knorrend achterwiel

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 15 mar 2020, 17:37 Een nieuwe motor in een gespaakte velg kost Stromer max 300€.
Dergelijke uitspraken zien we op dit forum graag onderbouwd met concreet bewijs, anders zijn ze niks waard. Graag in je bewijs en berekening alles meenemen, dus inkoopprijs, R&D, kosten bedrijfsvoering etc. etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 15 mar 2020, 17:41
Jins schreef: 15 mar 2020, 17:37 Een nieuwe motor in een gespaakte velg kost Stromer max 300€.
Dergelijke uitspraken zien we op dit forum graag onderbouwd met concreet bewijs, anders zijn ze niks waard. Graag in je bewijs en berekening alles meenemen, dus inkoopprijs, R&D, kosten bedrijfsvoering etc. etc.
Mijn motor koste geleverd, in een gespaakte velg met cassette 350€. Dat is met douane, BTW, al wat je wil...
Als ik hiervan een container zou bestellen zakt de prijs zelfs lager dan 300€/stuk. Ik ben met 300€ zelfs aan de hoge kant... Een motor bouwen in serie productie kost echt niet meer, zoek maar eens bij de motorfabrikanten zelf of op een Aziatische website naar keuze. Mijn motor doet het ondertussen al 8 jaar, zonder problemen, zonder lagerschade, zonder pannes,... aan de kwaliteit zal het niet liggen en ik jaag er 2kW doorheen :). R&D bij een bij derden aangekocht product?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welke motor? Jouw motor? Stromer motor?

SP aangeschaft bij een erkende fabrikant en een erkende dealer? Garantie op de hele bike? Voldoet aan typegoedkeuring/eisen RDW en staat op kenteken? Verzekerd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Van zijn zelfbouw SP.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ooooooh ja, nee ja dan snap ik het.

Die 300 euro is dus de prijs van e.o.a. ALIE-motor in een zelfgekluste, illegale 2kW SP? Uitstekende benchmark :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Tja.....de kunst is het niet en als de aap eenmaal heeft leren klimmen gaat ie steeds sneller :lol: nu nog de "ballen" dat er een stromer dealer de mouwen opstroopt en een lange neus trekt waarom als de kwaliteit zo slecht is geen "ruilsysteem"??dan lopen je klanten ook niet zo gauw weg.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 15 mar 2020, 18:33 Ooooooh ja, nee ja dan snap ik het.

Die 300 euro is dus de prijs van e.o.a. ALIE-motor in een zelfgekluste, illegale 2kW SP? Uitstekende benchmark :ay
Nul storingen, nul pannes, geen lagerschade,... nog altijd de 1ste ("zelfgekluste") accu (ja, doet het al 8 jaar), gewoon altijd goed. Kan je van weinig SP's zeggen. Illigaal enkel op de openbare weg en daar kom ik niet :). Op mijn land doe ik wat ik wil.

Het ging er over of de lagers te vervangen zijn en waarom Stromer geen lagers vervangt. De prijs van een nieuwe motor is zo laag dat het niet rendeert, of je dat nu gelooft of niet...
Ook de TDCM rolt in Azië van de band, daar waar al die andere duizenden "ali-motoren" van de band rollen. De prijs is dus wel te vergelijken want het gaat tenslotte over wat productie kost. Het enige dat Stromer niet in het lastenboek heeft vermeld is welke lagers erin moeten en daar loopt het nu fout. Daar heeft de producent op bespaart om zijn winstmarge op te krikken of om te voldoen aan het financiële plaatje van Stromer. Als je die 1x vervangt door goede lagers kan je 100000 km verder.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De inkoopprijs van een niet-goedgekeurde Alie-motor (waarbij je de kwaliteit en prijs bovendien niet voor het complete continent "Azië" op één hoop kunt gooien) die je zelf in een SP geklust hebt en waarmee je niet de openbare weg op mag, kun je niet inzetten als maatstaf voor de kostprijs van onderdelen van legale, erkende SP-fabrikanten. Daar speelt veel meer mee, en dat veel meer is niet gratis.

De enige overeenkomsten tussen jouw privé projectje en Stromers zijn: "motor", "Azië". En daar baseer je vervolgens op dat een Stromer motor nooit meer dan 300 euro kan kosten :bn:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben wel benieuwd naar hoe de lagerconstructie en -kwaliteit is van SP's met achterwielmotor van andere erkende fabrikanten zoals Klever, QwiC e.d. Hoeveel km's gaan deze lagers mee? Zijn deze wel los vervangbaar? Wat kost dat?

Weet iemand hoe andere SP-fabrikanten dit hebben opgelost/ontworpen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Apart topic geopend over deze laatste vraag:

viewtopic.php?f=23&t=3467
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie