Fietsdip

ocra

Ik ben 3 weekjes thuis geweest ivm ziekte verschijnselen en hield mijn ritme hetzelfde inclusief fiets rondje heerlijk. Dat helpt wel. En dat snoepen komt bij meer van de bedtijd van mijn kids waar ik laat eten gewend was, dat is ook niet goed voor je omvang :)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Mijn stromer staat al 10 weken werkloos in de garage...
Na 3 weken begon het mij te dagen dat dit wel eens langer kon gaan duren dan iedereen had in geschat. Dan ben ik een 15 tal km gaan rijden op alles maximaal om de batterij te laten zakken. Vervolgens nog halve dag op standby tot ik aan de helft ongeveer kwam, en daar staatie nu stof te vergaren. Af en toe start ik hem om om me ervan te vergewissen dat de batterij niet blijft ontladen.

Ik ga heel veel fietsen, maar dan met de bakfiets op het gemak of met de racefiets of mtb om te sporten. Omdat ik die opties heb zie ik geen nut van rijden met de stromer. Ben wel aan het verlangen om weer naar het werk te mogen rijden ermee...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik Fiets nog steeds 3 van de 5 dagen per week naar mijn werk in Tiel. Als docent ben ik gezegend met een aparte kamer en is de "ander halve meter" geen probleem. De school is ook praktisch leeg. Ondanks dat de keuze om naar mijn werk te fietsen is ingegeven door mijn bewegingsdrang is het ook prettig om geregeld op school te zijn. Dit ivm het afnemen van examens, gebruik kunnen maken van smartboarden andere middelen tijdens mijn online lessen. En af en toe face to face contact tijdens overleg is handig. Ik word redelijk handig met lessen op afstand maar ik merk dat ik het directe contact/ uitwisseling mis. Dan heb je van die mutsen die dan voor de vorm inloggen in je les en vervolgens verdwijnen. De school mag van mij weer open al zal het online contact zeker een plaats krijgen als werkvorm.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Jaap58
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:41
Locatie: Metropoolregio Rotterdam Den Haag

Ik werk inmiddels 9 weken vanuit huis. De ST1X staat al die weken stil. Zo af en toe doe ik een rondje van 1,5 uur op de racefiets. Voor de rest maak ik de nodige uren op de roeimachine om de conditie een beetje op peil te houden
ST1X, 983W
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

De laatste dag van feb kreeg ik mijn ST1 en in de weken daarna was het niet al te best weer dus ben 3 keer naar mijn werk gefietst tot de corona thuiswerk tijd aanbrak. Vanaf de 2e dag thuiswerken erin gebracht dat ik begin om 07:15 en rond 17:00 de toverdoos dichtklap. Dan spring ik een uur op de Stromer en daarna gaan we eten.
Het is mijn enige verzet op werkdagen buitens huis en zo kan ik toch mijn energie een beetje kwijt.
Ondertussen zit ik boven de 2000km en dat had ik zonder ST1 nu zeker aan beweging moeten missen.
Kunst is om thuis ook een soort regelmaat in te voeren anders gast het volgens mij mis.
Rutger
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2017, 13:40

Herkenbaar allemaal. Ik rij nu niet meer van/naar het werk en dat gaat iig tot 1 sept ook niet structureel gebeuren. Ik probeer nu wekelijks een tochtje te maken als het thuis in het schema past en mooi weer is. Paar mooie avondritjes gemaakt, maar rij nu wel op t gemak in standje 1 of 2 en dan ondersteuning ver omlaag getweaked. Ik probeer Max 30 km/u te rijden. Zo blijf ik lekker in beweging en maak ik tochtjes van 2-3-4 uurtjes en kom je nog mooie plekken tegen. Ik mis de structurele beweging wel moet ik zeggen, al reed ik maar 2-3 dagen per week (80km per dag).
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

In maart en april juist meer gefietst dan de voorgaande maanden (zal ook wel aan het weer liggen). Deze maand vooralsnog wat minder dan de twee maanden hiervoor.

Werk ook gedeeltelijk thuis, maar als ik op kantoor moet zijn, wat gemiddeld 2-3 dagen in de week is pak ik altijd de fiets.
Eind maart voor het laatst de auto volgetankt en daar staat nu ca. 260km op de dagteller. De keren dat ik met de auto op het werk zijn geweest zijn op 1 hand te tellen.

Als het lukt probeer ik in de avond of het weekend wel een rondje te doen, wil toch 3-4x in de week op de fiets zitten.
In het weekend probeer ik in elk geval de woon-werk-woon afstand van 42km te overbruggen.

Merk wel dat het rustiger is op de weg/fietspad. Het gemiddelde gaat langzaamaan omhoog. Vanmorgen tot het laatste start/stop-stuk zat ik gemiddeld op 39,2km/h. Bij aankomst was daar nog 38,3 per uur van over.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Ik ben ondernemer en heb een heel kantoor voor mezelf. Dus geen enkele last van de corona perikelen met thuiswerken, dacht ik.... Vriendin moet wel thuiswerken en kan dan niet de kinderen erbij hebben (4 & 8 jaar). Dus een dag in de week ingeleverd. Maar tot vorige week wel alleen met de auto gegaan, geen zin om door een onfortuinlijk ongeval in de overbelaste zorg terecht te komen.
Nu alles weer wat rustiger wordt deze week weer op de st3 gestapt nog lekker rustig op de fietspaden! Maar dat is dan wel alleen in de ochtend... In de namiddag is het hopeloos met alle fietsers op het fietspad... Volgens mij kan er wel wat harder worden gewerkt smiddags getuige alle dertigers op hun racefietsen. Die bovendien ervan uitgaan ooit te worden ingehaald en dus met oortjes in stug met z'n twee naast elkaar blijven rijden.. De toeter helpt dan echt pas in continue stand op een meter afstand...
Ff ranten, maar was echt hopeloos.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik heb door 2 weken ziekte eind maart Een dip gehad. Daarna heb ik nog nooit zoveel gereden als afgelopen 8 weken. Sinds de meivakantie en de weekenden erna rijd ik bijna elke dag een rondje tussen 75-95 km met stand 2 en 30-33 km/uur. Ik vertrek 7:30 en voor 11:00 uur weer thuis. Dan begint de wereld net op te starten en heb ik daar weinig hinder van.
Woon-werk gaat ook gewoon door in het onderwijs. Ik geeft technieklessen PIE op VMBO. Praktijklessen thuis laten uitvoeren icm met onderwijs op afstand geeft werk zat en vind ik het handigst op het werk. Geen dip meer te zien, alleen drukte.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Bij mij we leen aardige dip. Eerst weken stilgestaan (wat kleine ritjes door mijn zoon).
Inmiddels sta ik weer de gewone tijd op (06.15) om een kwartier later op de Stromer te stappen en een uur rond te rijden in de buurt. Meestal rond de 40 km. Waar ik voorheen dus zeker 3 keer per week 2*40 reed.

Dus wel minder, maar om de broeken passend te houden wel in de beweging. Ook met zoons kleine stukjes hardlopen (km of 5) en aankomende maandag met de buurman en wat anderen een mini triathlon (500m zwemmen in water hier, 40 km fietsen/wielrenner en dan 7-8 km hardlopen, maar daar ga ik wel afsnijden denk ik). Afsluitend het verloren gegane vocht en energielevel weer aanvullen :lol:

In de afgelopen maanden slechts 1 keer naar kantoor gestromerd. Schat in dat het wel iets meer wordt, maar de kilometers zullen er niet meer aanvliegen als voorheen.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Plaats reactie