Radio Kootwijk

Lomito

Wat een geduld moet je opbrengen Reinout om dit werk te kunnen doen. Hierin zie je het verschil met onze westerse cultuur waar we veel sneller tot zaken kunnen komen. Daar zijn we aan gewend en dan is die oosterse manier van zaken doen een behoorlijke aanslag op je vermogen om je geduld te bewaren. Zou bij mij waarschijnlijk niet goed gaan... des te meer waardeer ik jouw inzet in die porseleinkast waar elke verkeerde beweging de hel kan doen losbreken.

Prachtige foto's weer, ook al is het onderwerp minder fraai. Ook hier weer waardering voor het feit dat we in Nederland in vrede kunnen leven... dat je 's morgens in een file kunt staan zonder bekogeld te worden met stenen of om brandende autobanden te moeten laveren. En dat je met je Stromer naar je werk kunt fietsen zonder bij elke bocht angst te hoeven hebben dat daar om de hoek mogelijk de pleuris uitbreekt.

Goede week gewenst! :az
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Reinout en Chris

Dank voor jullie onvermoede bijdrage in deze serie. Het word bijzonder gewaardeerd! :cool2:

Jeroen.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

vanmorgen beetje ingelezen.....wat is dit gaaf zeg, mooie herkenbare plaatjes......genieten hoor wou dat de geuren en geluiden ook te ervaren zijn!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-ST3 schreef: 07 okt 2018, 03:48 Heb nog 1 ding helemaal niet duidelijk: het verschil tussen de Pirelli's op de ST3 en de ST5.
Dat er nu een specifieke winterband (van Pirelli) is uitgebracht voor de ST3/ST5 is echt top. Maar waarom de ST3/ST5 2 verschillende Pirelli's hebben in dezelfde prijscategorie is mij onduidelijk. Onduidelijk in marketing en onduidelijk in techniek ?!
Ik snap dat ook niet en ik ben het gisteren vergeten te vragen. Ook de ST3 LE banden reden in ieder geval prima, maar ik heb ze nu natuurlijk alleen op een mooi, zonnig najaarsdagje getest. Ik zal Nick eens mailen en vragen hoe het nou zit met die banden. Als ik reactie krijg dan hoor je het!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Onder het genot van heerlijke Vivaldi muziek (Aria Sovente il sole, Cantate Cessate, omai cessate en het toepasselijke Filiae maestae Jerusalem) en een bijpassende drankje om het einde van weer een mooie week te vieren ontkom ik er niet aan dat de gedachten afdwalen naar mijn Stromer-maatje die de aanleiding was voor de topic Vrijdagmiddag Stromer-café. Door zijn langdurige uitlandigheid is deze fijne topic tijdelijk wat weggezakt om plaats te maken voor de frequentie waarop ik nu uitzend. Ik weet zeker dat we straks de draad weer kunnen oppakken maar voorlopig moeten we het even doen met de lange golf verbinding die ons nu ter beschikking staat.

Volgers van deze topic weet waar deze inleiding toe zal leiden, maar eerst wil ik nog kwijt dat het heerlijk is om elke week een momentje te nemen om te genieten van al het goede dat ons 360° ter beschikking staat en te beseffen hoe bevoorrecht wij zijn in een veilige en vredige omgeving. Niet dat ik mijn ogen sluit voor de dingen die ook hier niet goed gaan maar door de wekelijkse indrukken die wij hier krijgen van de situatie in Israël besef ik werkelijk hoe goed we het hier hebben.

En dan ben ik zover onze goedaardige Goliat op te roepen, de man die geen minaret nodig heeft om zijn boodschap luid en duidelijk over te brengen, ofwel

Reinout, bent U daar?

Alles goed in de zinderende zandbak? Hopelijk begint het daar ook wat koeler te worden zodat je verblijf daar wat aangenamer wordt. En wellicht worden ook de diverse bevolkingsgroepen wat milder in de onderlinge omgang wanneer het klimaat wat minder extreem wordt.

Afgelopen week heeft mijn ST5 een flinke beurt gehad met als belangrijkste wapenfeit dat de TMM-sensor vervangen is en ik eigenlijk een compleet andere fiets heb gekregen, een wereld van verschil met een week geleden toen de fiets nog wat nukkig was qua ondersteuning maar nu werkelijk elke beschikbare Newtonmeter ook tot de allerlaatste Newtonmillimeter levert. Met als gevolg dat mijn stroomverbruik per km een vrolijke sprong gemaakt heeft maar voor mij is dat geen bezwaar met het reserve-blauwtje onder handbereik. Ik voel me weer als een verliefde puber die op pad is naar die ene persoon die mijn wereld op z'n kop zet. Dat ik zelfs bij -15°C én windkracht 5 tegenwind fiets alsof de Stromer al is uitgevonden... :lol:

Afgelopen jaren ben ik privé een nogal zware periode doorgegaan met het verlies van 4 dierbare (schoon)ouders in korte tijd. Achteraf gezien kwam de Stromer ST2s precies op het juiste moment, met de vele ritjes heb ik alles een plaatsje kunnen geven en heb ik mezelf hervonden, kan weer genieten van alle fijne dingen die het leven biedt. En jij bent mijn getuige!

De ST5 gaf aanvankelijk niet wat ik er van verwachtte maar ook hier zie je dat je door tegenslagen in het leven sterker wordt: geen moment heb ik getwijfeld dat de jongens van Dikkenberg de fiets konden afleveren die ik voor ogen had en het is ze inderdaad gelukt. Mijn dementerende vader heeft zijn laatste levensjaren in Herveld gesleten en omdat fietsen zijn lust en leven was kwam hij als vanzelf bij Jos en Nelis terecht die hem telkens geholpen hebben in zijn beperkte wereldje. Mijn dankbaarheid voor deze jongens gaat dan ook veel verder dan het oplossen van wat technische probleempjes!

Ik ga afsluiten met een link naar de goddelijke muziek van Vivaldi, de aria Solvente il sole in de hoop dat jij en anderen daar ook van kunnen genieten.
.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Chris.....hier Reinout...over...

Da´s een zeer persoonlijke mail; word ik eventjes stil van....

Een geheel andere eigenschap/kwaliteit van de Stromer wordt naar voren gebracht. Een kwaliteit die niet in de folder staat: die van therapeut....
Maar eigenlijk gebruik ik mijn fiets straks niet anders. Mijn ww-rit is dik 60 km enkel. En destijds door/met de St1X (en straks met de ST3LE) kwam ik altijd optimaal aan:
- bij aankomst op werk had ik als het ware de dag al helemaal doorgenomen en voorbereid;
- bij aankomst thuis was mijn hoofd juist weer heerlijk leeg en was ik ook gelijk geheel beschikbaar voor THUIS.

Mijn "andere" therapeut IS muziek. Zoals je weet ben ik behoorlijk fanatieke zelfbouwer van audio-apparatuur. Ik draai van alles (maar Koos Albers, of de Havenzangers is echt niets voor mij....). Sommige stukken muziek komen pas echt open als ze worden afgespeelt door klasse-apparatuur. Opeens voel je waar de componist/groep/whatever naar toe wilde.....
Voorbeeld:
Dit brengt bij mij kippevel......
Geldt ook voor Carbon Based Lifeforms, Adele, Frank Zimmer, Ry Cooder, etc etc.

Om weer on-topic in dit Stromerforum te blijven: je hebt een fiets......en je hebt een Stromer. Da's echt genieten. En ik heb dan ook serieus genoten van die St1X !

Een relatief rustige week hier. Ik ga zo weer op weg naar Jericho.
En heel fijn: het weer is ECHT aan het omslaan. De regen is er nog niet; de temperatuur duikelt nu omlaag. Nachttemperaturen rond de 15 graden. En Jericho overdag max 30; Ramallah max 25....prima te doen en een verademing na 40++.

Ik gebruikte in vorige alinea het woord "relatief"....zie onderstaande 2 berichtjes.
((ISF = Israeli Security Forces = het leger))

Dear all,

Please find attached Daily Security Update for Israel, Occupied Palestinian Territory and Jerusalem for 10 October 2018 with the below highlights security advisories for the next 24 hours.

HIGHLIGHTS

WEST BANK:
Ø Palestinian – ISF clashes reported in Ramallah, Nablus and Tulkarm governorates. Palestinian injury reported.
Ø Molotov cocktails throwing reportedly by Palestinians at Israeli vehicles on Route 60 near Al Arrub Camp.
Ø A balloon with flammable material reportedly landed in Nof Ayalon outpost, near Modi’in settlement.
Ø Palestinians protest outside ICRC office in Jericho City, over the Palestinian prisoners issue.
JERUSALEM:
Ø A balloon with flammable material reportedly landed on a construction site on Emek Refaim Street in West Jerusalem.
ISRAEL:
Ø Israeli social workers held a demonstration in Tel Aviv-Yafo City, over their work conditions.
Ø Fires broke out in open fields near the Gaza border fence, reportedly by Palestinians flaming kites flown from Gaza over the fence.
GAZA:
Ø IDF incursion reported, E of Jabalia.
Ø Israeli navy fired shots towards Palestinian boats, off the coast of Beit Lahia.
Ø Cross border demonstrations held in various locations near the security fence of Gaza Strip.
Ø Palestinians held a demonstration at Arba-Arba checkpoint, over the Palestinian refugees rights issue.



en de volgende:

Dear all,

Please find attached Daily Security Update for Israel, Occupied Palestinian Territory and Jerusalem for 12 October 2018 with the below highlights security advisories for the next 24 hours.

HIGHLIGHTS

WEST BANK:
Ø Palestinian – ISF clashes reported in Ramallah, Nablus, Tulkarm and Qalqiliya governorates.
Ø Stabbing of an ISF Personnel by a Palestinian reported on Route 60 near Huwara Checkpoint, S of Nablus.
Ø Stones throwing reportedly by Palestinians at Israeli vehicles near Azzun village and near Karmi Tsur settlement.
JERUSALEM:
Ø Stones throwing reportedly by Palestinians at Israelis in the Old City.
Ø A balloon with flammable material reportedly landed on a construction site on Emek Hamatzleva valley in West Jerusalem.
ISRAEL:
Ø A balloon with flammable material reportedly landed in Bet Yam City and in Yoav Regional Council.
Ø Fires broke out in open fields in Hof Ashqelon Regional Council and near the Gaza border fence, reportedly by Palestinians flaming kites flown from Gaza over the fence.
GAZA:
Ø Israeli navy fired shots towards Palestinian boats, off the coast of Beit Lahia.
Ø Cross border demonstrations held in various locations near the security fence of Gaza Strip. Five Palestinian injuries reported.
ISRAEL - GAZA:
Ø IDF discovered and demolished a military tunnel that stretched into Israeli territory from E of Khan Yunis.


En dit zijn maar 2 voorbeeldjes. Alle internationale missies hier, en dat zijn er best veel, geven iedere dag hun waarschuwingen uit. Op basis van die inkomende waarschuwingen en je geplande werkzaamheden maak je de keuze of die werkzaamheden nog wel kunnen; en hoe er te komen. Want je moet natuurlijk effe niet tussen strijdende partijen terecht komen.....dat kan zo maar niet gewenste ventilatiegaten in de auto opleveren…..
Vandaar mijn opmerking "relatief". In de juli en augustus maanden waren de doden/gewonden-aantallen krankzinnig (1600 geverifieerde doden; 10.000en gewonden).
Bovenstaande voorbeeldjes zijn dus maar een deel van de waarschuwingen en situatie-meldingen. De mededelingen van Israëlische nachtelijke invallen en oppak-acties in bezette Palestijnse gebieden staan bijvoorbeeld nog niet vermeld. Dat zijn er tientallen per week en leveren enorme spanning op. Etc etc etc. De meeste spanningen leveren echter de extra strafmaatregelen op die worden opgelegd aan de Palestijnen. Voorbeeldje: Palestijn X pleegt een aanslag (zie boven in 1e voorbeeld; steek-aanval). De rechterlijke uitspraak straft die Palestijn (terecht; steken moet je niet doen) en veroordeelt betrokkene tot de gevangenis (terecht; klinkt als reguliere wetshandhaving/afwikkeling/uitvoering. Ik ga me even niet tegen strafduur aan bemoeien….). De extra straf is echter dat het huis van die Palestijn X vernietigd wordt. En ik bedoel dan ook echt vernietigen in de vorm van met de grond gelijk maken. Dat in dat huis ook anderen wonen is niet relevant; dat zo'n huis midden in een Palestijnse woonwijk of zelfs vluchtelingenkamp ligt is niet relevant...…..het gaat gebeuren. Ziedaar de reden waarom ik die waarschuwingen erg goed doorneem. Zo'n vernietiging van een huis wordt gerechtelijk aangekondigd en levert enorm verzet op.

Straks mag ik me weer zorgen maken over normale Nederlandse zaken als Zwarte Pieten discussie, speed-pedelecs wel/niet op de rijbaan, etc. En die issues zijn lokaal net zo belangrijk. Alles is relatief. Als je dat nog niet door hebt leer je dat hier heel snel.

Stromer ze,
Reinout
Lomito

Hallo Reinout, mooie muziek inderdaad, daar kan ik ook eindeloos van genieten zij het zonder klassieke buizenversterkers.

Stromeren als therapeutisch middel, wie zou het kunnen bedenken? Uiteraard was dat niet de reden dat ik vorig jaar een Stromer gekocht heb, net zo min als dat ik van plan was mijn auto te verkopen. Maar het gebeurde, ik zit weer lekker in m'n vel, heb plezier in mijn werk, ben trotse vader van mijn dochter die in september is begonnen aan haar bouwkunde-opleiding, geniet van de leuke dingen van het leven. :hy:

Muziek heeft eenzelfde uitwerking, alhoewel ik nog wel moeite heb met stukken die mij herinneren aan de zware episode. Een prachtig werk als Erbarme dich van Bach is voor mij nog even no go zone... maar verder put ik heel veel troost uit muziek.

Het is niet niks de situatie waarin jij je nu moet staande zien te houden, de constante onrust en dreiging van geweld, ik hoop dat je desondanks wat rust (en verkoeling) kunt vinden en zo kunt opladen voor je werk aldaar.
Goede week gewenst, stay safe!
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hallo Reinout,

Vreemd dat je in NL niets hoort van de schokkende hoeveelheid doden en gewonden, maar ook van de Israelische manier van rechtspraak dat je huis met de grond gelijk wordt.

Echt heftig wat zich in het bezet gebied afspeelt en wij klagen soms over iets, wat in vergelijking, niets voorstelt.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marco Verkerk schreef: 13 okt 2018, 23:41 Vreemd dat je in NL niets hoort van de schokkende hoeveelheid doden en gewonden, maar ook van de Israelische manier van rechtspraak dat je huis met de grond gelijk wordt.
Over de doden waar dan ook ter wereld die "onze" mainstream media niet van belang vinden hoor je sowieso maar zelden iets. De berichtgeving over specifiek deze regio is bovendien al decennia lang zeer gekleurd: het gaat b.v. altijd over "terroristische aanslagen" door Palestijnen en "vergeldingsacties" door Israëliërs; het één wordt in deze terminologie min of meer goedgepraat, het ander wordt veroordeeld, terwijl beide partijen inmiddels meer dan genoeg te verwijten valt. Daarom hoor je ook maar zelden iets over die vernietigde huizen van Palestijnse families.

Als je eens berichtgeving/opinie van iets andere aard en informatie zou willen lezen (niet specifiek over deze zaak, maar over heel veel), dan vind ik De Correspondent persoonlijk wel een aanrader:

https://decorrespondent.nl/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten