De eerste valpartij is een feit

Het beste van twee werelden: een cross-over tussen de ST1 en de ST2.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 150
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Re: De eerste valpartij is een feit

Bericht door philipbo » 11 okt 2019, 00:21

Een afslaande fietser is altijd lastig, maar de big bens zijn inderdaad gewoon puur slecht op nattig wegdek. Andere sloffen eronder dus.

Coyote
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13

Re: De eerste valpartij is een feit

Bericht door Coyote » 12 okt 2019, 09:16

Big Ben slechte band .....? Ik rij reeds drie jaar zonder valpartijen, lek vrij en in alle weertype, ja, zelfs sneeuw en ijzel. Voor mij persoonlijk de juiste band. Volgens mij zelfs weinig goede alternatieven. Nietemin succes en laat effe wat weten indien je iets hebt gevonden. Succes :ay

Richard_1980L
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Re: De eerste valpartij is een feit

Bericht door Richard_1980L » 12 okt 2019, 22:54

Bedankt voor de tips, ik ga eens eerst gewoon weer dezelfde banden rijden.
het heeft misschien ook met automatisme te maken.
Ik rij al 20 jaar motor, waarbij de voorrem dus rechts zit...en koppeling links.
De linker knijp je in noodgeval volledig in en rechter niet...
Het ging allemaal heel snel, maar misschien moet ik de kabels verwisselen als dat kan
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley

Bram Roose
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 359
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Re: De eerste valpartij is een feit

Bericht door Bram Roose » 13 okt 2019, 07:47

Richard_1980L schreef:
12 okt 2019, 22:54
Bedankt voor de tips, ik ga eens eerst gewoon weer dezelfde banden rijden.
het heeft misschien ook met automatisme te maken.
Ik rij al 20 jaar motor, waarbij de voorrem dus rechts zit...en koppeling links.
De linker knijp je in noodgeval volledig in en rechter niet...
Het ging allemaal heel snel, maar misschien moet ik de kabels verwisselen als dat kan
Dit kan zeker Richard, ik zou het je zelfs aanraden, want instincten zijn moeilijk aan te passen door oefening, want in noodsituaties grijp je toch weer terug naar je reflexen. Bij jou zal dat je linkerrem zijn. Ik denk dat het ook onveilig is je nieuwe reflexen proberen aan te leren, want dan ga je weer onveilige situaties op je motor tegenkomen....

MIjn St3 werd geleverd met voorrem rechts en achterrem links. Ik reed naar huis op nat wegdek en wilde de fiets inremmen, tot mijn consternatie begon mijn voorband te slippen toen ik mijn rechterrem toekneep. Onmiddellijk teruggereden en dit laten wisselen. FM liet me weten dat dit gewoon kwestie is van wat je als klant wenst. Bij m'n ma haar ebike zit voorrem ook rechts, maar dat is minder gevaarlijk omdat die rem niet zo krachtig is dat ze het voorwiel kan blokkeren.
ST3 black 983wh

Richard_1980L
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Re: De eerste valpartij is een feit

Bericht door Richard_1980L » 13 okt 2019, 08:56

Ok, is dat verwisselen zelf te doen? Of krijg je dan storingen oid?
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 10344
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: De eerste valpartij is een feit

Bericht door Stromeur » 13 okt 2019, 10:34

Kabelloop controleren om te zien of je voldoende lengte hebt (ik weet het zo even niet meer bij de ST1 X). Zo ja, dan remsensorkabel en remleiding omzetten. De ST1 X heeft hydraulische remmen. Als je hier geen ervaring mee hebt, dan zou ik het aan de dealer overlaten, want je wil geen lucht in je systeem.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 466
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Contacteer:

Re: De eerste valpartij is een feit

Bericht door mboelis » 13 okt 2019, 11:21

Mijn ST3 is geleverd net de voorrem links. Als motorrijder vind ik dat heel irritant want ik rem hoofdzakelijk met de rechter hand. Bij de eerste beurt heb ik gevraagd de remslangen om te wisselen. Bij het ophalen vertelde de FM dat het niet lukt omdat een remslang te kort was. Welke tekort was ben ik vergeten. Volgende keer ga ik verder op in want ik wil weten welke te kort is. De voorremslang is wat makkelijker te vervangen dan achter.
/Marco
ST3 2019 (18/2 koop, 2/3 levering) Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 15,1 km,

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Berichten: 854
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Re: De eerste valpartij is een feit

Bericht door WFVst5 » 13 okt 2019, 18:04

Mazzel dat je geen integraal remsysteem hebt dan zit de linker voorschijf en achter op je rechtervoet :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨

Bram Roose
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 359
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Re: De eerste valpartij is een feit

Bericht door Bram Roose » 13 okt 2019, 19:36

mboelis schreef:
13 okt 2019, 11:21
Mijn ST3 is geleverd net de voorrem links. Als motorrijder vind ik dat heel irritant want ik rem hoofdzakelijk met de rechter hand. Bij de eerste beurt heb ik gevraagd de remslangen om te wisselen. Bij het ophalen vertelde de FM dat het niet lukt omdat een remslang te kort was. Welke tekort was ben ik vergeten. Volgende keer ga ik verder op in want ik wil weten welke te kort is. De voorremslang is wat makkelijker te vervangen dan achter.
Klopt niet want bij mij gewoon omgedraaid in ongeveer 15 minuten...
ST3 black 983wh

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2228
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: De eerste valpartij is een feit

Bericht door Daniel1975 » 13 okt 2019, 19:51

Net even bij mijn 3 gekeken: remleidingen komen centraal uit de stuurpen.
Ik zie hier geen enkele reden waarom het technisch niet zou kunnen. Met beetje geluk en netjes werken zelfs zonder ontluchten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast