Eerste ervaringen met de Stromer ST1 X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JondeSTX schreef: 25 jun 2017, 16:22Ik wou snelheid en heb die ook gekregen, maar normaal dat ik dan moet inboeten op bereik hé
Zeker, en als ik de keus had gehad zou ik het ook meteen hebben gedaan. Stromer koos bij mij voor een andere oplossing, en de medewerker zei ook dat ze dit terug zouden draaien bij mensen met een ST1 X en dezelfde ST2 downgrade als jij (ik noem het een upgrade :mrgreen: ).

Gelukkig is dat bij jou niet gebeurd en zolang het verder geen problemen geeft zou ik denken: lekker zo laten. Want ik heb gisteren een proefrit gemaakt op de ST2 S, en als jouw ST1 X nu rijdt zoals die ST2 S, wow, heerlijk!!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

I know,
32km enkele rit...
Deze morgen dus wind mee nog zo'n 50% over (snelheden boven de 48)
Na de middag zwaar wind tegen nog zo'n 13% over (snelheden boven de 40), de fiets wou me dus duidelijk goed helpen om thuis te geraken maar heeft daarvoor even hard moeten werken als ik ...
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ben vanochtend voor het eerst gevallen. Aan de rand van Tilburg op een weg met kinderkopjes die door de regen glad waren geworden. Ik was al afgeremd vanwege een bocht maar ben toch onderuit gegaan. Hard met het hoofd tegen de stenen geklapt, zonder helm had ik dit bericht waarschijnlijk niet meer getypt..

Ik ga niet meer fietsen met regen heb ik me voorgenomen, en ik wil een nog betere helm (cratoni denk ik). Mijn apple watch is totaal aan gruzelementen, dat wordt verzekeringswerk. Heb alleen een paar krassen op de fiets, die laat ik maar zitten als reminder denk ik..

Ik snap nu wel waarom mensen deze fiets na een week te koop zetten. De schrik zit er goed in bij mij nu ff.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Ha Nick, jee ... dat is schrikken.

Ik heb het zelf ook een paar jaar geleden meegemaakt. Bochtje bij nat weer en daar ging ik ... geen helm op toen. Gelukkig niet op mijn hoofd gevallen. Alleen de broek kapot en schrammen en een deuk in mijn ego.

Als het verder goed is afgelopen, dan is dit de les die je nu geleerd hebt. Ontzag blijven houden voor de fiets en de veranderende omstandigheden. Maar ja ... je schrik-reactie kan ik me helemaal voorstellen. Sterkte!
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Heftig man!
Welke banden rij je? Niet dat je val had voorkomen maar ik weet dat er goede "winter"banden zijn...
Niet de fiets te koop zetten joh! Van de schrik bekomen en weer op de fiets klimmen (klinkt eenvoudiger waarschijnlijk).
Sterkte in ieder geval.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik heb de standaard schwalbe banden eronder, zijn er betere voor nat weer?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oi Nick, wat rot! Je zult je inderdaad wel helemaal lam geschrokken zijn. Als het altijd almaar goed gaat, dan is het zo confronterend wanneer je ineens een smak maakt. Dat zal nog wel even in je kop blijven zitten in bepaalde situaties. Hoewel het voor iedereen anders zal werken, kan ik je uit eigen ervaring zeggen dat gewoon weer opstappen (oké, oké het was bij mij geen fiets maar een paard, en ook al meer dan eens) en heel rustig aan de draad weer oppakken het beste werkt. Gewoon je eigen grenzen goed bewaken, en als iets nog niet goed voelt -hogere snelheden en/of nat wegdek bijvoorbeeld- niet doen. Niks moet.

Wat een geluk dat je zo wijs bent om een helm te dragen, die dingen zijn inderdaad levensredders. Maar dat realiseren veel mensen zich pas als ze hem een keer nodig hebben gehad. Officieel mag je een helm na een val trouwens niet meer gebruiken, dus het is sowieso verstandig om uit te zien naar een nieuwe.

Ik zal straks eens mee gaan loeren naar goeie banden voor nat wegdek, er moet echt wel wat te vinden zijn.

Sterke!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

NickV schreef: 29 jun 2017, 10:36 Ik heb de standaard schwalbe banden eronder, zijn er betere voor nat weer?
Goede berichten gehoord over de Schwalbe Marathon Supreme Evo

Rij zelf inderdaad ook nog met de standaard banden. Merk zelf ook dat ze wat glibberig zijn.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Tjeemig-de-peemig NickV,

STERKTE !

Tot mijn grote spijt moet ik bekennen ook deze week onderuit te zijn gegaan (vrijwel geen snelheid op een rotonde maar de ondergrond was nog nat.....maar de echte oorzaak was een hoeveelheid grind wat daar lag).
Toch is asfalt gelijk aan schuurpapier: dus dwars door de regenbroek - dubbellaags fietsbroek. Zie foto.
Sip maar waar.

Direct als het echt regent (zoals woensdag) doe ik standaard kniebeschermers aan. Gekocht bij een sportshop die skeelerbenodigdheden verkoopt. Zie zelfde foto.
Het is mijn derde schuiver in 3 jaar tijd. 2 keer met een Flyer Tour RS (en dat was snelheid....ik heb er een deuk in knieschijf aan overgehouden) en deze week met mijn St1x.
Ik doe trouwens ALTIJD handschoentjes aan. Na mijn eerste schuiver kon ik echt de steentjes uit de muis van m'n hand peuteren.........

Het heeft geen zin om je fiets te verkopen. Natuurlijk doe je de eventuele koper van je prima fiets er een heel groot plezier mee. Maar je moet dit niet doen. Net zoals een ongeluk als kind met een gewone fiets, of als volwassene met de auto....als je NU stopt stap je er nooit meer op. En dan leg je jezelf een enorme beperking op.

En natuurlijk klinkt dit heel gemakkelijk achter de computer......

Nogmaals sterkte. En onmiddellijk weer fietsen !!!!! (echt goed bedoelt)

Groetsels, Reinout
((ik heb trouwens dezelfde bedenkingen bij de standaard banden.....als ik betere / minder glibberige vind wordt dat een eenvoudige wissel))
Bijlagen
IMG_9500.JPG
IMG_9500.JPG (94.05 KiB) 3885 keer bekeken
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Ik heb er direct continentals op laten leggen (zelfde als op de st2s) bij aanschaf nav de negatieve recensies van de big ben's. Ben er blij mee, maar heb er nog niet mee in de regen gereden of op nat wegdek. Wil ik voorlopig eigenlijk ook wel zo houden 😜😜
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Plaats reactie