St1x 814wh

RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Weet niet of het verschil met de ST1X groot is?

Tja, altijd een beetje. Soms denk ik ook wel of ik niet beter een 2 of een 3 gekocht had. Maar ondertussen rij ik al geen 45 meer, maar een stuk rustiger, en heb nu duidelijk meer range.. Als je konstant snel wil rijden, en altijd de snelste wil zijn, moet je een 5 kopen.
Prijs vs wat je krijgt, is volgens mij de ST1X met grote accu de mooiste deal.
Als de rest is duizenden euro's duurder.
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Besteld. ST1X, Ocean Blue met de zwaarste batterij. 10-tal dagen wachten. Dan de plaat aan vragen!!! Kan mij iemand vertellen hoe dat precies werkt via WEBDIV? Normaal zou hij klaar zijn de 17de. Mijn verjaardag. Wachten zal lang duren. Mannen en gadgets.😎😎😁
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

mrstrom schreef: 30 jul 2019, 11:11
Dat is aardig ver hoor. Dan heb je de sensor laag staan en/of trap je zelf veel bij. Of je rijdt op een rustig tempo van 30-35. Als je zoveel mogelijk op de 45-48 gaat dan is ie echt wel leeg aan max. 60km. Ik ben zelf een redelijk getrainde fietser en rijdt voor ww zo snel mogelijk als gaat, sensor op 90% (een blokje terug).
En met ww verkeer wil je niet 30-35 rijden dan ben je bijna een uur bezig met die 28km.
Trapsensor staat hier standaard op 40%. Dat is voor mij voldoende om 45 km/h te rijden bij een ideale trainingshartslag voor mijzelf (120-140 bpm). Ik heb sinds drie maanden een nieuwe batterij, sindsdien heb ik meestal tussen de 10 en 20% autonomie over met wind op kop en 20-30% autonomie over met de wind in de rug, dat is voor een ww-rit van 54 km. Range schommelde tijdens die periode tussen de 62 en 83 km.

Gemiddelde snelheid is dan 35-38 km/h met wind op kop, 39-41 km/h wind in de rug. En de snelheden die ik hier weergeef zijn GPS-snelheden, je mag daar net geen 2 km/h bijtellen op de Omni. :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Vandaag eindelijk fiets kunnen halen. Eerste 25km zitten er op. Wat een ervaring. Onderweg naar huis met terugschakelen sprong de Omni ineens op recup en remde de fiets volledig af. Bijna naar stilstand.[img[/
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ena1968 schreef: 06 sep 2019, 21:50 Vandaag eindelijk fiets kunnen halen. Eerste 25km zitten er op. Wat een ervaring. Onderweg naar huis met terugschakelen sprong de Omni ineens op recup en remde de fiets volledig af. Bijna naar stilstand.[img[/
Toevallig lang de - knop ingedrukt gehouden op het stuur? :D Daarmee activeer je de recup namelijk...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Hopla. Soms is de uitleg simpel. Dát zal het wel geweest zijn. :oops: Maar ik moet nog veel ontdekken denk ik. Wat ik wel al gemerkt heb is dat de meer ervaren gebruikers, hun kennis vlotjes delen. :cool2:

Voor mij is het de eerste keer dat ik zoveel geld aan een fiets spendeer. Het is de bedoeling dat ik de basis van het onderhoud (ketting, banden enz.) zelf doe. Voor de rest reken ik óók een beetje op mijn FM. Tot nu toe is de ervaring super.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met je aanschaf.

Neem rustig de tijd om je bike te leren kennen, pak de handleiding er eens bij, en bedenk: dat-ie 45km/u kan wil niet zeggen dat dat ook meteen moet. Komt wel goed :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Daar ben ik weer 😁. Heb wat liggen spelen in de App. Juist een beetje gefietst en ik merk dat de ondersteuning veel minder is dan gisteren. Hoe hebben jullie de instellingen staan in stand 2? Ik geraak nu met moeite aan 32km/U. Terwijl ik gisteren vlot 45 haalde. Kan U mij eens uitleggen hoe ik precies moet kalibreren? Dat krijg je als je van alles wil proberen maar er niets vanaf weet 😁🤔
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

De optie om te kalibreren zit in het menu van de OMNI. Let op dat je in het scherm waar je de term Kalibreren ziet wel eerst Kalibreren moet aantikken voordat je op OK drukt. Kalibreren doe je zittend op je Stromer zonder je voeten op de trappers te laten rusten. Je kunt het ook doen als je naast je Stromer staat.

In de App kun je een aantal variabelen/parameters aanpassen. Als je de maximum snelheid naar beneden toe aanpast, dan zul je de 45 km/uur dus heel moeilijk gaan aantikken. In standje 3 heb je trouwens niks meer met die aanpassingen van doen. In standje 3 gaan alle parameters maximaal en moet je de 45 km/uur weer aan kunnen tikken.
Witte ST3 van maart 2019
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Ik ga dat kalibreren eens proberen want in stand 3 haal ik amper 32km/u. Dank U voor de snelle reactie. :ay
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Plaats reactie