Club 40K
Geplaatst: 16 sep 2020, 17:51
Ook deze mijlpaal is geslecht....40.000 km vandaag overschreden.
Het heeft door de COVID19-maatregelen wat langer geduurd dan gedacht want ik hoef nu niet per week 500 km weg te peddelen en mag wat vaker thuis werken. Eigenlijk heeft m'n ST3 geen echte bijzonderheden gehad:
- een korte periode scooteren. Eerst heeft de FM nog de TMM-sensor gereinigd (mogelijk zandkorreltje) maar het bleef terug komen. Toen domweg vervangen.
- een aantal keer een foutmelding waarbij ik wel door kon Stromeren en geen enkel hinder ondervond. En bij uit- aanzetten verdween de melding. Ik was een vroege ST3 klant en deze "storingsmeldingen" waren uit de prille beginperiode van die fiets.
- een keer totaal systeem shut-down. Geheel verklaarbaar en eigen fout. Ik had door gezonde tegenwind, hoge snelheid en hoge buitentemperatuur de accu goed heet gekregen. Vervolgens duik ik op de Grebbeberg naar beneden in standje RECUP. Dat werkt natuurlijk niet want de batterij wordt niet geladen boven de 40 graden. Even stoppen en de uit/aanzet-truc. En door....
Normale slijtage:
- ongeveer iedere 10.000 km nieuw kransje 11. Bij mij het enig echt slijtende kransje. En voor de compleetheid pak ik dan kransje 12 en 13 mee maar feitelijk hoeft dat niet.
- al een keer de ketting vervangen.
- remblokjes gaan langer dan 10.000 km mee maar als hij dan toch in de hangijzers bij de FM hangt doe dat dan maar gelijk want mijn remvermogen is me dierbaar. Ik vervang in ieder geval eerder dan in mijn ST1X-periode waarbij ik doorreed tot eigenlijk te laat.
- bagagerack. Door het meevoeren van altijd 2 goed gevulde zijtassen en een accutransporter zie je goede slijtplekken op de Racktime.
Ben heel blij met de geveerde voorvork en van Zijp's spatbordverlengers en accutransporter.
En de zoektocht naar de optimale band is voor mij nu geëindigd bij de Pirelli Cycle-E WT met Foss binnenband. Met die combi rijd ik nu meer dan 10.000 km rond zonder problemen, zonder lek en nog steeds keurig profiel. Hulde.
Veel veilige kilometers toegewenst.
Op naar de 50K.
Stromer ze,
Reinout
Het heeft door de COVID19-maatregelen wat langer geduurd dan gedacht want ik hoef nu niet per week 500 km weg te peddelen en mag wat vaker thuis werken. Eigenlijk heeft m'n ST3 geen echte bijzonderheden gehad:
- een korte periode scooteren. Eerst heeft de FM nog de TMM-sensor gereinigd (mogelijk zandkorreltje) maar het bleef terug komen. Toen domweg vervangen.
- een aantal keer een foutmelding waarbij ik wel door kon Stromeren en geen enkel hinder ondervond. En bij uit- aanzetten verdween de melding. Ik was een vroege ST3 klant en deze "storingsmeldingen" waren uit de prille beginperiode van die fiets.
- een keer totaal systeem shut-down. Geheel verklaarbaar en eigen fout. Ik had door gezonde tegenwind, hoge snelheid en hoge buitentemperatuur de accu goed heet gekregen. Vervolgens duik ik op de Grebbeberg naar beneden in standje RECUP. Dat werkt natuurlijk niet want de batterij wordt niet geladen boven de 40 graden. Even stoppen en de uit/aanzet-truc. En door....
Normale slijtage:
- ongeveer iedere 10.000 km nieuw kransje 11. Bij mij het enig echt slijtende kransje. En voor de compleetheid pak ik dan kransje 12 en 13 mee maar feitelijk hoeft dat niet.
- al een keer de ketting vervangen.
- remblokjes gaan langer dan 10.000 km mee maar als hij dan toch in de hangijzers bij de FM hangt doe dat dan maar gelijk want mijn remvermogen is me dierbaar. Ik vervang in ieder geval eerder dan in mijn ST1X-periode waarbij ik doorreed tot eigenlijk te laat.
- bagagerack. Door het meevoeren van altijd 2 goed gevulde zijtassen en een accutransporter zie je goede slijtplekken op de Racktime.
Ben heel blij met de geveerde voorvork en van Zijp's spatbordverlengers en accutransporter.
En de zoektocht naar de optimale band is voor mij nu geëindigd bij de Pirelli Cycle-E WT met Foss binnenband. Met die combi rijd ik nu meer dan 10.000 km rond zonder problemen, zonder lek en nog steeds keurig profiel. Hulde.
Veel veilige kilometers toegewenst.
Op naar de 50K.
Stromer ze,
Reinout