philipbo schreef: ↑13 feb 2018, 22:27
Eens met tomasj. Ik zou nooit een st1x kopen nu. De St2 lijkt wel ok maar is weer een klap duurder. Klever dan maar?
De ST2 heeft in de beginfase ook de nodige kinderziektes gehad, die zijn er inderdaad nu wel zo'n beetje uit. Al komen we nog steeds ST2's tegen met een motorkabel uit een slechte batch en dat zou na al die tijd écht niet meer mogen gebeuren.
Ik moet eerlijk zeggen dat de wiebelige introductie van de ST1 X mij wel wat huiverig maakte voor de ST5. Ik héb er serieus over nagedacht, om mijn ST1 X wat langer te houden en te gaan sparen voor een ST5. Maar toen kwam de Winteractie en kelderde de prijs van de ST2 S, een Stromer waar net als de ST2 de grootste problemen wel zo'n beetje uit zijn. Dus nu staat hier een Es. Niet omdat ik niet tevreden was over mijn ST1 X (want dat was ik wel), maar gewoon omdat ik een mooie upgrade wilde.
Juist omdat de ST1 X de nodige problemen heeft, en heeft gehad, weet ik gewoon niet zeker meer of ik nogmaals één van de eerste gebruikers van een nieuw Stromer model wil zijn, wat ik wel was met de ST1 X. Ik heb ook het nodige te stellen gehad met mijn ST1 X, maar ik ben daar wat minder verbolgen over. Gewoon omdat het inderdaad allemaal keurig en snel door mijn dealer is opgelost, omdat de Stromer niet mijn enige vervoermiddel is, en omdat ik nu eenmaal niet zo snel uit mijn vel klap van dit soort dingen. Maar als het gaat om "mobiliteitsgarantie", daar valt voor Stromer zeker nog een hoop te verbeteren. Ik heb niet de indruk dat er ook maar iemand op dit forum is die dat ontkent. (Iedereen gaat er hoogstens anders mee om.)
Overigens zal ook de Klever X-Speed zich nog moeten bewijzen. Maar als er daar straks duizenden probleemloos van rondrijden, dan kan Stromer inderdaad wel inpakken met de ST1 X vrees ik.