Accu lading vs resterende kilometers

Plaats reactie
KingsOrange
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2019, 16:10

Ik kwam er dit weekend achter dat je in het menu, bij de batterij opties, ook kun kiezen voor resterende kilometers ipv procenten accu lading. Mogelijk bestond de optie al langer maar was het mij nooit opgevallen.
Eerlijk gezegd leek mij dit wel een handige optie aangezien ik afgelopen week de laatste elektronen uit de accu moest persen om mijn werk te halen.

Maar wat blijkt. Het is helemaal niet accuraat. Altans, in mijn geval.
Volle Accu:
  • Stand 1 = 73 km
  • Stand 2 = 28 km
  • Stand 3 = 24 km
Ik heb nog geprobeerd de dagteller te resetten maar ook dat hielp niet.
Iemand anders deze optie wel eens geprobeerd? Klopt het een beetje?
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Ik heb de indruk dat dit redelijk klopt, maar je moet het correct interpreteren. Net als de percentage aanduiding zal de effectieve afstand die je nog kan doen afhankelijk zijn van je snelheid, de ondersteuning die je vraagt, de rijomstandigheden (wind, helling,...), ...
En als je de optie op km zet ipv percentage, kan je nog vrij snel het resterende percentage opvragen als je de ondersteuning even compleet uitzet (bijv aan een verkeerslicht kan je dat op die manier snel checken)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik vind het ook gewoon totaal waardeloos. Aangezien de berekening niet echt vertrouwen schept en je het algorithme ook niet kent, is gewoon uitgaan van het % resterende accu een veel betere keuze.
Stromer had trouwens perfect beide cijfertjes op het scherm kunnen tonen, ipv dat accu-icoon :bh:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Hoi,
Die van mij klopt redelijk goed, het lijkt erop dat hij de berekening doet vanuit de vorige rit gemaakte kilometers en de daarbij gebruikte stroom.
Althans dat doet die van mij.
Toen ik na een dag van veel tegenwind de volgende dag die stromer aanzette had ik qua resterende kilometers veel minder dan normaal. (52km)
Die dag was alles normaal qua wind en de dag erop was dus de resterende kilometers ook weer hoger (69km)
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Is het niet gewoon gebaseerd of de afgelopen x km ipv vorige rit?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
KingsOrange
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2019, 16:10

Halen jullie de accu eruit? Ik moet iedere dag op mijn werk de accu eruit halen om op te laden. Mogelijk “vergeet” de OMNI dan het vorig verbruik.
Vanochtend stond deze op 100% = 16 km.
Moet niet gekker worden :-)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

KingsOrange schreef: 29 okt 2019, 19:48 Mogelijk “vergeet” de OMNI dan het vorig verbruik.
Dus is de berekening waardeloos. Ik heb 's morgens wind in de rug en 's avonds op kop. Zo'n range zou perfect berekend kunnen worden na 5 minuten op basis van het verbruik over de laatste 5-15 minuten van de actieve rit. In mijn auto werkt die range-aanduiding dus absoluut perfect
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In mijn auto ook. En op mijn SP is die ook behoorlijk betrouwbaar (voor de oorspronkelijke capaciteit van de accu tenminste).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Ik denk eveneens dat de berekening weinig voorstelt. Onlangs kon ik in stand 1 432 km fietsen... lijkt me toch héél sterk.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Hoezo? Je hebt het niet geprobeerd? :bn:
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie