3x motor vervangen

Plaats reactie
De Bekker
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2019, 14:31

Beste Stromer vrienden !
Ben waarschijnlijk de enige ?
Maar ik heb pech met mijn nieuwe Stromer ST1 Agk. in Jan. 2019 !
Ik heb al een 3* nieuwe motor in mijn exemplaar zitten !
De 1* had een vervelende tik !
De 2* was een service motor ook niet ok!
Nu de 3* motor krijg ik ook niet afgesteld !
Bvb. vandaag rit gemaakt met vrienden van 120 km ,
En heb moeten afhaken , omdat de motor constant uitviel !
Voor een fiets van deze prijsklasse kan dit toch niet !! :dwarf: :aq :aq
Nochtans buiten die vervelende tik , was de 1* motor verder als perfect te omschrijven !
Had ik die maar gehouden ? Maar ik vondt de tik ook vervelend en niet aanvaardbaar !
Heeft er iemand ervaring met mijn probleem ?
Gr. De Bekker
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Bekker schreef: 11 aug 2019, 15:04 Maar ik heb pech met mijn nieuwe Stromer ST1 Agk. in Jan. 2019
ST1 of ST1X?
De Bekker schreef: 11 aug 2019, 15:04 Ik heb al een 3* nieuwe motor in mijn exemplaar zitten !
De 1* had een vervelende tik !
De 2* was een service motor ook niet ok!
Nu de 3* motor krijg ik ook niet afgesteld !
Het grootste voordeel van de Stromer garantie is ook meteen het grootste nadeel: binnen garantie wordt vrijwel elk defect onderdeel direct & zonder morren vervangen. Maar dat moet dus wel het juiste onderdeel worden vervangen.

De tik in je eerste motor: kan de motor zijn geweest, kan ook een probleem met de spaakspanning zijn geweest, met de remschijf, of iets totaal anders. Heeft de dealer dat allemaal nagelopen voorafgaand aan vervanging van de motor? Kwam het geluid "ergens" vanachter, of zat het geluid 100% zeker IN de motor?

Wat was er mis met de "service" van je 2e motor en wat bedoel je met "niet afgesteld" krijgen van de 3e motor? Ik neem aan dat de ondersteuning niet naar wens is? Dealers die niet verder kijken dan hun neus lang is, kijken bij elk probleem met de ondersteuning beschuldigend naar de motor, terwijl het net zo goed een probleem kan zijn met de TMM-sensor (hoofdverdachte nr. 1), remsensoren, bekabeling etc.

Dat je nu twee motoren verder bent waarbij de ondersteuning niet deugt, geeft mij de indruk dat het probleem niet in de motor zit, maar elders. Als dat zo is, dan zul je bij nieuwe motor nummer 10 dus nog steeds geen goede ondersteuning krijgen. De root-cause voor het defect zit weliswaar in je Stromer, maar dat het probleem almaar niet wordt opgelost, ligt mogelijk aan je dealer.

Wat gaat er precies mis met de ondersteuning? Bij welke snelheid krijg je problemen? Zie je foutmeldingen in de display? Heb je al geprobeerd of kalibreren het probleem oplost?

PS: Met iets minder uitroeptekens word je nog steeds serieus genomen ;)

Bericht afgesplitst naar eigen topic.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie