Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Maar hoe zit dan dan met die verlengde garantie? moet ik daar voor bij de dealert zijn? of is dit een soort van verzekering....ik had er in NL nog niet van gehoord. Mijn vrouw had wel bij haar fiets een All Risk verzekering die heel veel uitbetaald...ook batterijen die "vallen" :bb
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
ocra

Volgens mij is er op dit forum nog niemand die deze verlengde garantie van Stromer aangeboden heeft gekregen dus geen idee wat de voorwaarden is.
Ik vermoed het volgende:
- Zelfde garantie als fabrieksgarantie dus vervanging onderdeel bij defect
- Ze hebben nu al dat er weer nieuwe garantie periode ingaat bij vervanging van het onderdeel dat zal zeer waarschijnlijk verdwijnen.
- Door zoveel mogelijk garantie te verkopen houden ze het product in handen en kunnen ze er nog een keer aan verdienen. Bijvoorbeeld bij lagers in de motor kan ik me niet voorstellen dat ze die zelf uiteindelijk niet vervangen en weer verkopen als motor. Buiten de garantie zou ik het oude wiel houden. Ze zien dus business model in refurbished onderdelen waarvoor de klant gewoon volle pond voor betaald.
- Opmaat naar product as a service.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 05 feb 2020, 23:26 Maar hoe zit dan dan met die verlengde garantie? moet ik daar voor bij de dealert zijn? of is dit een soort van verzekering....ik had er in NL nog niet van gehoord.
Heb je eigenlijk het topic (en alle info) al eens gelezen ? :ai
ocramarco schreef: 06 feb 2020, 11:25 Volgens mij is er op dit forum nog niemand die deze verlengde garantie van Stromer aangeboden heeft gekregen dus geen idee wat de voorwaarden is.
Ik was vorige week met de ST2 bij de dealer, ik vermoed dat ze ginds nog niet op de hoogte waren ... verlengde garantie is ondertussen (bij de dealer) afgesloten via Safebike.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Dan "koop" je dus een soort van garantie bij middels een verzekering bij safebike....net zoiets als Fietsned (PON) we gaan het even rustig afwachten........heeft dus zoals ik al verwacht niets te maken met de fabrikant/importeur.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik neem dat de verlengde garantie via cargarantie wel bekend is. Staat los van stromer en zou goedkoper zijn dan de verlenging van Stromer.

https://www.cargarantie.info/e-bike/nl-nl.html
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Nee, die kwamen we nog niet tegen ... ;)
Peerke1960 schreef: 06 feb 2020, 22:27 zou goedkoper zijn dan de verlenging van Stromer.
Je kent de prijs van de garantieverlenging via Stromer ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ja, zal m ff opvragen, voor het exacte bedrag
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Galvas, verlenging van de verzekering via Stromer is net aangekondigd. Dit kost volgens mijn fm 249,50 euro per jaar. Bijna 3 keer zo duur dan de huidige verzekering via cargarant. Wel is de dekking voor wat betreft de accu beter. Bij malheur krijg je een volledig nieuwe accu, ipv 60% vergoeding bij de andere verzekering.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peerke1960 schreef: 08 feb 2020, 13:28 Dit kost volgens mijn fm 249,50 euro per jaar.
:ai
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ja met al de te vervangen onderdelen onder garantie is de prijs reëel wat Stromer betreft....wat mij betreft een pure schande!! :dwarf:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie