Vanaf dag 1 moet je alles invetten. Met de oliespuit een klein druppeltje olie binnen en buiten bij het gat van de naaf waar de spaak in zit. Ook in het midden van de naaf waar beide helften sluiten. Vervolgen in het gat van de velg waar de spaaknippel doorheen gaat en via de spaak zodat het in de schroeddraad van de nippel loopt. Ik vermoed dat de wielenbouwer geen vet op de schroefdraad van de spaak doet.
Kijk eens goed om je heen. Het meeste geld wordt verdiend met maken en verkopen van rommel
Lak achterwiel St1X 2017 laat weer los.
Olie kan water en lucht even afsluiten en ervoor zorgen dat het afpellen van de verf wordt uitgesteld, echter de enige echte oplossing is een degelijke grond-en laklaag passend op de gebruikte materialen en laat dat nu juist de moeilijkheid zijn . Menig constructeur in de auto en motorwereld heeft hier reeds een resem klachten gekregen door dezelfde problemen.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
m.a.w. tegen beter weten in wordt nog steeds een coating aangebracht terwijl je dat materiaal beter onbehandeld laten en vet houden. Toen de eerste Japanse motorfietsen eind jaren 50 in NL verkocht werden trad het probleem al op bij gelakte aluminium onderdelen.
De Engelse motormerken waren conventioneel, eigenwijs en gingen allemaal failliet maar één ding deden ze niet: lakken van aluminium. Hooguit nabewerking en polijsten. met regelmatig schoonmaken en een vette lap bleef aluminium netjes. De (RVS) spaken drukken door het spannen de lak tussen spaak en naaf deels weg. De ontstane scheurtjes maken toegang tot vocht mogelijk. Dat kan ook een van de oorzaken zijn.
Een gedraaide en geanodiseerde naaf zal veel minder problemen hebben maar zal te duur zijn om te maken. Dan wordt het gietwerk.
De Engelse motormerken waren conventioneel, eigenwijs en gingen allemaal failliet maar één ding deden ze niet: lakken van aluminium. Hooguit nabewerking en polijsten. met regelmatig schoonmaken en een vette lap bleef aluminium netjes. De (RVS) spaken drukken door het spannen de lak tussen spaak en naaf deels weg. De ontstane scheurtjes maken toegang tot vocht mogelijk. Dat kan ook een van de oorzaken zijn.
Een gedraaide en geanodiseerde naaf zal veel minder problemen hebben maar zal te duur zijn om te maken. Dan wordt het gietwerk.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
-
- Pro
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
- Locatie: Wechelderzande
- Merk SP: stromer st5 le
- Km-stand: 6600
ondertussen 1500 km alles nog in orde bij mijn vorig wiel waren de moertjes om de spaken vast te zeten al aan 't oxideren na 1000 km
- Bijlagen
-
- 20200430_084813.jpg (1.32 MiB) 2572 keer bekeken
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
kempen antwerpen kempen
De lak van je velg is compleet gecraqueleerd, dus ik twijfel er sterk aan of alles wel in orde is peeters.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
lijkt mij toch dat al weer behoorlijk wat verf van de spaakmoer af is en ontelbare micro kraakjes in je velg. Of is dat gezichtsbedrog en is dat vuil die zich opgestapteld heeft?
ST3 black 983wh
Gisteren mijn wiel opgehaald bij de dealer en vandaag weer gemonteerd.
Ja, ik doe dit zelf omdat ik het gewoon leuk vindt om aan fietsen etc. te sleutelen. De dealer wilde het ook doen trouwens.
Nu maar hopen dat de lak goed blijft.
TOP dealer in A´dam en goede garantie van Stromer.
Grt. Bert.
Ja, ik doe dit zelf omdat ik het gewoon leuk vindt om aan fietsen etc. te sleutelen. De dealer wilde het ook doen trouwens.
Nu maar hopen dat de lak goed blijft.
TOP dealer in A´dam en goede garantie van Stromer.
Grt. Bert.