Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

FreddyH schreef: 13 feb 2021, 16:55 Klinkt als phishing: een mail van een bekend klinkend bedrijf maar dan net fout gespeld. Ik zou er niet intrappen
Neenee, is werkelijk waar en echt.
Eerste mail een maand vooraleer je garantie vervalt, en een tweede herinnering enkele dagen voor de fabrieksgarantietermijn vervalt. Ook de FM is hiervan op de hoogte. Alleen is deze bij Safebike wel wat voordeliger. En zoals Galvas al had aangegeven zit hier ook (beperkt) de batterij in, wat bij Stromer niet het geval is.
En als ik het goed begrepen heb kan ik dit nog 2 keer als extra afsluiten. Hierdoor kan je dus de garantie verlengen tot 5 jaar.
Maar dus wel als externe verzekeringmaatschappij, en dus los van de fabrikant.

Leek mij zowizo een betere optie dan bij Stromer zelf.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Heb zelf eentje afgesloten via Cargarantie, maar dan via een Nederlandse online verkoper. Heb vooraf de garantie (!) gekregen van Cargarantie zelf, dat ik ook bij BE dealers kon laten herstellen. 179 euro voor 5 jaar betaald.

Ik wacht nog op de documenten van Cargarantie. Heb met Paypal betaald voor het geval het nog mis zou lopen.
wimvanc
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 dec 2020, 07:41
Locatie: Beerzel
Merk SP: Stromer ST3

allesstroomt schreef: 13 feb 2021, 21:32 Heb zelf eentje afgesloten via Cargarantie, maar dan via een Nederlandse online verkoper. Heb vooraf de garantie (!) gekregen van Cargarantie zelf, dat ik ook bij BE dealers kon laten herstellen. 179 euro voor 5 jaar betaald.

Ik wacht nog op de documenten van Cargarantie. Heb met Paypal betaald voor het geval het nog mis zou lopen.
Kan je als je een occazie stromer hebt gekocht, is nu ongeveer 22 maanden oud ook een cargarantie afsluiten of ga dat enkel vua stromer zelf.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST3 2019 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 20 ㎞. :: ⏱ ~30 min
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Cargarantie gaat niet via Stromer. Cargarantie is een externe partij, aangeboden door dealers die daarvoor kiezen.

Verleningsaanbod via Stromer krijg je vanuit Stromer zelf en wordt gestuurd naar degene op wiens naam de bike bij Stromer geregistreerd staat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 13 feb 2021, 21:32 Heb vooraf de garantie (!) gekregen van Cargarantie zelf, dat ik ook bij BE dealers kon laten herstellen. 179 euro voor 5 jaar betaald.
Die heb ik ook gekozen. De dealer kon mij niet met zekerheid zeggen of herstel onder garantie ook bij andere dealers kon worden uitgevoerd. (Maargoed, zij hebben er belang bij om dit zelf te mogen doen.) Mij maakte het verder niet uit dus ik heb het erbij gelaten, maar nu ik dit zo lees ga ik het toch ook bij Cargarantie navragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Cruiserben schreef: 13 feb 2021, 20:11
FreddyH schreef: 13 feb 2021, 16:55 Klinkt als phishing: een mail van een bekend klinkend bedrijf maar dan net fout gespeld. Ik zou er niet intrappen
Neenee, is werkelijk waar en echt.
Was een hint dat Strömer niet bestaat, het is Stromer... :bc
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

allesstroomt schreef: 13 feb 2021, 21:32 Heb zelf eentje afgesloten via Cargarantie, maar dan via een Nederlandse online verkoper. Heb vooraf de garantie (!) gekregen van Cargarantie zelf, dat ik ook bij BE dealers kon laten herstellen. 179 euro voor 5 jaar betaald.

Ik wacht nog op de documenten van Cargarantie. Heb met Paypal betaald voor het geval het nog mis zou lopen.
Welke Nederlandse online verkoper is dat? Heb je een naam/link? Ik begreep dat het alleen via dealers kon, maar online afsluiten lijkt me ook wel handig als alternatief.

EDIT: ik heb het denk ik gevonden: via smart2cover kun je het aanschaffen in Nederland. Dit is overigens niet gedekt:

"De reparatiekostenverzekering dekt alle onderdelen van de e-bike zoals omschreven in de
overeenkomst met uitzondering van alle bijkomstige uitrusting niet geleverd door de fabrikant
en alle onderdelen die onderhevig zijn aan natuurlijke slijtage zoals de ketting, riemen, kettingtandwiel, assen, remblokken, remschijven, trommelremmer, lichten, banden, leidingen en
batterijen (de aandrijfbatterij is gedekt). De afname van de capaciteit en autonomie van de
werking van de batterij wordt ook beschouwd als natuurlijke slijtage en is niet gedekt door de
verzekering"


Gezien de assen hier ook bij staan vraag ik me af in hoeverre dit een goed alternatief is in vergelijking met de verlengde Stromer garantie.
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

wimvanc schreef: 13 feb 2021, 22:53 Kan je als je een occazie stromer hebt gekocht, is nu ongeveer 22 maanden oud ook een cargarantie afsluiten of ga dat enkel vua stromer zelf.
Voor zover ik had begrepen, na mijn contact met Cargarantie/Safebike, is dit enkel mogelijk als je de fiets nieuw hebt aangekocht en dus niet op een tweedehands. Dit ook binnen de periode vooraleer de fabrieksgarantie afloopt. Daarom dat ik toch nog alles op alles had gezet om dit geregeld te krijgen, en mijn FM eigenlijk ook aangaf dat dit op een Stromer wel een interessante aanvulling is. Ook enkel af te sluiten bij aangesloten dealers die deze Safebike garantie in hun winkel verkopen/aanbieden. Het moet dus via jouw FM. Nogmaals, zo hebben ze mij telefonisch uitgelegd bij deze maatschappij.

CD Bikes in Heist O/D Berg biedt deze wel aan geloof ik, maar weet uiteraard niet of je daar naartoe gaat met je Stromer :?:
Ik heb deze polis bij mijn FM (Stromer concept store België) afgesloten.
Ik wil geen reclame maken ofzo, en weet dus niet of het is toegelaten om dit hier te posten.
De info die ik heb gekregen: http://www.safebike.be/sites/all/themes ... quinox.pdf
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

allesstroomt schreef: 13 feb 2021, 21:32 179 euro voor 5 jaar betaald.
€ 179 voor 5 jaar of € 179 voor 3 jaar ?

Fabrieksgarantie (gratis) op de ST3 = twee jaar, deze is maximaal te verlengen (betalend) voor een periode van drie jaar.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Om een of andere reden heb ik nooit een e-mail van Stromer of mijn dealer in Hoorn ontvangen dat 2 maart mijn 2 jaar garantie afloopt.

Ik heb daarom 24 feb meteen met Qicq contact opgenomen voor een Cargant verzekering (CG). Mijn dealer in Hoorn biedt deze niet aan. Het lukte allemaal precies om het voor 2 maart rond te breien

Mijn advies: zet 2 á 3 weken voor afloop van je garantie een afspraak in je agenda om actie te nemen voor je verlengde garantie. Bereid het ook voor wat je dan gaat doen

Voor de CG moet je naast NAW gegevens ook opgeven:
Fabrikant/Type, framenummer, aanschafbedrag, datum eerste verkoop, gewenste looptijd,

Cargarantie specificeert niet in de types ST1, ST2, ST3 of ST5. Zij geven enkel het ST type aan van de Stromer fietsen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie