Vragen over stromer st1 x 22 inch

joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

met de kleinst accu (614wh) rij ik elke dag 26km (enkel) op een 22" st1x. In het ergste geval 1 keer met 3% op het werk aan gekomen tijdens een koude dag met veel tegenwind. Meestal kom ik met 30% aan. Accu is nu 1,5 jaar oud en laad 2 keer per dag de accu vol. Met die 800wh accu moet je het zeker wel gaan redden als je ook gaat bijladen.

Ik rij trouwens altijd standje 3 met 100% trapsensor.
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur schreef: 29 feb 2020, 13:36
freek1970 schreef: 29 feb 2020, 12:03Tevens wat vragen over de accu hoe lang (hoeveel jaar of km) doen jullie met een accu?
Is die Stromer die jij bij een FM hebt gevonden nieuw of een demo? Op een nieuwe accu geeft Stromer de garantie dat je na twee jaar nog minimaal 75% capaciteit over hebt.

Over het algemeen duikt een Stromer accu zo tegen de 20.000 a 25.000km onder de 75%. Bij de serieuze kilometervreters op ons forum gebeurt dat tegen het einde van die twee jaar, en zolang die lekker door blijven trappen krijgen ze dus elke twee jaar gratis een nieuwe accu van Stromer.

Als jij die 24km/u strak vijf dagen per week en alle werkweken per jaar rijdt, dan kom je aan ca. 10k km per jaar. Maar ook als je accu begint te degenereren is hij niet meteen onbruikbaar, zolang die je 24km enkel er maar mee haalt.
Áls..... (ik zeg niet dat je het moet doen, maar áls...) je op een gratis accu vervanging in de garantieperiode uit bent, neem dan vooral de kleinste accu. Eentje waarmee je de enkele rit kunt afleggen. Eentje die je vervolgens op je werk volledig moet opladen om 's-middags de terugrit te kunnen maken. Doordat je de accu zo intensief gebruikt, zullen de accucellen eerder "versleten" zijn en zul je binnen de 2 jaar zeker op minder dan 75% van de accucapaciteit zitten, waarmee je recht hebt op een nieuwe accu.

"Elk voordeel hebt zijn nadeel", zo ook hier. Het nadeel van die kleine accu is dat je niet in staat bent om een lekkere lange recreatieve rit op "stromersnelheid" te maken.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie