Ik ben verkocht...

kvds
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:02

Beste college-fietsers,

Ik heb afgelopen week een stromer stx2 met gele batterij Mogen testen..en ik moet zeggen ik ben verkocht. Ik rij nu al drie jaar met de crossfiets naar het werk (gemiddeld 3 à 4 keer per week). Enkele rit is 56 km..dus 112 per dag.. Ik deed er 2u20 à 2u30 enkel over, dus na drie jaar was ik op zoek naar een alternatief om die reistijd naar beneden te krijgen. De test met de stx2 bezorgde me een uur tijdswinst per traject.
Ik denk er dan ook sterk over na om een stx1 met gele batterij aan te schaffen. Is de gele batterij voldoende voor een dergelijke afstand? Ik zou toch rond de 30 gemiddeld willen halen, en ben bereid vooral op stand 2 te rijden. Ik kan opladen op het werk...
Vriendelijke groeten..een verknochtte Stromer fan!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De stx1 en de stx2 bestaan niet, wel de ST1, ST1 X en ST2?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kvds
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:02

oeps sorry..was een st2 (licht aanwezig in balhoofd) en ik zou een st1 x overwegen aan te kopen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oké, duidelijk. Dus je overweegt een ST1 X met 814Wh accu voor een enkele reis afstand van 56km, stand 2, 30km/u gemiddeld en de mogelijkheid tot bijladen op het werk.

Ik weet niet of je het actieradius topic al gevonden had?

In dat topic zie je dat de actieradius van de ST1 X met 814Wh accu tussen de 50 en 76km ligt. Een en ander hangt natuurlijk af van vele factoren, en één daarvan is de stand waarin je rijdt. De meesten in het actieradius topic rijden in stand 3. Met stand 2 kom je uiteraard verder. Ik schat zo in dat die 56km enkel met de door jou verstrekte gegevens geen probleem is, ware het niet dat de verzamelde actieradius-gegevens allemaal zijn aangeleverd in het voorjaar en de zomer. De actieradius zal flink afnemen in de winter. Hoeveel? Geen idee, want wij hebben daar nog geen gegevens van verzameld.

Ik dénk dus dat je het wel redt met bijladen tot 100% op je werk als het niet serieus gaat vriezen, maar als je het hele jaar door wilt stromeren, zou ik met jouw afstand (die toch behoorlijk indrukwekkend is) toch liever kiezen voor de 983Wh accu. Dan kom je volgens mij goed de winter door, en kan-ie ook langer mee als leeftijd de actieradius negatief gaat beïnvloeden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kvds
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:02

Ok hartelijk bedankt voor de info! Ik doe 17.000 km per jaar. .dus misschien toch het best investeren in de blauwe batterij..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zou ik wel doen ja.

Succes met het maken van je keus!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Voor die afstand zou ik de meerprijs niet links laten liggen om eerlijk te zijn, later upgraden is nogal een kostelijke affaire mits de blauwe 983Wh om en bij de 2000 kost dacht ik :shock: .

Ik heb zelf ook de grootste genomen bij mijn ST2, hoe minder ik moet liggen laden hoe beter, vind het gewoon vervelend tbh :mrgreen: . En als de capaciteit afneemt dan had je tenminste origineel nog de grootste batterij en heb je hier minder last van :ay
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Hoi,
Ik rijd altijd stevig door met mijn ST1x, altijd op stand 3. Ik heb de gouden batterij 814Wh. ik doe 29km enkel. Ik heb ongeveer nog 45% over als ik aankom. Ik laad ook op het werk bij. Dus 50km zou vlotjes moeten lukken met een enkele lading. Meer dan 50 zou lukken als je op stand 2 zou rijden, maar dit doe ik zeer zelden, omdat het wel echt snel went, 45 rijden :D . Dus voor 56km enkel mss toch de 983Wh batterij nemen.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

kvds schreef: 22 okt 2017, 21:08 Beste college-fietsers,

Ik heb afgelopen week een stromer stx2 met gele batterij Mogen testen..en ik moet zeggen ik ben verkocht. Ik rij nu al drie jaar met de crossfiets naar het werk (gemiddeld 3 à 4 keer per week). Enkele rit is 56 km..dus 112 per dag.. Ik deed er 2u20 à 2u30 enkel over, dus na drie jaar was ik op zoek naar een alternatief om die reistijd naar beneden te krijgen. De test met de stx2 bezorgde me een uur tijdswinst per traject.
Ik denk er dan ook sterk over na om een stx1 met gele batterij aan te schaffen. Is de gele batterij voldoende voor een dergelijke afstand? Ik zou toch rond de 30 gemiddeld willen halen, en ben bereid vooral op stand 2 te rijden. Ik kan opladen op het werk...
Vriendelijke groeten..een verknochtte Stromer fan!
Kvds,

Ik zou gaan voor de 983 Wh. Ik rij zelf elke dag 25 km enkele reis, stand 3 en gaan, en zit dan bijna op de helft (heb zelf de 814 Wh). Afgelopen week had ik flinke wind tegen en had de accu niet opgeladen aangezien ik niet op het werk was. Bij de dealer heeft de accu even aan het stroom gelegen dus telt eigenijk niet mee. Ik zag tijdens mijn rit naar huis de accu snel leeglopen en vreesde het ergste. En ja hoor, een kleine kilometer voordat ik thuis was 0%. En dan is een Stromer niet echt leuk hoor, 22km per uur en je helemaal suf trappen. Wind en kou zorgen voor een aanzienlijke vermindering van je kilometers.

Succes met je keuze.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 701
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Ik rijd 60km enkele rit met de 983wh accu op een ST1x. Utrecht - Leiden.

Op de heenweg (utrecht - Leiden) heb ik vaak westenwind tegen en kom ik aan met 10-20% over.
Op de terugweg vaak een tikkie wind achter en kom ik aan met >30%.

De 5Nm verschil tussen ST1x en ST2 in ondersteuning zullen denk ik killing zijn voor de afstand die je wilt rijden als je deze ook aanspreekt. Om mezelf te begrenzen ben ik daarom maar voor de ST1x gedaan ;)

Succes!

ps. Dit is mijn woon-werk route: https://www.strava.com/activities/1247270143
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Plaats reactie