Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Stromer Community Lounge.
Needspeed
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Re: Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Bericht door Needspeed » 20 mar 2020, 21:32

Bastiaan schreef:
20 mar 2020, 21:23
Needspeed schreef:
20 mar 2020, 20:32
Ik denk dat de mogelijkheid zowel in België als in Nederland er is. Maar de uitvoering verschild. Als ik in Nl mijn garantie verleng, dan maak een deal met een FM. Zonder tussenkomst van verzekeraar of ander bedrijf
Tussen de regels door lees ik dat er ook spake kan zijn van een verzekering, maar dan is de deal toch anders? Of heb ik het mis.
In de meeste gevallen is de verkopende partij gewoon een tussenpersoon voor een verzekeringsproduct. Als je bij de FM het product van e-bikegarantie.com afneemt heb je gewoon een verzekering afgenomen van die partij. Zij zorgen ervoor dat de fiets kosteloos hersteld kan worden. Dat kan niet alleen bij je eigen FM, maar ook bij anderen. Zelfs in het buitenland. Als het een deal was met specifiek jouw FM, dan zou je alleen maar bij hem terecht kunnen.
Dat laatste is dus wat ik denk, dat je afsluit bij mijn dealer / FM. En een andere NL aanbieder die hier genoemd is.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black

+/-
Pro
Pro

Bericht door +/- » 25 mar 2020, 21:38

Henry schreef:
19 mar 2020, 15:31
Op de site van mijn FM vond ik de volgende info over extra garantie:
Slijtagedelen worden uiteraard niet gedekt, maar hoe zit dat met het achterwiellager? Of noemen we het vanaf nu een ‘motorlager’?
ST3 black, 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white

Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas » 26 mar 2020, 09:09

Ook deze bedenking kwam al eerder aan bod in dit topic : viewtopic.php?f=16&t=3356&p=77685#p77685
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Johannus
Runner-up
Runner-up

Bericht door Johannus » 28 mar 2020, 08:57

Draftsman schreef:
25 jan 2020, 14:12
Henry schreef:
25 jan 2020, 13:10
Andere onderdelen zoals de OMNI en de TMM-sensor hebben ook niet het eeuwige leven.
Idem voor de controller, zoals ik deze week mocht ondervinden. Fiets is net een goeie maand uit garantie toen deze maandag op volle snelheid uitviel met de 0x210207-error en mijn achterwiel bijna blokkeerde. Verdict: controller kapot. Eén maand uit garantie en al voor €500 kosten :ck:
Het consumentenrecht geeft je wel bescherming in dit soort zaken. Je zou hiervoor gewoon garantie moeten krijgen. Alleen de uurtjes zijn dan niet gedekt. Verantwoordelijkheid van dealer.

Plaats reactie