problemen met Stromer ST1 X uit 2017

stromerstx1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jun 2020, 22:08

Graag kom ik in contact met mensen die een Stromer uit 2017 van het model STX1 hebben en daar ook veel problemen mee hebben gehad. Bij mij heeft de fiets van meet af aan voor problemen gezorgd. Eerst een fabricagefout in de voorvork, daarna de controller kapot, vervolgens een nieuw achterwiel met motor en tenslotte nu het Omni Display. Stromer adverteert met Zwitserse kwaliteit, maar daar heb ik weinig van gemerkt.

Heb je met dit model STX1 (bouwjaar 2017) vergelijkbare problemen ondervonden ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

stromerstx1 schreef: 01 jul 2020, 22:18 Heb je met dit model STX1 (bouwjaar 2017) vergelijkbare problemen ondervonden ?
Zeker. Ik heb er zelf eentje gehad met de nodige issues en het forum staat vol over de ST1 X 2017. Die was redelijk berucht om zijn kinderziektes. (Helpt wel als je op de juiste term zoekt; de "STX1" bestaat niet. Ik heb je topictitel gecorrigeerd.)

Wat wil je bereiken met je vraag?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stromerstx1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jun 2020, 22:08

Dank voor je bericht. Ik ga een juridische procedure starten. Er wordt gesproken over "Zwitserse kwaliteit", maar ik en velen anderen hebben met dit model heel veel problemen gehad. Er is sprake van een ondeugdelijk product.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Interessant.

Hoe ga je dat aanlopen? Heb je juridische bijstand?

In principe heeft een dealer/fabrikant het recht om - natuurlijk binnen redelijkheid en billijkheid - mankementen op te lossen. Of ga je het spelen op een teveel aan verschillende problemen binnen een bepaalde periode?

Wat wil je precies bereiken met de procedure? Je Stromer inleveren en je geld terug, of iets anders? Hoe lang heb je je Stromer nu precies en hoe lang heb je 'm opgeteld niet kunnen gebruiken door defecten?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stromerstx1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jun 2020, 22:08

De procedure kan ik zelf voeren.

Er is feitelijk sprake van een ondeugdelijk product. Van dit model kun je gewoon niet van op aan. Steeds is er iets, en dat heeft niets met slijtage te maken. De onderdelen waar het om gaat moeten zo vijf jaar mee kunnen gaan, de levensduur van een fiets waar men zelf van zegt dat het om Zwitserse kwaliteit gaat, en waarvoor je ook zo + 5.000,- euro moet neerleggen voor de goedkopere modellen. Je moet maar geluk hebben dat je fietsenmaker zijn best doet bij Stromer. Dat is omgekeerde wereld.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

stromerstx1 schreef: 02 jul 2020, 10:27 De procedure kan ik zelf voeren.
Pfoei, dan wens ik je veel succes. Vooralsnog lees ik vooral veel ongenoegen (alle begrip daarvoor), maar te weinig opbouw van feitelijke argumenten. Vandaar ook mijn vragen. Op dat vlak ligt nog wel wat werk.

Hou je ons op de hoogte?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Stromeur schreef: 02 jul 2020, 10:34
stromerstx1 schreef: 02 jul 2020, 10:27 De procedure kan ik zelf voeren.
maar te weinig opbouw van feitelijke argumenten

Hou je ons op de hoogte?
Volgens mij noemt stromerstx1 legitieme feiten en argumenten. Aangezien hij/zij zelf de procedure gaat voeren zal hij/zij juridisch onderlegd zijn. Succes met de procedure !
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Succes inderdaad! Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Ik ben met mijn derde achterwiel bezig. Display is ook al vervangen. Balhoofdlager in het eerste jaar al kapot. Maarrrr.....alles onder garantie vervangen.

Grt. Bert.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

piotr schreef: 02 jul 2020, 13:16
Stromeur schreef: 02 jul 2020, 10:34
stromerstx1 schreef: 02 jul 2020, 10:27 De procedure kan ik zelf voeren.
maar te weinig feiten en opbouw van feitelijk argumenten

Hou je ons op de hoogte?
Volgens mij noemt stromerstx1 legitieme feiten en argumenten.
Als elk defect werd opgelost zonder dat de Stromer daarbij zeer lang heeft stil gestaan of er werd b.v. een leen-Stromer beschikbaar gesteld (áls; ik heb n.l. geen idee en daarom stelde ik mijn vragen, maar die werden niet beantwoord, net zo min als mijn vraag naar het beoogde resultaat van de zaak), dan heb je juridisch weinig kans van slagen, omdat de fabrikant/dealer ook de kans moet krijgen om problemen te verhelpen.

Als e.e.a. binnen redelijke termijnen werd opgelost dan kun je wel het gevoel hebben dat er geen kwaliteit werd geleverd en je kunt je storen aan de reeks problemen. Ook dat laatste kan op een gegeven moment onacceptabel worden. Maar als alles tot nu toe netjes en vlot is opgelost dan moet ik nog zien wat er juridisch van die gevoelens overeind blijft.

Daarnaast zal een zaak eerst tegen de dealer moeten worden aangespannen. Dat is immers de partij waar je als consument juridisch een overeenkomst mee bent aangegaan (de koop). Stromer wordt hierin - eventueel - pas een partij wanneer je er met de dealer niet uit komt. Ik weet niet of de dealer b.v. al formeel in gebreke is gesteld, want ook dat is een stap die genomen moet worden voorafgaand aan de gang naar de rechter.

Ik ben benieuwd naar het verdere verloop.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie