Motor ST1X kapot na 1100 km?

Plaats reactie
robinpothof30

Na een aantal zelf verholpen storingen van mijn Stromer heb ik nu echt een fiks defect. Ik heb onlangs mijn Stromer weggebracht naar mijn dealer om hem na te laten kijken vanwege een hardnekkige storing: mijn ondersteuning knalde er iedere keer in en weer uit, in en weer uit. Zeer irritant, zoals velen van jullie weten. Nu blijkt, na langdurig zoeken, dat mijn motor defect is en dus vervangen moet worden. Mijn dealer had het over 3 sensoren en dat mijn huidige motor niet aan de daarvoor geldende waardes voldeed. Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring en/of weet iemand wat er bedoeld wordt?
Hopelijk ben ik hem niet al te lang kwijt, want als je eenmaal geStromerd hebt, dan wil je blijven Stromeren.....

ps. Moet langzamerhand wel zeggen dat het kwaliteitsniveau van zo'n dure fiets me behoorlijk tegenvalt!
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik heb geen enkel idee wat hij daarmee bedoeld nee, de motor heeft intern 2 sensoren, de hall sensor (zo weet de motor welke van de 3 fasen geactiveerd moeten worden om je wiel te doen draaien) en de temperatuursensor, die laatst was bij mij kapot maar de fiets reed nog wel gewoon verminderde ondersteuning.
Golvas

robinpothof30 schreef: 02 apr 2018, 18:45 Moet langzamerhand wel zeggen dat het kwaliteitsniveau van zo'n dure fiets me behoorlijk tegenvalt!
Je bent dan ook niet de enige / eerste die tot dat besluit komt : viewtopic.php?f=5&t=956&start=20#p17388
robinpothof30

Ik vind het zo teleurstellend allemaal! Er lijkt altijd wel iets met de fiets te zijn, terwijl ik er eigenlijk van op aan zou moeten kunnen....De dealer noemt het aanloopproblemen, ik noem het structureel disfunctioneren...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het probleem met defect van klein elektrisch materiaal is dat niemand ooit nog een soldeerbout pakt om het te herstellen of te vervangen. Stromer niet, en andere fabrikanten in talloze andere sectoren ook niet.

In jouw geval wordt dus de complete motor vervangen terwijl er maar iets kleins defect is. Superleuk binnen garantie, vreselijk balen al zoiets buiten garantie gebeurt (al krijg je op een vervangen onderdeel wel weer steeds de volledige garantie), want een complete motor plus wiel is ongelofelijk duur. Inderdaad: ook het wiel wordt met motor en al vervangen, ik vind het persoonlijk gekkenwerk van Stromer en getuigen van totale verspilling, maar het zal in arbeidsloon wel goedkoper zijn dan de hele boel uit elkaar klauwen.

Ik ben het in die zin met je dealer eens, dat de motor geen slijtage-gevoelig onderdeel is. Eenmaal vervangen door een goeie, zou je er ontzettend lang mee moeten kunnen doen. Dit is een bijna-DOA.

Ik ben het met jou eens, dat "first time right" bij Stromer gewoon een probleem is.

Wat mij wel zorgen baart, is dat de dealer aangeeft dat er maar liefst drie sensoren zijn waarvan de waardes niet binnen spec vallen. Ik vraag me dan serieus af wat de oorzaak is, en of die drie sensoren in de volgende motor ook weer de geest geven, mocht de oorzaak niet binnen de motor liggen (waarvan je dus nu een compleet nieuwe krijgt). Helaas zal de tijd dit moeten gaan uitwijzen, maar áls het weer mis gaat, dan zal het eerder vroeger dan later zijn en dan moeten de dealer en Stromer verder gaan foutzoeken.

Wat heb je al voor andere storingen gehad als ik vragen mag?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie