Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lamkram schreef: 09 feb 2020, 11:35 Ik heb mijn FM wederom hiernaar gevraagd en de link van Egberts erbij gedaan. Ze waren er al mee bezig maar een klein beetje pushen kan geen kwaad.
Mooi zo, wordt vervolgd dus. :ay
Tomasj schreef: 09 feb 2020, 11:38 Ik vermoed dat het uit Azië komt.
Is er dan geen enkele andere Stromer verkoper in de lage landen die die onderdelen op voorraad heeft ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Beste mensen, ik begrijp jullie goed hoor.
Op een aantal zaken heb je recht op garantie.
Het is natuurlijk belachelijk dat een wiel met motor dusdanig geconstrueerd wordt dat wanneer een lager van een paar euro vervangen moet worden je als consument een heel wiel moet kopen. Dan mag je best terug naar de tekentafel en een nieuwe constructie bedenken. We zitten in een wegwerpmaatschappij die m.i. Moet gaan veranderen.
Maar we moeten ook niet roomser dan de paus worden door overal over te gaan klagen.
Accu’s zijn nou eenmaal onderhevig aan slijtage, niet iedereen gaat daar evengoed mee om.
Koop een auto en kijk wat een afschrijving en kosten je daar aan hebt, die iedereen voor zoete koek slikt.
Dus dat je als gebruiker van de fiets ook wel wat kosten kan hebben mag je rekening mee houden, maar moet wel in t redelijke blijven. Je zou eigenlijk maandelijks geld kunnen reserveren voor je accu en onderhoudskosten.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Patrikius, ik denk dat niemand hier klaagt als een onderdeel wat aan slijtage onderhevig is, moet worden vervangen door een nieuw onderdeel en dat je dan die kosten moet betalen. Maar.... als er bij jouw auto (geen idee of je een auto hebt en zo ja, welk merk en type) de motorolie vervangen moet worden, ben jij dan bereid om een heel nieuw motorblok te betalen waar versie motorolie in zit? Eerlijk gezegd snap ik dus niet wat je bedoelt te zeggen. :bn:
Witte ST3 van maart 2019
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Henry schreef: 09 feb 2020, 12:28 Patrikius, ik denk dat niemand hier klaagt als een onderdeel wat aan slijtage onderhevig is, moet worden vervangen door een nieuw onderdeel en dat je dan die kosten moet betalen. Maar.... als er bij jouw auto (geen idee of je een auto hebt en zo ja, welk merk en type) de motorolie vervangen moet worden, ben jij dan bereid om een heel nieuw motorblok te betalen waar versie motorolie in zit? Eerlijk gezegd snap ik dus niet wat je bedoelt te zeggen. :bn:
Dat zei ik ook niet, maar ik had het bv. over de accu.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik denk dat iedereen de accu als een verbruiksartikel zal zien. Het is niet leuk om een accu te moeten vervangen, omdat dat 1 van de duurste onderdelen van de Stromer is, maar volgens mij gaat daar het "geklaag" niet over.

Wat ik persoonlijk over slijtage-onderdelen wel vind, is dat er in een Stromer gezien de prijs best wel A-kwaliteit onderdelen in- en op mogen zitten (...ook al ken ik de kostprijs van het geheel niet. <= Ik ben hier al eens door Stromeur op gewezen, maar blijf wel bij dit standpunt. :D ). Als je een slijtage-onderdeel vervangt, dan zou ik in principe kiezen voor A-kwaliteit. Het kost misschien ietsje meer geld, maar het onderdeel gaat langer mee.
Witte ST3 van maart 2019
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Henry schreef: 09 feb 2020, 12:39 Ik denk dat iedereen de accu als een verbruiksartikel zal zien. Het is niet leuk om een accu te moeten vervangen, omdat dat 1 van de duurste onderdelen van de Stromer is, maar volgens mij gaat daar het "geklaag" niet over.

Wat ik persoonlijk over slijtage-onderdelen wel vind, is dat er in een Stromer gezien de prijs best wel A-kwaliteit onderdelen in- en op mogen zitten (...ook al ken ik de kostprijs van het geheel niet. <= Ik ben hier al eens door Stromeur op gewezen, maar blijf wel bij dit standpunt. :D ). Als je een slijtage-onderdeel vervangt, dan zou ik in principe kiezen voor A-kwaliteit. Het kost misschien ietsje meer geld, maar het onderdeel gaat langer mee.
Dat heb je gelijk in. En het zou eenvoudig vervangen te moeten zijn. Net als het drama van de cassette van de st5 die er los opzit en bij geslepen is, niet echt onderhoudsvriendelijk als je je binnen of buitenland wilt vervangen onderweg.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Over de cassette van de ST3 en de ST5: die moet je inderdaad weer met een trucje terugplaatsen, maar voor dat trucje kun je meerdere materialen voor gebruiken (stukje karton, takje, ...).
Om een lekke band te verhelpen, zou ik gewoon de binnenband plakken. Heb ik al eens moeten doen onderweg. Voor het geval ik in vriesweer terecht kom en de lijm door de kou niet meer wil plakken, heb ik een mes en een Gaadi bij me.
Een buitenband meenemen op je dagelijkse woon-werk rit zou ik niet zo snel doen. Een versleten buitenband kun je het beste thuis (of bij de FM) vervangen.

Ik heb gezien hoe mijn FM een cassette terugplaatst: door met de hand veel druk te zetten op de cassette en de cassette dan iets te draaien. Eerlijk gezegd kreeg ik toen ik dat zag gebeuren pijn van in mijn buik....


Trouwens, Ik ben blij te lezen dat Lamkram bij "onze" FM nog even heeft gevraagd of er voortgang zit in het onderzoek naar het aanbieden van extra garantie. :ay
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 09 feb 2020, 12:16
Tomasj schreef: 09 feb 2020, 11:38 Ik vermoed dat het uit Azië komt.
Is er dan geen enkele andere Stromer verkoper in de lage landen die die onderdelen op voorraad heeft ? :bn:
Om welke onderdelen gaat het?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Motor en motorkabel, zie : viewtopic.php?f=14&t=3350&p=76906#p76906
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ik denk dat er een markt open is voor een dealer die het aandurft om motors te herstellen wat betreft de lagers eenmaal de garantie voorbij . Idem revisie bat. De kans bestaat (ben er zeker van ) dat er betere lagers op de markt zijn die langer lopen dan een 20 000km.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie