De mensch achter de Stromer

Lomito

Ik lees nu pas je bijdrage Steven, een verhaal dat veel op dat van Sylvia lijkt. Het lijkt wel alsof ik een paar maanden op vakantie ben geweest metzonder internet... ik fiets ook graag in de omgeving van Arnhem. Zet ik de fiets op de auto en rij ik naar de carpoolplaats Arnhem-Noord langs de A50 en dan lekker over de Posbank raggen, via Dieren, Doesburg en langs de IJssel terug naar Arnhem... of in omgekeerde richting (afhankelijk van wind). Wat een genot om hier te mogen wonen en leven!

Nog even een plaatje van de Boersberg bij kasteel Doorwerth, je kunt parkeren bij het kasteel of op de parkeerplaats in het bos en dan naar boven lopen voor de uitkijktoren. Op de satellietfoto is dat die bruine driehoek ten noordoosten van de parkeerplaats in het bos of ten westen van de Holleweg. Ook vanaf de Holleweg loopt er een pad naar de uitkijktoren.

https://www.google.nl/maps/@51.9686365, ... a=!3m1!1e3
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Lomito schreef: 16 dec 2017, 21:03

Nog even een plaatje van de Boersberg bij kasteel Doorwerth, je kunt parkeren bij het kasteel of op de parkeerplaats in het bos en dan naar boven lopen voor de uitkijktoren. Op de satellietfoto is dat die bruine driehoek ten noordoosten van de parkeerplaats in het bos of ten westen van de Holleweg. Ook vanaf de Holleweg loopt er een pad naar de uitkijktoren.

https://www.google.nl/maps/@51.9686365, ... a=!3m1!1e3
Wat leuk om alle berichten te lezen. Ook om over de routes te lezen die graag worden gereden. Ik krijg er zelf zin in. Zoals rond kasteel Doorwerth. Misschien zoals jij verhalen schrijft, ook over je jeugdherinneringen, roept dat automatisch op.
Als kind kwam ik tijdens vakanties vaak fietsend of wandelend wel in de buurt van kadteel Doorwerth. Ik weet niet of dat echt de naam is van de weg die we dan reden, maar ik herinner me de Italiaanse weg. Met allerlei haarspeldbochten! Heet deze weg daar echt zo, Lomito je weet vast welke weg ik bedoel!

Nu woon ik in Noord Holland. Na 20 jaar Amsterdam was ik de drukte daar moe en de huizenprijzen ook. Ik ben 41 jaar, heb 3 kinderen en werk aan de Universiteit van Amsterdam en bij Epilepsiecentrum Sein in Heemstede. Ik onderzoek bijvoorbeeld of we kinderen met epilepsie die angst voor aanvallen hebben beter kunnen helpen daar van af te komen. Maar ook onderzoek ik huilen en slapen bij jonge kinderen vanaf de geboorte. Bijvoorbeeld hebben baby's ook een troostreflex? In ons onderzoek vinden we bijvoorbeeld dat baby'tjes reageren op kalmerend achtergrond geluid (white noise) en wiegende beweging. Heel intuitief maar het brengt echt troost teweeg bij deze kleintjes.

Het land is leeg en ruim en weids waar ik nu woon. Schardam aan het Markermeer. Ik ben blij dat ik nu buiten woon! Net als veel Stromer rijders zie ik Nederland van een andere kant. De zon links van de dijk die snel opkomt en de maan rechts, bezig rustig te vervagen. De haas die voor de fiets wegspringt. Donkere wolken boven Amsterdam Noord terwijl ik in het zonnetje fiets. De boer bij Warder die zwaait en de oude meneer die altijd tussen Volendam en Edam zijn ochtendwandelingetje maakt en lacht. Met 3 kinderen en een baan die veel extra tijd van me vergt ben ik blij dat ik de ruim 30 kilometer enkele reis op de Stromer kan fietsen. Ik fiets mijn hoofd leeg of juist vol met ideeen. Ik val niet om op mijn werk denk ik omdat ik kan Stromeren.
Mijn kinderen hebben een moeder die dagelijks 70 kilometer naar haar werk fietst. Best wel raar maar ook best wel leuk. En dan haalt die moeder ze ook nog met de bakfiets weer op, nog 16 kilometer erbij. De oudste dochter fietst er inmiddels naast. Hopelijk hoeven onze kinderen later niet eens meer na te denken over een auto! Ondertussen zien we de seizoenen en hebben de koeien, schapen, paarden, bokjes, ezeltjes en de vaste fazant langs de dijk ieder hun eigen naam gekregen. En soms doen we een bakfietsrace met de vader van het klasgenootje uit het volgende dorp langs de dijk...
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Als de overheid dan wat meer investeert in goede fietspaden en ze 's winters wat beter begaanbaar (sommige stukken) houd, wie weet stappen dan meer mensen over en gaan de fiets meer gebruiken.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Mooi man. Jouw bakfiets is toch wel elektrisch toch?
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Lomito

Roos, ik nodig je uit om een keertje hier te komen fietsen. We hebben een logeerkamer met eigen badkamer, dus afstand/tijd moet geen probleem zijn.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

@roos. Mooi je herinnering aan de Italiaanseweg, die werkelijk zo heet. Zit veel historie aan die plek die ook strategisch belang had in het jonge verleden. De Airborne groep ging er in september 1944 langs. Westerbouwing was een vesting van de bezetter.

De Italiaanseweg zit vaak in amateur fietstochten zoals de Gran Fondo Rosa. De heuvel kun je ook via de Holleweg nemen. Als stijgende heuvel aan te raden. Wanneer je hier bent adviseer ik ook de regio Berg en Dal zuid oostelijk van Nijmegen. Prachtig gebied met de fiets.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Even iets heel anders dames en heren, afgelopen dagen waren de VS in de greep van een zeer strenge winter met temperaturen tot -20°C en daar hebben met name de daklozen last van. Op YouTube zag ik deze bijdrage van een police officer... oordeel zelf. BTW: 15°F = -9°C

Lomito

Zijn er misschien liefhebbers van Supertramp op het forum? Roger Hodgson (mede-oprichter Supertramp) geeft een optreden op 26 juni a.s in Luxor Rotterdam en 28/29 juni in Carré Amsterdam. Mijn meisjes zijn niet geïnteresseerd en ik ga liever niet alleen. Wie o wie?

Ik ga helemaal lek op het "gebed" in Fool's Overture (ca. 5:00):

Lomito

Stel je voor, we spreken over 1987, je gaat 's avonds na een gezamenlijke maaltijd in je studentenhuis nog even naar de sociëteit voor een bier-van-kwaliteit en dan blijkt er een artiest uit Australië op te treden met poppen... WTF???

Ofwel maak kennis met Neville Tranter met zijn Stuffed Puppets Theatre. Nog altijd treedt hij op in Nederlandse kleinkunsttheaters, een aanrader voor wie van absurd realism houdt...

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Laat ik ook maar een duit in het zakje doen. Ik ben een idealistische, materialistische realist. Dat uit zich in mijn keuzes: werk bij VluchtelingenWerk als managementassistent (gewone ouderwetsche directiesecretaresse, maar dan in de mannelijke vorm), doe veel vrijwilligerswerk, zit in het kerkbestuur waar ik de diaconie (vroegere armenzorg) vorm mag geven en ik heb een gezin, waar ik 18 jaar lang de huisman ben geweest (ben weer gaan werken toen de oudste 18 was). 1 Echtgenote, 2 dochters (1990 en 1992).
Ik kies dus voor pragmatisvhe zaken en ben daar ook nog eens tegenstrijdig in. Alles op de fiets, maar wel een auto voor de deur voor gemak, familiebezoek enz. dierenliefhebber, maar geen vegtariër (wel alleen biologisch vlees).
Ik houd heel erg van koken, bak mijn eigen (desem)brood en vind fotograferen leuk. Ik geef graag geld uit, maar dan wel voor duurzame, handige en goede spullen.
Ik houd van lekker eten, goed bier en whiskey.
En dus van fietsen. Ik heb er twee, een robuuste trekkingbike voor de recreatie en vakanties (alles mee, kamperen en zelf koken, tochtjes van 3-4 weken door Europa) en een SP (Bulls).
We proberen, als er geen andere (kerkelijke) verplichtingen zijn, ook regelmatig een weekend met de fiets op pad te gaan. low-budget kamperen en fietsen, hele dagen fietsen. Heerlijk!
En, helemaal tegen mijn principes in: af en toe een week naar een mooie Europese stad. Met het vliegtuig en in een hotel. We wandelen dan heel wat af. Parijs, Barcelona, Valencia, Lissabon... Heerlijke steden om doorheen te dwalen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie