Zo kan het ook!

Plaats reactie
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Vanmorgen even met de st5 tussen de buien door voor een boodschap naar een bouwmarkt.
In de dorpsstraat moest ik even serieus gas geven om een eBike die voor mij reed in te lopen en eenmaal boven de 35km/uur naderde ik zienderogen, een kleine 50 meter achter haar gereden en snelheid eens bekeken.......ruim 32-33km/uur.
Een getrainde blik op het merk en de dealerstikker verraad mij dat het een bekend en veel reclame makend merk was met meisjesnaam (al of niet genderneutraal maar aan die onzin doe ik toch NIET mee :D )
Nu wil het toeval dat de leverancier op het industrie terrein gevestigd is dus op de terugweg even langs gewipt en ik heb mij voorgedaan als een nitwit op gebied van elektrisch ondersteunde fietsen.
De jongeman aldaar stond mij vriendelijk te woord, ik vroeg of zij ook SP's in het assortiment hadden....nou nee hoor maar waarschijnlijk dat ze er volgend jaar mee komen.
"Met achterwielmotor?" nou nee mijnheer dat is er eigenlijk helemaal uit aan het gaan, "middenmotor is veel lichter en gemakkelijker" in het gebruik toen ik iets opperde over optimale gewichtsverdeling en gewicht op de plaats waar je het nodig hebt knipperde zijn ogen even snel.....voor mij de eerste tekenen van een leugentje of herkenning.....Ik vroeg hem vervolgens wat de max. snelheid van de door hun uitgeleverde fietsen was.....nou mijnheer die is momenteel 27km/uur met tolerantie naar 30km/uur ik vroeg hem meteen waar die toegestane tolerantie te vinden was in de RPE nou dat wist hij niet maar het is gewoon zo.
Toen ik vervolgens zei dat ik interesse had in zo'n model maar dat ik wel graag 35km/uur wilde kunnen rijden vertelde hij doodleuk dat ze niet officieel niet mochten doen maar dat het wel gebeurde :mrgreen: :mrgreen: Alleen al het feit dat zij het over een tolerantie hebben (die er gewoon niet is) en het kwats verhaal.....Grrrrrrrr
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stella?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Ook 25-26 km/h op een e-is voor heel berijders/-sters al heel snel en je ziet te vaak dat zij niet rijden met de fiets maar de e-bike met hen rijdt.

Als er door fietsenwinkels en andere ‘deskundigen’ ook nog eens meegewerkt wordt aan het opplussen van de max. snelheid van deze e-bikes, geeft dat eens te meer aan dat er voor alle e-bike gebruikers als de sodemieter een volledige helmplicht moet worden ingevoerd.
+STROMER- ST5
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Ach 30-35 km/u kun je ook wel (een tijdje) rijden met een fatsoenlijke gewone fiets. Ik maak me dan toch drukker om de scooters met blauw plaatje die je gewoon makkelijk voorbij komen rijden als er 45km/u op de OMNI staat, vandaag kwam er nog een voorbij. Minimaal 50 km/u zonder helm en zonder de juiste verzekering...
Stromer ST1 2019, rood
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vroegtijdig Vrijwillige Donoren
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromend schreef: 07 nov 2019, 07:26 Vroegtijdig Vrijwillige Donoren
Ah, is dat waar VVD voor staat :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
PascalF
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2021, 09:52

Zoran schreef: 06 nov 2019, 18:42 Ach 30-35 km/u kun je ook wel (een tijdje) rijden met een fatsoenlijke gewone fiets. Ik maak me dan toch drukker om de scooters met blauw plaatje die je gewoon makkelijk voorbij komen rijden als er 45km/u op de OMNI staat, vandaag kwam er nog een voorbij. Minimaal 50 km/u zonder helm en zonder de juiste verzekering...

Inderdaad - als motorrijder (en binnenkort speed pedelec rijder) maak ik me meer druk om scootterrijders dan speed pedelec rijders. Een helmplicht - ik weet het niet hoor. Ik snap voor een deel de logica wel, maar waar gaat het ophouden? Alle voetgangers in een rubberen pak omdat ze wel eens kunnen omvallen. Ik geloof sterk in eigen verantwoordelijkheid - maar aan de andere kant kent stupiditeit bij sommige delen van de bevolking geen ondergrens... moeilijk moeilijk.
Plaats reactie