Onregelmatige Ondersteuning

Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Mij lijkt overigens een betere afdekkap, zoiets als Royco aanpast, een veel effectievere oplossing voor Stromer!
Goede stevige kunststofkap over de hele onderzijde van de onderste framebuis met rubber afdichtstrips moet toch een hoop vochtproblemen op kunnen lossen.... :ck:
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zou je zeggen ja. Alleen Stromer zegt dat ventilatie noodzakelijk is. Dus daar zullen ze dan een andere oplossing voor moeten zoeken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Danigator schreef: 21 dec 2017, 17:18 Nu is het display en de com module vervangen. Morgen lekker km of 76 fietsen, eens kijken of dit de oplossing is.
En vandaag na slechts drie keer op en neer werk in droog weer, wederom fiets stuk. Dit keer na opstarten direct uitvallen, en na 3 keer en een vonkje niets meer.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Royco
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2018, 18:20

Vandaag bij de dealer geweest en wist me te vertellen dat hij de oplossing om de controller beter te schermen (zie mijn post van 24 januari) tegen spatwater had aangekaart bij Stromer tijdens een opleiding voor de dealers.
Stromer zag geen problemen in voorgestelde oplossing.
Er werd wel bij gezegd dat :
- de controller wel aan de zijkanten mag afgetaped worden maar dat er wel luchtcirculatie moet kunnen plaatsvinden tussen boven en onderzijde van het controllerboard. Dus niet te verwarren met de ondermaatste bescherming tegen spatwater die zogezegd voor (lucht)koeling moet zorgen.
- in geen geval de controller mag afgeschermd worden door er een binnenband over te trekken (warmte moet wel degelijk weg kunnen tussen het koellichaam en het frame van de Stromer.

In de marge werd ook door de dealer aangehaald dat Stromer met een nieuwe controller bezig is waarbij het ontwerp veel meer rekening houd met externe invloeden (spatwater) maar ... dat de bestaande Stromers met de bestaande controller verder moeten. Dus onrechtstreeks geven ze wel toe dat het ontwerp van mijn Stromer (bouwjaar 2017) niet helemaal deugt. Ergens had ik en velen onder ons gehoopt dat onder garantie een nieuw ontworpen controller zou gestoken worden bij nieuwe problemen. Jammer. En wat na de garantieperiode wanneer je blijft zitten met een slecht ontworpen controller?

Mijn "ingepakte"controller is nu een 6-tal weken in gebruik. Heb heel veel in de regen gereden, geen ondersteuningsproblemen gehad. Ook als test de fiets met water gereinigd tot halverwege de diagonale buis, na de wasbeurt ook geen ondersteuningsproblemen.

Tenslotte liet de dealer me een Stromer ST1X zien van paar maanden oud waarvan de eigenaar de Stromer had gereinigd met een hogedrukreiniger, volledige controllerboard was naar de vaantjes wegens waterintrede.
Plaats reactie