Eerste ervaringen met de Stromer ST1 X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alex.slaets schreef: 13 jul 2017, 00:16 Reden is waarschijnlijk verminderde stabiliteit door redelijk zwaar beladen ortlieb aan rechterkant fiets. Denk dat ik die tas beter links hang.
Inderdaad links hangen, of twee (kleinere) Ortlieb Frontrollers nemen en links en rechts een tas hangen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

NickV schreef: 13 jul 2017, 16:16 ik vraag me toch af waarom we op de Stromer zo makkelijk omvallen.. Ligt het zwaartepunt zo hoog door de accu?
Ik weet niet of we op de Stromers vaker vallen dan op andere speed pedelecs of andere fietsen. Zal zeker zo zijn dat het zwaartepunt wat hoger ligt door de positie van de accu, dus helpen doet het niet.

Een val wordt veroorzaakt door een combinatie van factoren: wegdek, weersomstandigheden, type banden, bandenspanning, en stuurtechniek van de berijder. De banden aanpassen en experimenteren met de bandendruk en de grip op het wegdek is alvast één. Daarnaast denk ik dat wij Stromers echt niet allemaal ervaren MTB'ers zijn, ik in ieder geval zeker niet, dus oefenen met snelheid en techniek in bochten is denk ik iets waar we allemaal mee aan de slag zouden moeten: waar leg je je gewicht, wanneer en hoe rem je (voor, achter, allebei, ineens hard of pompend remmen), trap je wel of juist niet door tijdens het remmen in een bocht, waar heb je je blik op gericht (op het wegdek pal voor je heeft geen zin en brengt je uit evenwicht, kijk door de bocht heen), stuur je door aan je stuur te trekken of door er aan de andere kant druk op uit te oefenen etc. etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

M'n eerste trip naar t werk....poeha. 29km buitengebied, 5km stad. Heerlijk gefietst...binnen t uur gered. Top. Eerlijk gezegd heb ik me als fiets gedragen. ..gek genoeg is een aantal fiets highways fiets-only. En de naastgelegen weg errug druk. Vraag me af of de stad 's-Hertogenbosch daar over na heeft gedacht. Ik ga het maar eens vragen. Aangezien ik nog geen plaat op m'n (test)fiets had, heb ik de confrontatie met de auto's maar vermeden.
Totaal 70 km gereden. ..heen 36km/uur..terug 34. Goed bevallen.
20% accu capaciteit over...standje 3.
..980Wh accu
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Lomito

Awv schreef: 13 jul 2017, 19:47...20% accu capaciteit over...standje 3.
..983Wh accu...
Stroomverbruik van 11,2 Wh/km en dat is zeer zuinig met standje 3... :shock:
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik heb goed mee getrapt hè. .
Ik zal de accu meenemen naar m'n 'eigen' nog aan te kopen fiets.

Keek af en toe om laag naar t scherm om te kijken waarom ik geen ondersteuning meer voelde. Ging ik 42 op de teller. Van mij mag ie door duwen tot 45
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Sjee m'n status is gelijk opgeschoven naar 'runner up'. Nog ff gecheckt. Staat nu op 18% :oops:
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Lomito

Awv schreef: 13 jul 2017, 22:41 Ik heb goed mee getrapt hè. .
Ik zal de accu meenemen naar m'n 'eigen' nog aan te kopen fiets.

Keek af en toe om laag naar het scherm om te kijken waarom ik geen ondersteuning meer voelde. Ging ik 42 op de teller. Van mij mag ie door duwen tot 45...
Stopt de ondersteuning al vanaf 42 km/uur??? Op mijn fiets merk ik vanaf 48 km/uur (op de teller) dat de ondersteuning afneemt. Dan rij ik in werkelijkheid, controle met GPS, 45 km/uur.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op mijn ST1 X voel ik dat de ondersteuning vanaf ca. 42km/u geleidelijk aan afneemt. Met 45km/u heb ik nog wel ondersteuning, maar minder dan bij b.v. 37km/u.

Als de ondersteuning er helemaal mee ophoudt bij 42km/u, dan zou ik dit aan de dealer voorleggen, want dat is niet de bedoeling en dat is ook niet hoe de ST1 X zich standaard gedraagt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Motor helpt uiteraard nog steeds mee om relaxed 42 te blijven rijden, maar duwtjes/versnelling blijft uit.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond Awv,

ik ga helemaal mee met de getallen van Stromeur: pas bij 42 km/h begint de ondersteuning te verminderen. Zeker niet stoppen.
Wil ik echt versnellen vanaf 42 km/h zal ik toch echt meer met de eigen benen moeten doen ........

Grtz, Reinout
Plaats reactie