Terugroepaktie Stromer ST1 X

vinny
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2017, 15:57

Beste Stromers....

ik heb deze mail aangekregen van mijn dealer, zijn hier nog mensen bij die deze mail ontvangen hebben ??

Beste klant,

U kocht onlangs een Stromer ST1X bij ons.

We hebben bericht gekregen van Stromer dat de uitgeleverde fietsen even terug zouden moeten binnen komen voor het vervangen van een onderdeel aan de motor.
Om een verkeerde inbouwpositie van de motor respectievelijk de positie van de motoras te voorkomen en dus schade aan het frame preventief te verhinderen, moeten bij alle ST1 X-modellen reparatiehulzen gemonteerd worden.

Hou er rekening mee dat dit niet direct kan gebeuren. De fiets dient daarvoor even hier te blijven.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Mvg Vinny
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat zal om het plaatsen van het busje gaan waarvan je hier de foto's ziet.

Of deze terugroepactie door jouw dealer is geïnitieerd of door Stromer zelf, weet ik niet. Stromer had terugroepacties voorheen op de eigen website staan, maar die site hebben ze een tijdje terug veranderd en nu zijn deze er niet meer op terug te vinden.

Hoe dan ook: dat busje moet wel echt even geplaatst worden, dus het is heel erg goed van jouw dealer dat ze hun klanten daarover informeren. Het zou mij zelfs niks verbazen als Stromer hun dealers hier nog eens extra op geattendeerd heeft na dit voorval, waarbij een niet geautoriseerde fietsenmaker na het plakken van een band het achterwiel verkeerd heeft teruggeplaatst, met een defecte motor tot gevolg. (Overigens was bij deze Stromer het busje wel geplaatst, maar zonder dat busje is de kans nog veel groter dat het fout gaat.)

Waarom je ST1 X daar moet blijven voor deze operatie snap ik dan weer niet. Ik was erbij toen het busje bij mijn ST1 X werd geplaatst door Tommy van Qicq: het is binnen 2 minuten gebeurd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peter
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2017, 22:39

Ik heb een st1x sinds juni maar geen email van de dealer, geen nieuws van de dealer... kan je visueel iets vaststellen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan zijn dat jouw Stromer bij levering al voorzien was van dat busje. In onderstaand topic vind je de foto's van mijn ST1 X:

viewtopic.php?f=15&t=157#p1092

Dat is het busje waar je naar op zoek bent. Heb je dit niet, dan zou ik contact opnemen met je dealer. Heb je het wel, dan ben je good to go :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Hier ook geen bericht ontvangen dus het fietsje maar even gecontroleerd en bij mij zit inderdaad het busje al vanaf levering er standaard op. (denk ik, kan ook met het vervangen van de cassette gedaan zijn)
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Op mijn ST1x is het busje geplaatst door de dealer, tegelijk met het omleggen van de winterbanden ;-)
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
MRIG
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2017, 21:17

dit weekend kreeg mijn fiets de eerste onderhoudsbeurt, mijn fiets is van augustus en de fietsenmaker heeft dit weekend het busje geplaatst. Blijkbaar informeren niet alle fietsenmakers via een oproep email.
stromer ST1X 20" wit | 814Wh | bodyfloat Kinekt seat post 2.0 31.6 MM | handvatten Ergon GP2 L
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer heeft er in dit geval voor gekozen de dealers te informeren, en de dealers hun klanten te laten informeren.

In augustus was dit probleem al lang bekend bij de Stromer dealers, dus dat busje had er bij jouw Stromer bij aflevering al op moeten zitten (af fabriek of namontage bij dealer).

Als jij in de tussentijd een lekke achterband had gehad en het achterwiel eruit had moeten halen, wat wij volgens de handleiding als eindgebruiker gewoon mogen doen, dan had je het achterwiel per abuis verkeerd terug kunnen plaatsen, met als gevolg mogelijk een compleet defecte motor.

Ik vind dit dus niet zo'n superduper zet van je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Ik heb mijn Stromer ST1X nu van augustus en nog nooit iets mee aan de hand gehad.
Deze week dinsdag in het naar huis rijden van mijn werk in panne gevallen: motorstoring en kabeltjes van motor rond de as gedraaid. :aq miserie want nu ben ik te laat om zoontje af te halen.
Na opzoeken op het forum heb ik dit topic van de terugroepactie gevonden.
Blijkt dat de huls er nog niet op zat bij mijn ST1X :o Ik heb nochtans mijn fiets binnen gedaan begin november voor een eerste nazicht.
Daar hebben ze toen niks gezegd van een huls en hebben deze dus ook niet gemonteerd.
Ik dus mij dinsdagavond laten depanneren en het probleem meteen gemeld aan de dealer. Deze zei dat er idd een huls moest gemonteerd worden.
Ik heb hen ook verteld dat ik het probleem gevonden heb op dit forum.
Ze hebben (zeiden ze) een mail gestuurd, maar ik heb deze nooit gehad ( en ik controleer mijn mailbox elke dag!).
Ze zei dat de tekst die in het forum terug te vinden zelfs van hun kwam.
Ik zei dus dat mijn fiets twee weken geleden binnen is geweest voor nazicht. Ze zeiden toen dat ze het inderdaad vergeten na te kijken waren.
Nu kon het zijn dat er zelfs een nieuwe motor in mijn fiets moet ( kostelijke grap!)
Ik heb mijn fiets de dag nadien (woensdag) binnengegaan bij de dealer.
Ik heb nu een leenfiets ( ST1 ) meegehad omdat ik zei dat ik een fiets nodig heb voor woon-werk.
Ik wacht nog altijd op een antwoord of hij hersteld is. Het is nu zaterdag, hopelijk heb ik m'n ST1x snel terug want ik mis hem (zeker mijn spurcycle, lamp en mijn klikpedalen) al. Voor de rest rijdt de vervangfiets (ST1) ook zeer vlotjes.
Dus iedereen met een ST1x kan best eens nakijken of hij die huls al heeft, want dit kan voor grote problemen zorgen!
Hopelijk wordt alles hersteld onder garantie want ik vind niet dat ik hier ergens een fout in gemaakt heb.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als de dealer je gemaild heeft, dan moet de dealer de mail kunnen tonen waaruit dit blijkt.
Maar eigenlijk doet het er al niet meer toe, want de dealer heeft verzuimd om het busje alsnog te plaatsen bij de onderhoudsbeurt die daarna is uitgevoerd. Mij lijkt niet dat dit jouw fout is (om te beginnen sowieso al niet, want dit is een productfout van Stromer, en Stromer heeft ervoor gekozen om de oplossing uit te besteden aan de dealers).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie