Stromer ST1X kopen met 983Wh batterij maar kan dit wel?

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik zie het hier op het forum genoeg staan dus het bestaat, echter op de officiële site kan je hem zo niet configureren en mijn dealer beweert dat het een hoop problemen geeft onder de vorm van errors op de omni :shock: .

Ik zou liefst de grootste batterij willen (mijn huidige ebike al die fout eens gemaakt), als deze natuurlijk totaal niet werkt met de ST1X en een hoop rommel gaat geven ga ik wel voor de 800Wh.

Dus wie heeft hem met de 983Wh en hoe zijn jullie ervaringen, is mijn dealer misinformed (is wel een erkend stromer dealer) feit is wel dat ik hem inderdaad zo niet kan configureren via de website van Stromer.

Groeten,
Stijn
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik heb er zo ene. Reinout ook.
Fietsen no problem. Omni no problem. Mooie actieradius.
Wel wat ruzie met de lader, maar dat heeft de stx1 met elke batterij grootte. Zie andere post hierover.

Doen!groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond Stijn,

ten eerste van harte welkom op dit forum.
Ten tweede je vraag: geen enkel probleem.

Ik ben de bezitter/gebruiker van een St1x en heb zelfs 2 van die blauwe 983 wH accu's. Gewoon omdat ik een beetje boel Stromer met meer dan 120 km per dag. En in die 2000 km/maand ga ik morgen hoogstwaarschijnlijk de 9000 km aantikken. In die tijd heb ik nog nooit een accu/fietsprobleem gehad.
Wel soms problemen met opladen IN de fiets maar dat is nogal random en niet alleen een St1x probleem.
Als je de accu "extern" (dus buiten de fiets) oplaadt nog nooit een probleem gehad.

Een gezonde vraag. Als je de centjes hebt is een investering naar die grote accu zeker zinvol. Straks duiken we weer het koude seizoen in en dan duikt de capaciteit toch weer naar beneden. Niets zo sip om met een fraaie fiets een paar kilometer voor de bestemming stil te komen staan. En echt lekker fietsen zonder enkele ondersteuning is op zo'n zware Stromer geen pretje.

Groetsels,
Reinout
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Bedankt voor de snelle reacties beiden, stelt me wat meer gerust.

Maar waarom is dit dan niet aangegeven op de site of hebben jullie eerst een gewone st1x met een 600 of 800Wh gekocht en dan de 983Wh aftermarket gekocht? Als ik het bij de dealer vraag zou hij een ST1X 983Wh dus gewoon bij stromer moeten kunnen bestellen voor een prijs die naar mijn vermoeden rond de 5750 euro zal liggen?

Als dit het geval is zal mijn keuze snel gemaakt zijn :ay
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Gelijk in mn nwe Stromer besteld bij uitstekende dealer:Dikkenberg Herveld.
Gewoon direct bij Stromer. Trust me. .deze dealer verkoopt 50+ stromers per kwartaal
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Het is maar voor de garantie hé, stel je voor dat als ik er problemen mee heb dat ze me wandelen sturen met mijn niet stock 1000Wh batterij :mrgreen:
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Niet aan de orde
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je dealer heeft het mis. En geen idee waarom de Stromer website de ST1 X niet met 983Wh accu aanbiedt in de configurator. Ik had die hele configurator zelfs nog nooit gezien.

Jouw dealer kan jou gewoon een ST1 X + 983Wh accu aanbieden. Stock, aftermarket, hoe het genoemd wordt maakt voor jou als klant niet uit. Garantie op deze Stromer accu's is 75% restcapaciteit na 2 jaar of 1000 laadcycli. Of jouw dealer die accu in de ST1 X van Stromer krijgt, of deze er pas na levering door Stromer in schuift maakt daarbij niks uit.

Kan of wil je dealer deze combinatie niet leveren, dan zou ik een andere dealer gaan zoeken. Het is namelijk een "raar verhaal", en bij rare verhalen denk ik altijd: wie weet wat voor rare verhalen ik straks nog meer van deze dealer krijg. Ik zou er dan geen zaken meer mee willen doen.

Ook in het actieradius topic zie je dat er zeer veel ST1 X'en met de grootste accu rondrijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Zie alle commentaren hierboven.
Ik heb bij de aanschaf van de nieuwe St1x gelijk de nieuwe blauwe(n) besteld. Daarmee was de startfactuur hoger; maar had ik wel gelijk de combi die ik wilde.
Daarmee noem ik dit dus niet aftermarket.

Als je op de fiets de OMNI en naar menu-info gaat lees je alle softwarestanden etc. En daar komt de geplaatste blauwe batterij keurig naar boven als type "983". Dus de St1x is er prima voor voorbereid. De praktijk (zie de mails boven) geven me gelijk.

Ik ben een tikje verbijsterd dat een dealer zelfs zou suggereren dat dit niet kan ?!
Grtz en succes met de aankoop.
Reinout
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Jep hier ook de blauwe 983wh accu en sinds kort ook een tweedehands 814wh erbij die toch echt wel eerder leeg is. Ik ben blij met de grootste accu en dus ook grootste actieradius.
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Plaats reactie