Eerste ervaringen met de Stromer ST1 X

Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Bedankt voor al het medeleven :) Ik ga 'm niet verkopen hoor, maar word wel even een mooi weer rijder tot ik mijn uitrusting op orde heb met handschoenen , beschermers en een goed regenpak. Ik had alleen een regenjas mee die niet waterdicht bleek te zijn en kwam totaal doorweekt aan op de zaak. Het lijkt me best verstandig om een lijst met spullen ergens in een subforum op te stellen die je echt nodig hebt als je verstandig wil gaan stromeren.
Lomito

Schrikken man, wat ben je dan blij dat je in ieder geval een goede helm droeg. Tegelijk is het ook schrikken dat deze banden zo weinig grip bieden en er inmiddels heel wat ST1x-ers rondrijden. Iets om in de gaten te houden. En een goede waarschuwing voor ons allemaal om de fiets met respect voor omstandigheden te hanteren!

Tegelijk ook welkom in de club Stromer-rijders met gekneusd ego, ik heb afgelopen winter een smakker gemaakt met een ST1 in de sneeuw en daar 6 weken lang een pijnlijke schouder aan overgehouden. Wel een voordeel dat het midden in de nacht was in het nabijgelegen strandpark, alleen enkele eenden die het gezien hebben... :oops:

Met de Conti's op mijn fiets heb ik gelukkig nog niets gemerkt van verminderde grip en ik rij regelmatig over natte wegen zoals afgelopen zaterdag. Ik was al alert op steentjes in de bocht maar zal nu ook nog meer voorzichtigheid bij natte bochten in acht nemen.

Ik hoop dat je snel herstelt en oppassen dat je niet ongemerkt rondloopt met een lichte hersenschudding, dus komende dagen rustig aandoen en goed luisteren naar je lichaam.
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Kun je eens die continentals linken? Die zijn neem ik aan smaller, kan dat gewoon met de huidige bredere binnenbanden?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit zijn de Continental Top Contact II banden die op de ST2 S van Lomito liggen, en die veel gebruikt wordt ter vervanging van de Schwalbes: klik.

Bij mij liggen ze ook al klaar. Ik vervang mijn Schwalbes als ze versleten zijn.

Deze band heeft ook een wintervariant, de Top Contact Winter II Premium, ook daar heb ik goeie ervaringen over gelezen: klik.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is of er naast zomer- en winterbanden voor 45km/u e-bikes ook regen- of all-season banden zijn. Daar ben ik nog naar aan het rondzoeken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Hmm die wintervariant is een stuk breder (2.20). Ik vraag me af of bij fietsbanden dezelfde logica opgaat als bij auto's (slijten sneller in de zomer), maar verwacht het niet. Ik vermoed eigenlijk dat die wintervariant gewoon all season voor ons is; hij heeft meer grip en dus meer rolweerstand voor een gewone fietser, die dat in de zomer niet wil. Voor ons maakt het geen bal uit met de ondersteuning. Alleen gek om in de zomer met banden te rijden waar winter op staat :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor toekomstige lezers: er is n.a.v. dit voorval een bandentopic geopend. Dat leek me wel de moeite waard, zeker omdat de zomer ook niet eeuwig duurt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
roger
Dealer
Switzerland
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2017, 19:15

NickV schreef: 30 mei 2017, 07:33 De suntour werkt met een veer en de thudbuster met een elastomeer, simpel gezegd een stuk rubber in drie soorten die je kunt verwisselen. Ik heb van het weekend de suntour ontvangen, over een week of drie kan ik je vertellen of ie bevalt op een st1x.

Qua opties heb je:

Suntour, veersysteem ca 60 Euro
Thudbuster, elastomeer ca 160 Euro
Bodyfloat, veersysteem ca 350 Euro.

Ik begin maar ff met de suntour, fiets was al duur genoeg.
The BodyFloat Aluminum starts at 240 Euro! It depends where you buy it in the Netherlands and Germany it's around 279 Euro and in Switzerland does it start at 240 Euro.
;)
+STROMER- Elite 48 Red, BodyFloat Kinekt Seatpost, soon a Kinekt Suspension Stem
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hi Roger! True, the price of the Bodyfloat recently dropped in The Netherlands. The aluminum version is now around 269 euro's.

I have received a test-Body Float from my dealer last week who is also the Dutch distributor, for the purpose to review it on this forum. Have used it for a week now (120km) and I absolutely love it! Before I rode 1000km with a Thudbuster ST, and my first impression is that the Body Float performs way better. Unfortunately I need to return this one after a couple of weeks..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik ga echt geen € 270 betalen voor de Bodyfloat. Sinds maart dit jaar kar ik rond met die Suntour-pen en die is nu, na 5.000 km, al zichzelf aan het opeten met gekraak, geknars en één van die asjes begint zichzelf te bevrijden van zijn knellende moederschoot. Ik verwacht hier een leuke korting van mijn dealer op de Bodyfloat.
Laatst gewijzigd door Lomito op 02 jul 2017, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Lomito schreef: 02 jul 2017, 20:12 Ik ga echt geen € 270 betalen voor de Bodyfloat. Sinds maart dit jaar kar ik rond met die Suntour-pen en die is nu al zichzelf aan het opeten met gekraak, geknars en één van die asjes begint zichzelf te bevrijden van zijn knellende moederschoot. . Ik verwacht hier een leuke korting van mijn dealer op de Bodyfloat.
Rij een paar weken op de Suntour. Ik volg graag de korting.... Bij afname van twee of meer interessanter?
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Plaats reactie