 j geleden, haalde ik makkelijk 49km/u op het display van de fiets. Op GPS was dit juist 45km/u. Toen kwamen de updates. Max snelheid nu nog nauwelijks 46km/u op display van fiets, met inspanning dat zweet er af druipt, op gps is dit net geen 42km/u.
Voel mij als iemand die een sportwagen heeft gekocht en eens je er mee aan het rijden bent Is het alsof hij wordt gedowntuned naar een doorsnee voertuig. Strömer beweert niks aan de snelheid aangepast te hebben. Toch raar. In het begin 49, ging je harder zag je op stand 3 de ondersteuning verminderen. Nu aan 44,5km/u geeft de fiets nog max ondersteuning op stand 3 maar voel je de motor beginnen afremmen. Zeer onaangenaam en enorm batterij verbruikend. Heeft nog iemand deze ervaring?
Heb zelf een ST2s . Met de standaard cassette haalde ik regelmatig 49,3-49,4. Ik heb nu een groter voorblad en een Ultegra cassette laten monteren, fietst vele malen prettiger, maar top is nu 48,2-48,3
Heb wel vernomen van FM dat er een update is geweest. Weet niet of het inhoud dat top verlaagd is.
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren!
Heb ook de ervaring van rehelmatig boven fe 48 aantikken al een tijd niet gehad. Wel zo rond de 44.5 a 45 dat gast best goed over een lang recht stuk.
Op mijn gehele route van 36km rij ik gemiddeld 32, dat komt vooral omdat ik in Amsterdam langzaam rijden moet
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Ik rijd met mijn ST2 44,5 km/h kruissnelheid volgens mijn GPS. Heb deze week een woon-werk rit afgelegd aan 40,8 km/h gemiddeld (GPS). Ben best tevreden.
Vandaag voor 't eerst sinds twee weken opnieuw op mijn klassieke koga gezeten, man dat leek alsof ik met remmen op reed.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik heb vandaag ook mijn record verbeterd, echter wel de andere kant op. Met de kinders lekker fietstochtje gemaakt, na 21 km nog steeds 100% accu
En wat een gemiddelde snelheid
image.png (76.32 KiB) 2920 keer bekeken
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.