Laat je de accu ook in de winter in je fiets zitten? Kom je dan niet in de problemen met je actieradius?Ik WIL op mn werk intern laden.
Acculader start niet op als ST1 X uit staat
-
- Expert
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
- Locatie: Kesteren
- Merk SP: Stromer ST3 Sport
- Km-stand: 24000
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Ik heb de fiets pas 2 weken. ..nog geen winter meegemaakt. Maar geen probleem als ik op t werk kan laden.
By the way : zondag heb ik de lader eens wat geschud ..al dan niet vergezeld van minder nette woordjes.... en nu laadt ie al 2x achter elkaar weer goed..en in 1 x...
Shake it oh baby!
Of beter: eens open laten draaien en alles goed vast zetten?
Probeer jij het ook es Reinout?
Groet Anne Wim
By the way : zondag heb ik de lader eens wat geschud ..al dan niet vergezeld van minder nette woordjes.... en nu laadt ie al 2x achter elkaar weer goed..en in 1 x...
Shake it oh baby!
Of beter: eens open laten draaien en alles goed vast zetten?
Probeer jij het ook es Reinout?
Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Goedemorgen Anne Wim,
de laders zijn bij mij compleet door elkaar geschud. Ik heb destijds de St1X met 2 x lader gekocht maar die 2e was nog niet leverbaar. Daarmee was de aanwezige lader veroordeeld tot 120 km per dag in de fietstas: recept voor goed geschud.
Grtz, Reinout
((ik zal zo eens kijken of ik de lader open krijg zonder verbreken van eventuele garantiestickers; da's best een beperking want zulke garantie"zegels" kunnen ook in de vorm van breeklak aanwezig zijn en daarmee ben je dus feitelijk ongedekt als er iets mis gaat))
de laders zijn bij mij compleet door elkaar geschud. Ik heb destijds de St1X met 2 x lader gekocht maar die 2e was nog niet leverbaar. Daarmee was de aanwezige lader veroordeeld tot 120 km per dag in de fietstas: recept voor goed geschud.
Grtz, Reinout
((ik zal zo eens kijken of ik de lader open krijg zonder verbreken van eventuele garantiestickers; da's best een beperking want zulke garantie"zegels" kunnen ook in de vorm van breeklak aanwezig zijn en daarmee ben je dus feitelijk ongedekt als er iets mis gaat))
-
- Expert
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
- Locatie: Kesteren
- Merk SP: Stromer ST3 Sport
- Km-stand: 24000
Ik heb hetzelfde probleem als waar Stromeur dit topic mee startte: Accu extern laden gaat prima. Accu laden in de ST1x gaat alléén als de fiets ingeschakeld is.
Is hier inmiddels een oplossing voor of moet ik Dikkenberg hiervoor inschakelen?
Mvg,
Mathijs
Is hier inmiddels een oplossing voor of moet ik Dikkenberg hiervoor inschakelen?
Mvg,
Mathijs
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23009
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Bij mijn ST1 X is op advies van Stromer destijds de controller vervangen. Dit heeft het probleem bij mij niet opgelost, en ik heb het erbij gelaten omdat ik het verder niet heel erg vind.
Vanwege een andere storing heb ik gisteren opnieuw een nieuwe controller gekregen. Ik zal deze er vandaag of morgen in zetten en zal meteen hier laten weten of dit het probleem alsnog oplost.
Als ik jou was zou ik het probleem wel alvast aan Dikkenberg doorgeven. Je kunt erbij zeggen dat ik hetzelfde probleem heb, en dit ook op Eurobike heb besproken met de Nederlandse technische man van Stromer.
Vanwege een andere storing heb ik gisteren opnieuw een nieuwe controller gekregen. Ik zal deze er vandaag of morgen in zetten en zal meteen hier laten weten of dit het probleem alsnog oplost.
Als ik jou was zou ik het probleem wel alvast aan Dikkenberg doorgeven. Je kunt erbij zeggen dat ik hetzelfde probleem heb, en dit ook op Eurobike heb besproken met de Nederlandse technische man van Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tegenwoordig zet ik eerst de fiets aan voor ik de lader aansluit. Dan gaat ie altijd in 1x (intern) laden...en ook 100% vol. Ook als ik m daarna lock via de app. Als dit geen garantie problemen gaat opleveren heb ik vree met deze oplossing. Ik zal t es navragen.
Groet Anne Wim
Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23009
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb net de controller vervangen en zowaar: laden met de ST1 X UIT en de accu IN de fiets start meteen. Ik wil dit nog wel een paar keer getest hebben voordat ik victorie kraai, maar vooralsnog lijkt het goed te gaan.
Om misverstanden te voorkomen: ik laad mijn ST1 X precies op zoals in de handleiding omschreven: ST1 X uit (dus niet op standby), eerst stekker van de lader in het stopcontact, daarna stekker van de lader in de Stromer.
Om misverstanden te voorkomen: ik laad mijn ST1 X precies op zoals in de handleiding omschreven: ST1 X uit (dus niet op standby), eerst stekker van de lader in het stopcontact, daarna stekker van de lader in de Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
- Locatie: Kesteren
- Merk SP: Stromer ST3 Sport
- Km-stand: 24000
Interessant! Ik wacht je bevindingen af en laat dan ook de controller vervangen. Ik neem aan dat dit onder garantie gebeurt.
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23009
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Uiteindelijk is het aan Stromer/je dealer hoe ze dit probleem bij jou willen oplossen, zeker omdat de eerste controller het probleem niet verhielp bij mij (maar er zullen vast verschillende batches controllers zijn, dus misschien zat het daarin, geen idee). Maar je kunt ze de suggestie van de nieuwe controller zeker aan de hand doen. Bij mij zijn de controllers beide keren onder garantie vervangen.
Ik laat eind volgende week weten hoe het ervoor staat met het laden.
Ik laat eind volgende week weten hoe het ervoor staat met het laden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zo te horen dus niet de enige.
Toen ik mijn stromer kocht (ST1x) werd er al vermeld dat bij het intern opladen dit wel eens niet ging en dan de accur een keer eruit moet halen en weer erin (soort van reset). Dit lijkt ook soms wel te helpen maar beetje irritant als je ergens je accu (werk) wilt opladen omdat je anders niet zeker bent dat die is opgeladen.
Mijn bevindingen:
- Accu extern laden nooit geen probleem
- Accu intern laden wanneer ik net de fiets gelocked heb:
- kan een keer goed gaan
- Soms geeft de lader aan dat die vol is maar uiteindelijk staat deze nog maar op 40% bijvoorbeeld, dus ergens met
laden gestopt.
- Wanneer ik de stromer UIT zet lijkt het ook goed te gaan. (wel irritant gezien je dan geen verbinding meer kan maken
met je fiets)
Maar er is dus tot nu toe nog geen echte oorzaak bekend?
Toen ik mijn stromer kocht (ST1x) werd er al vermeld dat bij het intern opladen dit wel eens niet ging en dan de accur een keer eruit moet halen en weer erin (soort van reset). Dit lijkt ook soms wel te helpen maar beetje irritant als je ergens je accu (werk) wilt opladen omdat je anders niet zeker bent dat die is opgeladen.
Mijn bevindingen:
- Accu extern laden nooit geen probleem
- Accu intern laden wanneer ik net de fiets gelocked heb:
- kan een keer goed gaan
- Soms geeft de lader aan dat die vol is maar uiteindelijk staat deze nog maar op 40% bijvoorbeeld, dus ergens met
laden gestopt.
- Wanneer ik de stromer UIT zet lijkt het ook goed te gaan. (wel irritant gezien je dan geen verbinding meer kan maken
met je fiets)
Maar er is dus tot nu toe nog geen echte oorzaak bekend?