Volledig eens met Alex.slaets.
Sprinter schreef: ↑17 feb 2018, 05:08
Ik maak me grote zorgen als ik dit hier allemaal zo voorbij zie komen van DHZ oplossingen met lijmpistolen tot invetten van contacten,stekkers en krimpkous. Ik betaal toch geen 5K voor een fiets om met deze ellende te worden opgezadeld.
Ik ben persoonlijk absoluut geen voorstander van dit soort lapmiddelen. Precies om wat jullie hierboven allebei zeggen: je betaalt een flink bedrag voor een Stromer, en die Stromer moet gewoon doen waarvoor hij is gemaakt: rijden.
Het is aan de dealer en aan Stromer om ervoor te zorgen dat een defect wordt opgelost, niet aan de eindgebruiker. Dus ook dealers die lapmiddelen toepassen: ik snap het, want ze doen het als service voor hun dierbare klanten, maar ik ben er niet voor. Het is aan Stromer om een product te leveren met een ontwerp dat 100% in orde is.
Ik heb overigens ook wel eens wat gehad aan mijn ST1 X, en het principe waarlangs Stromer werkt is redelijk eenvoudig: op basis van de storing en eventuele foutmeldingen wordt een bepaald onderdeel (zoals de motor, controller, trapsensor, het koplampje etc.) direct vervangen. Als een fietsenmaker een onderdeel niet op voorraad heeft, dan kan dit worden besteld bij Stromer en wordt het veelal dezelfde dag nog opgestuurd naar de dealer. Het wachten op een onderdeel hoeft dus nooit langer dan 2-3 werkdagen te duren, tenzij een onderdeel niet op voorraad is bij Stromer zelf.
Heeft de dealer aan je uitgelegd waarom jouw Stromer daar nu alweer twee weken staat? Dat vind ik namelijk buitensporig lang. Eén van de redenen dat ik nooit een enorm punt heb gemaakt van storingen aan mijn Stromer, is omdat ik altijd weer binnen een dag op weg kon.