Problemen controller (oxideren)

stromerST1X
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 nov 2017, 19:19

@Danigator,

Het zijn de onderste fiches van de controller die 2 grootte die onderin de kader boven het bracket zitten. Het zichtbare deeltje koper draad tussen de fiche en en de isolatie oxideert en dat is de boosdoener... Echt lullig is dit, bij mij zit er nu al een 3 de controller in op 4 maand...nu hebben we die fiches goed ingevet en nu gaat het voorlopig... Ik hoop dat ze bij stromer snel met een oplossing komen die degelijk is... want éénmaal uit garantie vrees ik dat veel st1x bezitters er een financiele kater aan gaan overhouden.

grt
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gelukkig wordt op een onderdeel dat onder garantie wordt vervangen opnieuw de volle garantie gegeven. Dus zelfs als je Stromer bijna 2 jaar oud is en de garantie vervalt, is de garantie op de controller nog steeds twee jaar vanaf het moment dat-ie voor het laatst vervangen is.

Verder zou ik alle correspondentie/bonnen van vervangen onderdelen bewaren. Mocht de controller buiten garantie defect gaan door exact hetzelfde mankement en het komt aan op een vervelende confrontatie met je dealer/Stromer, dan zou je hiermee kunnen proberen aan te tonen dat de controller niet voldoet aan wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. De controller is immers het kloppend hart van je Stromer en geen aan slijtage onderhevig onderdeel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lang verhaal, inclusief de reactie van Stromer zelf. Zeker de moeite van het doorlezen waard:

viewtopic.php?f=8&t=570&p=10121#p10121
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
guido
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2017, 10:19

Deze week is er een service beurt uitgevoerd aan mijn ST1x. Nu heb ik problemen als ik een bocht naar links maak en rem valt het licht uit en de ondersteuning :( Na 50 mtr fietsen start hij weer op en kan ik het licht weer aan doen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ? Zeer irritant
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Kabel die kort komt te liggen in die positie? Als hij het enkel naar links en bij het remmen heeft moet het een soort van slecht contact zijn dat zich enkel zo kan voordoen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

guido schreef: 22 dec 2017, 19:35 Deze week is er een service beurt uitgevoerd aan mijn ST1x. Nu heb ik problemen als ik een bocht naar links maak en rem valt het licht uit en de ondersteuning :( Na 50 mtr fietsen start hij weer op en kan ik het licht weer aan doen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ? Zeer irritant
Kan de remsensor zijn, kan de TMM sensor zijn, kan de controller zijn. Even mee langs de dealer om dit na te laten kijken, die kan de waardes uit het servicemenu voor je uitlezen en aan de hand daarvan bepalen wat het probleem is. Wel vreemd dat dit precies na een service-beurt is gebeurd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Nicolas
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2018, 11:31

Hallo,

Ik heb ook een ST1X, sinds kort dezelfde problemen. Zoals ik kan lezen is het probleem gekend bij Stromer maar helaas is het verhelpen van dit probleem nog niet van de baan. Waarom, volgens mij is dit een geld probleem, het kan nu toch niet zo moeilijk zijn de nodige krimpkousen de maken die perfect passen op elke cruciale verbinding tussen kabels om het vochtprobleem van de wereld te helpen, natuurlijk dit kost geld en zal niet in China kunnen gemaakt worden tegen gunstig tarief...ik moet mijn pedelec kortelings binnen brengen bij mijn dealer om dit probleem....ik ga erop aandringen om erbij te zijn bij de reparatie, want een beetje contactspray zal dit niet langdurig verhelpen, desnoods kruip ik zijn magazijn om de juiste krimpkous ineen te flatsen en andere hulpmiddelen om zo weinig mogelijk vocht in het onder-frame te krijgen zonder de noodzakelijk luchtcirculatie in gedrang te brengen. En elke dag een gebedje doen dat Stromer dit bovenaan zijn lijst zet om dit probleem van de wereld te helpen. Misschien zou het beter zijn iets minder tijd te steken in een nutteloze ST5 (eigen mening)en zich wat meer te focussen op de werkpaardjes van Stromer zoals de ST1, ST1X en ST2 of is het bedoeling van Stromer om voortaan Zondag-fietsjes te maken. Wat ook zal spelen is het succes in verkoop van Stromer en de evolutie in de markt en snelheid, zodat men problemen pas aanpakt na lancering ipv. vooraf de nodige testen te doen.
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Vandaag helaas met de ST1x ook overvallen door het controller-spook :aq
Onderweg viel de ondersteuning ineens volledig weg.
Accu verwijderen en na enige tijd terugplaatsen bracht geen oplossing dus geheel op eigen kracht teruggefietst :ai

Jos, van die uitstekende dealer in Herveld, verleende in de middag weer klaar-terwijl-u-wacht-topservice door de defecte controller te vervangen plus extra maatregelen te treffen om herhaling van het probleem te beperken(waterdicht maken stekkers).

Hoorde dat tijdens een recente technische training van Stromer gemeld is dat er een geheel nieuw type controller ontwikkeld wordt dat in de toekomst deze problemen definitief moet voorkomen....

Op de omni had ik deze twee meldingen toen de storing optrad:
Bijlagen
error2 (2).JPG
error2 (2).JPG (46.46 KiB) 3291 keer bekeken
error1 (2).JPG
error1 (2).JPG (53.19 KiB) 3291 keer bekeken
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balen zeg. Wel mooi dat de dealer je weer zo supersnel op weg heeft geholpen!

Ik heb je melding opgenomen in het verzameltopic van Errors / foutmeldingen op de Stromer:
viewtopic.php?f=8&t=425&p=6997#p6984

Hopelijk zat de root-cause inderdaad in de controller en niet ergens anders. Die "Other Unspecified Error 0x210213" baart me namelijk wel een klein beetje zorgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

over die "Other Unspecified Error 0x210213" is nog telefonisch overleg met Stromer geweest en vooralsnog kwamen ze niet tot een ander oordeel dan uitsluitend de controller vervangen.
Hoop dat jouw zorg (met dank voor je medeleven!) dus onnodig blijkt. Heb jij overigens een idee wat er nog (meer) mis zou kunnen zijn op basis van deze error-melding?
+STROMER- ST5
Plaats reactie