Problemen controller (oxideren)

stromerST1X
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 nov 2017, 19:19

Hoi iedereen,


Sinds augustus ben ik de trotse bezitter van een st1X, wat een geweldige machine....als het droog is. Ik gebruik mn stromer dagelijks door weer en wind en fiets zo een 45 km per dag. Na een tijd van ongeveer een maand krijg ik het fenomeen bij vochtig weer elke keer ik rem dat de ondersteuning en de verlichting uitvalt, na een tijdje schiet hij terug aan... Gelukkig heb ik een geweldige dealer die me al een paar keer goed geholpen heeft blijkbaar oxideren de fiches van de controller telkens die onderaan in de kader in dat gaatje zitten....
heeft nog iemand dit probleem al gehad?

grt
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Hoi,
Dat lijkt een beetje op mijn probleem dat ik gisteren voor het eerst opmerkte.
(zie topic viewtopic.php?f=15&t=33&start=80#p9225)
Kreeg je ook foutcodes op het display?
Laatst gewijzigd door ST1x-er op 29 nov 2017, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

ST1X en uitval bij regen komt precies nog voor. Mijn eerste had het, mijn tweede ook, mijn derde is een ST2 en die heeft het niet.
Naar het schijnt weten ze in Zwitserland hoe ze dit moeten oplossen.
Als je een ST1X hebt die niet tegen de regen kan moet je, uiteraard beleefd geduldig en vriendelijk, voet bij stuk houden. Dit is onacceptabel.
Stromeur, misschien is het nuttig te pollen om te weten komen hoeveel procent van de ST1X uit vallen bij regen.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
stromerST1X
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 nov 2017, 19:19

Dag Alex,

Hebben ze je dan een st2 gegeven???

grt
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Er is een evenwichtige commerciële regeling getroffen waarvan ik u de details helaas niet kan meedelen .
ST2 983WH 2x25km woon-werk
stromerST1X
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 nov 2017, 19:19

Ok Alex,

Zal er bij mij ook van komen denk ik... ik heb echt een goede dealer...

grts
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

stromerST1X schreef: 28 nov 2017, 20:35 Na een tijd van ongeveer een maand krijg ik het fenomeen bij vochtig weer elke keer ik rem dat de ondersteuning en de verlichting uitvalt, na een tijdje schiet hij terug aan
Exact hetzelfde gehad bij mijn ST1 X: 2x30km in de regen, zelfde symptomen en ook na remmen. De controller is bij mij vervangen.
stromerST1X schreef: 28 nov 2017, 20:35 blijkbaar oxideren de fiches van de controller telkens die onderaan in de kader in dat gaatje zitten....
Het is misschien een domme vraag, maar ik weet het serieus niet: wat is een "fiche". Welk onderdeel van de controller is dat precies?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alex.slaets schreef: 28 nov 2017, 21:03 Stromeur, misschien is het nuttig te pollen om te weten komen hoeveel procent van de ST1X uit vallen bij regen.
Kan ik opzetten, ik weet alleen niet wat de toegevoegde waarde ervan is, want volgens mij weten we inmiddels wel dat er een structureel probleem is met de ST1 X en vocht. Niet alleen hier, maar ook op FB kom ik dit verhaal vaak tegen, altijd na het wassen en/of een flinke regenbui. Of het ook bij de andere types Stromers voor komt, heb ik zo helder niet voor de bril. Ik heb de indruk dat het vooral de ST1 X is.

Is het niet bruikbaarder als ik de technische man van Stromer gewoon eens op de man af vraag of hij er iets over kwijt wil? Niet over de aantallen, die vind ik ook niet zo boeiend, maar wel over de oorzaak en of er aan een oplossing wordt gewerkt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

stromerST1X schreef: 28 nov 2017, 20:35 Hoi iedereen,


Sinds augustus ben ik de trotse bezitter van een st1X, wat een geweldige machine....als het droog is. Ik gebruik mn stromer dagelijks door weer en wind en fiets zo een 45 km per dag. Na een tijd van ongeveer een maand krijg ik het fenomeen bij vochtig weer elke keer ik rem dat de ondersteuning en de verlichting uitvalt, na een tijdje schiet hij terug aan... Gelukkig heb ik een geweldige dealer die me al een paar keer goed geholpen heeft blijkbaar oxideren de fiches van de controller telkens die onderaan in de kader in dat gaatje zitten....
heeft nog iemand dit probleem al gehad?

grt
Ik zou hier snel klaar mee zijn, figuurlijk gesproken dan, bijvoorbeeld met http://www.d-d-s.nl/plasticspray.html
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zulk spul zit dus al op de controller. Ik heb mijn controller eerder eens gefotografeerd:

viewtopic.php?f=8&t=62#p470

Kennelijk voorkomt dit het probleem niet. Vandaar dat ik graag wil weten wat een fiche is.

PS: PRF: geweldig merk. Heb ik hier vanalles van staan, van perslucht tot foam cleaner, sticker verwijderaar, contactspray etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie