Kijk, hier kan ik wat meemboelis schreef: ↑11 dec 2019, 21:08 Met de compressor spuit je het vuil van buiten in de rollen en scharnieren. Werk averechts vind ik. Ontvetten doe ik nooit, alleen vetten.
Geen tijd? Prioriteit! Bij thuiskomst meteen over de bagagedrager hangen, met de rechterhand en doek de ketting vastpakken en heen en weer bewegen in lengterichting van de ketting en met de linker hand de trappers draaien. Hoe moeilijk kan het zijn. Dat neemt 1 minuut. Met een flesje ketting olie in de rechterhand smeer je de ketting, ronddraaien doe je weer links. Dat is de tweede minuut. Ik heb de sluitschakel rood geverfd, dan zie ik goed wanneer 1x rond ben geweest. Er is enkele keren gepekeld afgelopen weken, mijn ketting is vet en roest niet. Dit verhaal typen kost meer tijd. Mijn KMC kettingen gaan max 4000 km mee. Komt niet door de kwaliteit, komt doordat het een smalle 11 speed is. Grote krachten op een klein oppervlak. De vereiste buigzaamheid gaat ten koste van de levensduur. Een 1 speed ketting gaat 20000 km mee.
Originele ketting echt zo slecht?
- depsycholoog
- Pro
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
- Merk SP: Stromer ST1x 2019
- Km-stand: 15040
Laat ook gewoon die Boeshield gewoon staan en gebruik een smeermiddel op basis van olie gedurende deze natte periode. Dat werkt gewoon een pak beter bij vochtige omstandigheden. Ik gebruik Motorex Wet Protect. In de zomer kan je die Boeshield wel gebruiken, als je dat wilt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Boeshield is toch een soort wax?Kijk eens op kampeerwijzer, artikel van Belle. Zij testen vaak dit soort middeltjes in praktijk dus op lange reizen met de fiets en zo............ik heb het er niet zo op kost een bak geld en heeft mi. als enige meerwaarde dat het niet "vet" is terwijl mijn Belgische collegae wel eens zeggen: "hoe vettiger hoe prettiger"Tomasj schreef: ↑11 dec 2019, 21:57 Laat ook gewoon die Boeshield gewoon staan en gebruik een smeermiddel op basis van olie gedurende deze natte periode. Dat werkt gewoon een pak beter bij vochtige omstandigheden. Ik gebruik Motorex Wet Protect. In de zomer kan je die Boeshield wel gebruiken, als je dat wilt.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
-
- Pro
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54
Er is absoluut niets mis met de T9 Boeshield, integendeel zelfs ... van de reviews over die Motorex word je trouwens ook niet meteen blij.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Pro
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
- Locatie: Geel
- Merk SP: ST1X
- Km-stand: 14000
900km is wel heel snel. Ik heb mijn ketting vervangen na 6000km door weer en wind (zomer en winter). Heb ze enkel vervangen omdat ik doortrapte bij het zetten van veel kracht. Ik denk dat te veel onderhoud ook niet goed is. Ik maak de ketting max 1 keer per maand volledig proper met muc off ketting cleaner voor eBikes. Ik vind dat een super product. Daarna alles nog eens mooi proper wrijven en terug smeren met Muc off ketting olie. Heel de garage ruikt dan nog eens lekker en werkt zeer goed.
Groeten
Ambi
Groeten
Ambi
Ieder middel op basis van was is gewoon ontoereikend in vochtige omstandigheden.
Over die motorex: ik weet niet waar jij die reviews hebt gelezen.
Ik heb die Motorex gekocht op basis van deze test https://www.bike-magazin.de/zubehoer/pf ... 30425.html. Ik ben er zelf zeer tevreden van, vind het iig veel beter dan de Muc-Off Wet Lube die ik voorheen gebruikte. En op fiets.nl zijn de meeste gebruikers er ook zeer tevreden van.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
ja, disleksie = kat met un u schrijfE
monteer ook een nieuw kettingfilter om het vuil op te vangen. Wat een onzin. Dat ontvetten Is bedacht door de fabrikant van de ontvetter. Zelfs kettingboer KMC raadt het sterk af. KMC Onderhoud
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
-
- Veteraan
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Gewoon 2 kettingen kopen. Einde van de week quicklink loskoppelen. Andere ketting erop. Degene die eraf komt even schoonmaken en invetten voor wanneer hij de week erop er weer op moet. Ik heb nu 16.000km gefietst met 3 kettingen.
Ik ben pas kettingen gaan wisselen bij 8500km. Bij deze km stand heb ik de cassette verwisseld voor een 10 speed polder cassette met 11, 12, 13, 14, 15 etc... en nu wissel ik kettingen (wat ik al deed bij mn mtb). Ik denk dat ik makkelijk >5000km per ketting haal op deze manier; mits de cassette het zolang uithoudt. Maar wat heel erg helpt, is een klein moment op je trappers zetten bij het optrekken. Laat de motor het optrek werk doen... en voor de cruisingsnelheid kan je lekker meestoempen. Scheelt heel veel slijtage.
Maar persoonlijk zou ik liever de ketting kwijt zijn een een riem hebben. Scheelt een boel onderhouds uren.
Ik ben pas kettingen gaan wisselen bij 8500km. Bij deze km stand heb ik de cassette verwisseld voor een 10 speed polder cassette met 11, 12, 13, 14, 15 etc... en nu wissel ik kettingen (wat ik al deed bij mn mtb). Ik denk dat ik makkelijk >5000km per ketting haal op deze manier; mits de cassette het zolang uithoudt. Maar wat heel erg helpt, is een klein moment op je trappers zetten bij het optrekken. Laat de motor het optrek werk doen... en voor de cruisingsnelheid kan je lekker meestoempen. Scheelt heel veel slijtage.
Maar persoonlijk zou ik liever de ketting kwijt zijn een een riem hebben. Scheelt een boel onderhouds uren.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.