Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Bastiaan schreef: 20 mar 2020, 21:23
Needspeed schreef: 20 mar 2020, 20:32 Ik denk dat de mogelijkheid zowel in België als in Nederland er is. Maar de uitvoering verschild. Als ik in Nl mijn garantie verleng, dan maak een deal met een FM. Zonder tussenkomst van verzekeraar of ander bedrijf
Tussen de regels door lees ik dat er ook spake kan zijn van een verzekering, maar dan is de deal toch anders? Of heb ik het mis.
In de meeste gevallen is de verkopende partij gewoon een tussenpersoon voor een verzekeringsproduct. Als je bij de FM het product van e-bikegarantie.com afneemt heb je gewoon een verzekering afgenomen van die partij. Zij zorgen ervoor dat de fiets kosteloos hersteld kan worden. Dat kan niet alleen bij je eigen FM, maar ook bij anderen. Zelfs in het buitenland. Als het een deal was met specifiek jouw FM, dan zou je alleen maar bij hem terecht kunnen.
Dat laatste is dus wat ik denk, dat je afsluit bij mijn dealer / FM. En een andere NL aanbieder die hier genoemd is.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Henry schreef: 19 mar 2020, 15:31 Op de site van mijn FM vond ik de volgende info over extra garantie:
Slijtagedelen worden uiteraard niet gedekt, maar hoe zit dat met het achterwiellager? Of noemen we het vanaf nu een ‘motorlager’?
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ook deze bedenking kwam al eerder aan bod in dit topic : viewtopic.php?f=16&t=3356&p=77685#p77685
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Johannus
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2019, 15:50

Draftsman schreef: 25 jan 2020, 14:12
Henry schreef: 25 jan 2020, 13:10 Andere onderdelen zoals de OMNI en de TMM-sensor hebben ook niet het eeuwige leven.
Idem voor de controller, zoals ik deze week mocht ondervinden. Fiets is net een goeie maand uit garantie toen deze maandag op volle snelheid uitviel met de 0x210207-error en mijn achterwiel bijna blokkeerde. Verdict: controller kapot. Eén maand uit garantie en al voor €500 kosten :ck:
Het consumentenrecht geeft je wel bescherming in dit soort zaken. Je zou hiervoor gewoon garantie moeten krijgen. Alleen de uurtjes zijn dan niet gedekt. Verantwoordelijkheid van dealer.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ter info : vrijdag heb ik een mailtje ontvangen van Stromer :
1 jaar garantieverlenging
voor EUR 269,00


Geachte heer *******

Op 28 juni 2018 hebt u uw Stromer ST2 gekocht en er hopelijk veel plezier mee beleefd! Nu loopt de garantie af op onze eigen componenten: Uw garantiebescherming eindigt op 28 juni 2020.

U kunt de garantie nu met een klik met by 1 year. Voor EUR 269,00 nemen wij vervolgens voor nog een jaar de kosten van reparaties en vervanging van Stromer-componenten voor onze rekening die een materiaal- of productiefout hebben.

Uitgesloten van deze garantieverlenging zijn de accu en slijtagedelen. De details van onze garantievoorwaarden zijn te vinden in de bijgevoegde pdf. Voor componenten van andere fabrikanten zijn hun garantievoorwaarden van toepassing.

Houd er rekening mee dat na afloop van uw bestaande garantie op 28 juni 2020 een verlenging niet langer mogelijk is.

Overigens: De garantieverlenging is beperkt tot 1 jaar en wordt niet automatisch verlengd. We nemen contact met u op voordat de garantie afloopt, zodat u opnieuw kunt beslissen of u de garantie met nog een jaar wilt verlengen.

Met een garantie rijdt het gewoon meer ontspannen – gun uzelf dat veilige gevoel.

Goede reis – uw Stromer-team
In bijlage : de garantievoorwaarden
Bijlagen
provisions_warranty_extension.pdf
(141.68 KiB) 153 keer gedownload
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

En? Wat is je reactie (geweest) op dit aanbod?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Vinkje -> Verplaatsen naar -> Prullenbak.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Golvas schreef: 31 mei 2020, 10:59 Vinkje -> Verplaatsen naar -> Prullenbak.
+1 :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik doe het wel..........goede investering en prettig bij de verkoop. :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik rij geen meter met dat ding zonder dat er garantie op zit en heb eind januari al een garantieverlenging afgesloten via Safebike ... ik betaalde 1/3e van de prijs die Stromer vraagt.

Ten laatste binnen twee jaar gaat ie eruit, mét garantie voor de volgende eigenaar.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie