Ooievaars en een geweldig humeur

Gebruikersavatar
Mark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017, 21:58

Je spreekt QicQ uit als Kick. Ik heb me op locatie een keer laten vertellen dat dit woord ook aan de basis van de naam ligt. Er is gekozen om 2x een Q te gebruiken omdat deze letter lijkt op een fietswiel. Enne, ik moet toegeven: het rijden op een Stromer geeft best wel een kick!! :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoe ze aan de naam zijn gekomen weet ik niet, ik zal het eens vragen als ik ze weer eens spreek (edit: Mark wist het wel en was me voor! :ay ). Je spreekt het uit als "kiek". En ze zitten inderdaad in een heel mooi pand, op het terrein van de voormalige Westergasfabriek in Amsterdam.

Voordat dit terrein werd opgeknapt en een volledig culturele en recreatieve bestemming kreeg, was ik er nog actief als dj. Tijdens het ondergrondse begin van de House periode (vroege jaren '90) heb ik veel feesten gedraaid in de Gashouder. Dat waren geweldige tijden. Ik heb sowieso een onverbeterlijke zwak voor oude stadsfabrieken:

gashouder westergasfabriek.jpg
gashouder westergasfabriek.jpg (83.47 KiB) 3274 keer bekeken
gashouder westergasfabriek2.jpg
gashouder westergasfabriek2.jpg (115.21 KiB) 3274 keer bekeken
gashouder4.png
gashouder4.png (392 KiB) 3274 keer bekeken


Het hele terrein is in middels fraai opgeknapt, er zit van alles, ook horeca en enkele winkels, en er worden regelmatig tv shows opgenomen. Qicq zit in een ander pand op het Westergas terrein, in het Zuiveringsgebouw:

zuiveringsgebouw.jpg
zuiveringsgebouw.jpg (64.23 KiB) 3274 keer bekeken

De winkeloppervlakte van Qicq is wel een stuk kleiner dan die van Velodrome hoor, maar Qicq verkoopt als Conceptstore alleen Stromer en BMC, dus ze hebben ook minder plek nodig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 27 jul 2017, 06:58 heerlijk verhaal !
Dankjewel. Sowieso heel leuk om te lezen dat jullie de blog kunnen waarderen. Elke letter is geschreven vanuit de grond van mijn hart.

Nu dik een jaar geleden, mei 2016, is een Fries paard a 700 kilo op de vlucht over mijn beide benen heen gegaloppeerd. Mijn linkerknie voelt tot op de dag van vandaag aan als een rammelende gereedschapskist (kruisbanden afgescheurd en tibia plateau fractuur) en een grote scheuring tussen het onderhuids vetweefsel en het spierweefsel in mijn rechter bovenbeen (fascia ruptuur) zorgt ervoor dat ik daar nog steeds een pijnlijke bult heb zitten van het formaat van een met water gevuld boterhamzakje. Deze dingen komen nooit meer goed, en dat vind ik moeilijk om te accepteren.

Paardrijden was, en is, mijn lust en mijn leven. Dieren, buiten, dat is het gewoon voor mij. Ik heb door dat ongeval een half jaar niet kunnen lopen en een vol jaar niet kunnen paardrijden. Het was een onvervalst k*tjaar, waarin ik alleen maar binnen zat en wél 40 uur per week heb moeten doorwerken (eerste half jaar vanuit huis, want ik kon geen auto rijden). De crisis heeft me mijn vorige baan gekost en dat zou me niet nog eens gebeuren.

Dankzij de Stromer, de conditie die ik ermee heb kunnen opbouwen en de spieren die ik weer wat terug heb kunnen kweken, zit ik sinds vier weken ook weer in het zadel van een mooi Fries paard. Ik ben daar zo blij mee. En ik kan de hele wereld weer aan :d3:

Het afgelopen jaar en die Stromer aankoop zijn zo'n beetje de grondslag voor dit forum. Dat iedereen zich massaal aanmeldt en lekker mee praat en elkaar helpt, dat is voor mij één van de kersen op de taart.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

We benne op de wereld om mekaar, om mekaar, om te helpen nietwaar? :ba

https://www.youtube.com/watch?v=Im5RWZif5lo
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Sylvia,

dat IS me dan ook een verhaal......
Goed dat je weer op een paard durft te stappen; er zullen er ook velen zijn die na zo'n ervaring alleen nog maar aan de vorm "paardenrookvlees" denken bij 700 kilo geweld....
Dat je Stromer je alternatieve en opgedragen therapie is heeft ons allemaal geholpen: je hebt een tof forum op de wereld gezet. Ik zit op meerdere fora (andere hobby: audio; zelfbouw buizenversterkers) en daar neigt het al snel naar wie het beste heeft. Op dit Stromer forum gaat het vooral over verhalen-algemeen, delen van verhalen en optimaliseren van een eigen Stromer. En er wordt geen enkel onderscheid gemaakt of het een St1 is (met de mogelijkheid van die unieke Schlumpf-drive), een St2(s) die het voorbeeld is van optimaal electrisch ondersteund fietsen of een St1x ("jack of all trades; king of none").
Ik blijf Witte's spatlap het beste voorbeeld vinden waar we allemaal wat aan hebben. Je mag zelf bepalen of je het toepast....
En als goede 2e de verkorte procedure hoe je de rit kan resetten.

Hopelijk blijft dit forum op dit laagdrempelige niveau. Da's niet alleen ook reuze handig voor dealers / importeurs /distributeurs (want die horen dan wat er speelt op de werkvloer) maar vooral voor ons leden. En met jou als forum-overwatch gaat dat vast goedkomen.

Nogmaals dank,
Reinout
((en vandaag probeer ik een leuk St1x-plaatje te scoren in Denemarken. Tot op heden ben ik hier de enige speed-pedelec die in ieder geval met verbazing wordt achterna gekeken))
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Hallo Sylvia,

Helaas nog geen "meet en greet" gehad omderweg, maar dat komt vast wel!
Een mooie blog van jou op de Qicq site, alle respect!

Ik wil je nogmaals bedanken voor het opzetten van dit forum, en zoals mijn voorganger Reinout al aangaf, niet om wie de beste en mooiste heeft, maar om kennis en ervaring te delen omdat het leuk is!

Ik hoop dat er door deze site veel +Stromer rijders en potentieel +Stromer rijders tips en trucs kunnen opdoen om zolang mogelijk van onze hobby te kunnen genieten, want al gebruik je de +Stromer voor woonwerk, je krijgt er elke dag weer een big smile van!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fastedde schreef: 28 jul 2017, 16:16 Helaas nog geen "meet en greet" gehad omderweg, maar dat komt vast wel!
Ik denk dat je ergens voor me uit hebt gereden, en je gaat vrij hard las ik al in het actieradius-topic, dus dan haal ik je nooit meer bij. Al gaat het naarmate ik mijn Stromer langer heb en de km's lekker wegtik wel steeds beter en sneller, ik zie zelfs mijn kuitspieren al weer een beetje terug komen.

Het komt er inderdaad vast nog wel een keer van dat we elkaar tegen gaan komen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 28 jul 2017, 06:08 Goed dat je weer op een paard durft te stappen; er zullen er ook velen zijn die na zo'n ervaring alleen nog maar aan de vorm "paardenrookvlees" denken bij 700 kilo geweld....
Klopt die zijn er ook. Ik zie het zo: een paard is van nature een vluchtdier, en als het vlucht dan gaat dat dwars door alles en iedereen heen. Ik lag per ongeluk in de weg, daar kon het paard niets aan doen, dat reageerde gewoon instinctief. Ik ben me altijd bewust van de risico's als ik paard rijd, zelfs op de makste Fries van de manege, waar ik onlangs weer mee begonnen ben. Mensen die zich dat niet realiseren, die komen van een hele koude kermis thuis na hun eerste vliegles, en ze stappen inderdaad lang niet allemaal meer op (of het gaat in je koppie zitten en dan wil het rijden ook niet meer, want een paard voelt dat meteen aan je).

Gevolg is wel dat ik de bochten op mijn Stromer nu echt als een mietje neem, ook omdat ik mijn linkerbeen niet volledig meer kan buigen en bang ben dat ik daardoor een eventuele val niet goed meer kan opvangen. Maar ach wat ken 't skele ;p
Reinout-St1x schreef: 28 jul 2017, 06:08 Ik zit op meerdere fora (andere hobby: audio; zelfbouw buizenversterkers) en daar neigt het al snel naar wie het beste heeft.
Nixie tubes!! Mooie dingen. En ook dat klopt, ik heb jarenlang een dj/pro audio forum beheerd en daar was het al net zo. Ik hou daar ook niet van, want voor de ervaring en het plezier boeit het echt totaal niet op welke Stromer je dat doet, en wat je daarover allemaal nog wil leren. Ik wist ook niks van Stromers toen ik eraan begon en heb hier al zoveel opgestoken van mede gebruikers. Geweldig vind ik dat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Stromeur schreef: 29 jul 2017, 16:21
Fastedde schreef: 28 jul 2017, 16:16 Helaas nog geen "meet en greet" gehad omderweg, maar dat komt vast wel!
Ik denk dat je ergens voor me uit hebt gereden, en je gaat vrij hard las ik al in het actieradius-topic, dus dan haal ik je nooit meer bij. Al gaat het naarmate ik mijn Stromer langer heb en de km's lekker wegtik wel steeds beter en sneller, ik zie zelfs mijn kuitspieren al weer een beetje terug komen.

Het komt er inderdaad vast nog wel een keer van dat we elkaar tegen gaan komen :ay
Maybe next week, t lijkt weer redelijk weer te worden, ik schat in dat ik tussen 1650-1710 tussen lwd en Fr aan het Stromeren ben.... :D :D
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

We zullen zien! Jouw tijden sluiten in ieder geval goed aan bij mijn werktijden aankomende week :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie