De eerste valpartij is een feit

philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Een afslaande fietser is altijd lastig, maar de big bens zijn inderdaad gewoon puur slecht op nattig wegdek. Andere sloffen eronder dus.
Coyote
Pro
Pro
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13

Big Ben slechte band .....? Ik rij reeds drie jaar zonder valpartijen, lek vrij en in alle weertype, ja, zelfs sneeuw en ijzel. Voor mij persoonlijk de juiste band. Volgens mij zelfs weinig goede alternatieven. Nietemin succes en laat effe wat weten indien je iets hebt gevonden. Succes :ay
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Bedankt voor de tips, ik ga eens eerst gewoon weer dezelfde banden rijden.
het heeft misschien ook met automatisme te maken.
Ik rij al 20 jaar motor, waarbij de voorrem dus rechts zit...en koppeling links.
De linker knijp je in noodgeval volledig in en rechter niet...
Het ging allemaal heel snel, maar misschien moet ik de kabels verwisselen als dat kan
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Richard_1980L schreef: 12 okt 2019, 22:54 Bedankt voor de tips, ik ga eens eerst gewoon weer dezelfde banden rijden.
het heeft misschien ook met automatisme te maken.
Ik rij al 20 jaar motor, waarbij de voorrem dus rechts zit...en koppeling links.
De linker knijp je in noodgeval volledig in en rechter niet...
Het ging allemaal heel snel, maar misschien moet ik de kabels verwisselen als dat kan
Dit kan zeker Richard, ik zou het je zelfs aanraden, want instincten zijn moeilijk aan te passen door oefening, want in noodsituaties grijp je toch weer terug naar je reflexen. Bij jou zal dat je linkerrem zijn. Ik denk dat het ook onveilig is je nieuwe reflexen proberen aan te leren, want dan ga je weer onveilige situaties op je motor tegenkomen....

MIjn St3 werd geleverd met voorrem rechts en achterrem links. Ik reed naar huis op nat wegdek en wilde de fiets inremmen, tot mijn consternatie begon mijn voorband te slippen toen ik mijn rechterrem toekneep. Onmiddellijk teruggereden en dit laten wisselen. FM liet me weten dat dit gewoon kwestie is van wat je als klant wenst. Bij m'n ma haar ebike zit voorrem ook rechts, maar dat is minder gevaarlijk omdat die rem niet zo krachtig is dat ze het voorwiel kan blokkeren.
ST3 black 983wh
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Ok, is dat verwisselen zelf te doen? Of krijg je dan storingen oid?
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kabelloop controleren om te zien of je voldoende lengte hebt (ik weet het zo even niet meer bij de ST1 X). Zo ja, dan remsensorkabel en remleiding omzetten. De ST1 X heeft hydraulische remmen. Als je hier geen ervaring mee hebt, dan zou ik het aan de dealer overlaten, want je wil geen lucht in je systeem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Mijn ST3 is geleverd net de voorrem links. Als motorrijder vind ik dat heel irritant want ik rem hoofdzakelijk met de rechter hand. Bij de eerste beurt heb ik gevraagd de remslangen om te wisselen. Bij het ophalen vertelde de FM dat het niet lukt omdat een remslang te kort was. Welke tekort was ben ik vergeten. Volgende keer ga ik verder op in want ik wil weten welke te kort is. De voorremslang is wat makkelijker te vervangen dan achter.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mazzel dat je geen integraal remsysteem hebt dan zit de linker voorschijf en achter op je rechtervoet :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

mboelis schreef: 13 okt 2019, 11:21 Mijn ST3 is geleverd net de voorrem links. Als motorrijder vind ik dat heel irritant want ik rem hoofdzakelijk met de rechter hand. Bij de eerste beurt heb ik gevraagd de remslangen om te wisselen. Bij het ophalen vertelde de FM dat het niet lukt omdat een remslang te kort was. Welke tekort was ben ik vergeten. Volgende keer ga ik verder op in want ik wil weten welke te kort is. De voorremslang is wat makkelijker te vervangen dan achter.
Klopt niet want bij mij gewoon omgedraaid in ongeveer 15 minuten...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Net even bij mijn 3 gekeken: remleidingen komen centraal uit de stuurpen.
Ik zie hier geen enkele reden waarom het technisch niet zou kunnen. Met beetje geluk en netjes werken zelfs zonder ontluchten.
Plaats reactie