Wind

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Gisteren vol wind tegen gefietst... op een gegeven moment ging ik niet harder dan 20km/uur....batterij nooit zo leeg na enkele reis :mrgreen: op een brug even afgestapt vanwege harde zijwind.
Vond het mooie ervaring, vooral omdat ik echt de enige fietser was :D
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Bij volle tegenwind haalde ik met behulp van standje 3 een snelheid die niet boven de 28 km/uur uit kwam. Ik moest er wel voor werken, maar voor mij een zeer acceptabel resultaat. Nu woon ik veel verder uit de kust, wat het verschil goed kan verklaren. Veel vervelender vond ik de zijwind, die er voor zorgde dat je soms flink moest corrigeren. Voor mij voldoende reden om de snelheid flink terug te nemen. Ondanks dat ik weer eens ouderwets flink voorovergebogen over mijn stuur hing, was het verbruik veel hoger dan normaal. Doordat ik hier al op had gerekend en voor deze dagen mijn oplader had meegenomen, was dat extra verbruik helemaal geen probleem. :d3:
Witte ST3 van maart 2019
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ik heb gisteren en eergisteren bij uitzondering maar eens 'de bolide' gepakt... Sommige weersomstandigheden zijn wat te gortig.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn windhonden waaien al twee dagen van de stoep hier in Friesland. Ik stap echt niet op de Stromer met dit weer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

vandaag de eerste rit van de week gemaakt... Op de heenweg hele tijd zijwind (rij richting noorden) en op een enkel stukje tegenwind..
Straks nog steeds de westenwind met kracht 4, alleen dan op een paar stukjes de wind in de rug.
gisteren vond ik het nog wat hard waaien, maar nu is goed te doen. Wel opletten met overgang naar open stukken ivm de zijwind, maar verder geen probleem
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Maandag ben ik voor het eerst in tijden weer op de Stromer gestapt. Ik was namelijk vier weken thuis omdat ik vader ben geworden :cool2: :hy: :cool2:. Dat was wel gelijk een hernieuwde vuurdoop, gruwelijk sterke wind die je af en toe bijna van de weg afblies. Met volle kracht op de pedalen reed ik op gegeven moment nog maar 27 km/u, met wind mee boven de 50 km/u gereden op de vlakke weg. Gelukkig is mijn reis bijna geheel Zuid-Noord, (terug Noord-Zuid) dus echt lange stukken met de wind vol tegen had ik niet.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zoran schreef: 12 feb 2020, 14:22 Ik was namelijk vier weken thuis omdat ik vader ben geworden
Gefeliciteerd!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zoran schreef: 12 feb 2020, 14:22 Ik was namelijk vier weken thuis omdat ik vader ben geworden
Cool! Gefeliciteerd :ba
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Zoran gefeliciteerd, geniet er van :bp: Na ritje met de racefiets afgelopen zondag was het mij wel duidelijk, serieuze wind.
De afgelopen dagen enigszins terughoudend gestromerd vooral met zijwind, rij veel door lintbebouwing met boerderijen, schuren en verder open vlaktes ertussen dus oppassen "geblazen" met tegenwind een paar tanden groter en gas erop :lol: :lol:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Zoran; van harte gefeliciteerd met de nieuwe wereldburger !!

Deze week "gewoon" geStromert. In de ochtend volle wind tegen (tussen de 30 - 35 km/h) en op de terugweg feitelijk tegen de Stromer systeemgrenzen aangereden (de ondersteuning stopte). Laag vliegen dus !

Maandag was de meest uitdagende dag want toen lag de weg nog vol troep; vooral gebroken takken.
Vanmorgen de meest pijnlijke dag want hagelstorm met windkracht 5 tegen: projectielregen ?!

Zoals hierboven ook al aangegeven slurp ook ik de accu leeg bij tegenwind. Heb voor mijn 65 km traject en heftige tegenwind en net boven nul toch echt 1,7 Blauwtje nodig.
Maar vandaag kon ik de terugweg met 1 Blauwtje halen terwijl ik bijna op warpspeed laag vloog...…

Enkele voorbereidingen bij Stromeren met harde wind: kniebeschermers en extra boterhammen.

Veel veilige kilometers toegewenst,
Reinout
Plaats reactie