Defecte motor

JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

update van de dag:
- antwoord van stromer gekregen, ze doen een coulance voorstel: 60% van de kosten willen ze op zich nemen als wijze van tegemoetkoming, ze zeggen dat er waarschijnlijk toch oncorrecte dingen gebeurt moeten zijn bij het terugplaatsen, ze willen me echter wel wat helpen door de kosten te drukken.
- Voor mij niet aanvaardbaar, een platte achterband zou me zo maar even 500€ kosten zo ...
- M'n dealer zei me dat het metalen buisje wel degelijk aanwezig was, toch was het wiel verkeerd teruggeplaatst, de bolle kant zat onderaan, de afgeplatte kant én kabels vanboven. De kabels zaten daardoor dus klem en te gespannen wat voor de kortsluiting zou gezorgd hebben.
- De hersteller doet moeilijk en erkent wel dat de kortsluiting waarschijnlijk bij hem ontstond, hij betwijfelt echter of de kabel niet al geplet zat op voorhand??!! (ik reed al 3000km zonder probleem, dit lijkt me dus straf!). Hij laat me nu al duidelijk horen dat hij er geen € wil aan spenderen. Hij zal z'n verzekeraar aanspreken maar wil er eigenlijk helemaal geen beroep op doen.
- M'n verzekeringsmakelaar neemt dus over en we zijn vertrokken ... Ik vrees dat ik lange tijd niet ga kunnen fietsen en dat is serieus balen! (ik dacht dat ik na een simpele platte band zo weer de baan op zou zijn ...). Ik sta terug in de file, mis de frisse lucht en moet weer regelmatig tanken ...
- De nieuwe motor is al onderweg, volgende week dus te installeren, ALS de verzekering het toelaat tenminste! Als de tegenpartij een expertise wil moeten we waarschijnlijk nog langer wachten! Ondertussen checkt m'n dealer alle kabels (kwestie van de nieuwe motor ook niet direct kapot te maken)

Weer een mindere dag dus, ik zie het momenteel niet zo rooskleurig in, er blijft veel twijfel over wanneer ik terug kan fietsen én wie de kosten zal betalen ...

Wordt vervolgd ....

Jonas
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Jonas,
Wanneer de fietsenmaker die dit mogelijk heeft veroorzaakt duidelijk te kennen geeft dat hij niet wil betalen zit er volgens mij niets anders op om hem eerst schriftelijk aansprakelijk te stellen. Geeft hem een redelijke termijn om over de brug te komen. Daarna zou ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Mocht je die niet hebben zou ik eens informeren bij een advokaat. Vaak wil een sommatiebrief van een advokaat wel helpen. De fietsenmaker weet dat hij iets fout heeft gedaan. Opzich kan dat elke fietsenmaker gebeuren maar dat wel zo sportief zijn om je fout toe te geven en zorgen dat alles goed komt. Ik kan mij haast niet voorstellen dat deze man hiervoor geen verzekering heeft afgesloten. Ja, misschien met een eigen risico, maar dat zijn bedrijfskosten.

Succes hoor.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

bedankt,
ik denk inderdaad dat hij wel een verzekering heeft maar hij wil de franchise duidelijk ook niet betalen...
Mijn rechtsbijstand is ondertussen ingeschakeld, zij nemen alle communicatie sowieso op zich.
Ik vind het inderdaad allesbehalve sportief, zeker omdat het zo duidelijk is dat de kortsluiting gewoon daar veroorzaakt is. Dan moet je er gewoon niet proberen onder muizen vind ik.
Enfin, het zal toch een strijd worden, bewijs maar eens dat het net door zijn toedoen komt dat er kortsluiting is.

Merci voor jullie steun!

Jonas
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Allereerst: ik vind het zeer coulant van Stromer dat ze 60% van de kosten op zich willen nemen voor iets wat een ongeautoriseerde dealer aan jouw Stromer heeft verkl**t. Echt heel erg netjes (en als ik eerlijk ben ook iets waar die fietsenmaker HEEL blij mee mag zijn).

Jammer dat de fietsenmaker zijn hakken in het zand zet voor iets dat hij zelf verkeerd heeft gedaan. En reken maar dat-ie het weet. Met dat omgekeerde tussenbusje is duidelijk dat het wiel er met aardig wat gewring ingedrukt is, en dan ook nog met kabels op de verkeerde plek. Hij wist dat-ie met een onbekende speed pedelec bezig was, en dan zulk werk afleveren: sorry, ik heb er geen goed woord voor over.

En juist daarom zou ik direct doen wat Lamkram adviseert, want de reactie van de fietsenmaker houdt geen pas: fietsenmaker schriftelijk en aangetekend aansprakelijk stellen, 2 weken de tijd geven om over de brug te komen, komt er geen passende reactie dan meteen rechtsbijstand/advocaat erop.

Natuurlijk is de fietsenmaker verzekerd voor dit soort schade. Het zal hem misschien een hap uit het eigen risico kosten, of een premieverhoging, maar dat is niet jouw probleem. Jij zult er hoogstens van geleerd hebben om je bike nooit meer naar een ongeautoriseerde dealer te brengen, maar eerlijk is eerlijk: bandje plakken, zo gek vind ik je beslissing niet.

Voor wat betreft de bewijslast en het verweer van de fietsenmaker dat dit defect er al had kunnen zitten: je brengt een perfect functionerende Stromer langs voor een lekke band en je krijgt een Stromer met een foutmelding en (daarna?) een gesloopte motor terug, waarbij na onderzoek door een specialist (duidelijk verhaal) is gebleken dat dit is veroorzaakt door een foutief teruggeplaatst wiel en bekabeling. Met andere woorden: als jouw Stromer al stuk was geweest vóórdat je hem binnen bracht, dan had je hem ook nooit lek gereden, en de énige reden dat dat wiel eruit is gehaald, is om de band te plakken...

Misschien beschik je nog over foto's waarop duidelijk te zien is dat de bekabeling op de juiste plek zit? Onderhoudsbonnetjes van de echte dealer etc.? Dan kun je die nog aanvoeren als extra bewijs.

Ook zou ik overwegen om de fietsenmaker aansprakelijk te stellen voor het volledige schadebedrag, niet de 40% die jij hoeft te betalen. Kun je daarna namelijk alsnog een schikkingsvoorstel doen.

Laat je niet ontmoedigen door de starre houding van de fietsenmaker! Heel veel succes!!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

Bedankt hoor Stromeur!

m'n rechtsbijstand zit er ondertussen al bovenop, Ik laat hen dus ook doen waar ze goed in zijn...
Het voorstel van stromer geldt voor mij, ze zullen dit heus niet aanbieden aan de verzekering van de hersteller, dat zal zéker over de volle pot gaan.
Ik zit niet zo in met zijn verhaal, ik ben ook geen zo'n rancuneuze mens.
Ik blijf vooral hopen op snel fietsen en een deftige afhandeling ipv gekibbel en gezever...

groeten,

Jonas
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JondeSTX schreef: 22 sep 2017, 21:39 m'n rechtsbijstand zit er ondertussen al bovenop, Ik laat hen dus ook doen waar ze goed in zijn...
Heel goed, dat voorkomt ook gekibbel en gezever.

Overweeg je niet om je Stromer in de tussentijd gewoon te laten herstellen? (Als je rechtsbijstand dat tenminste goed vindt, misschien willen ze eerst een schaderapport van de Stromer specialist?) Dat zou wel de fijnste manier zijn om je hier verder even niet meer druk over te hoeven maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

dat overweeg ik zeker hoor!
zodra ik groen licht krijg van hen ben ik weer vertrokken!!!
ik vrees alleen dat verzekeringen vaak erg traag werken...
en m'n geduld is nu al op! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja snap ik, dan kun je dit tenminste met 45km/u achter je laten bij de rechtsbijstand.

Je zou ze kunnen vragen wat ze precies nodig hebben voordat jij het herstel mag laten uitvoeren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Volgens mij is je grootste bezwaar dat je zonder fiets zit. Heeft je dealer wellicht een demofiets staan die je enkele weken kunt lenen of desnoods huren? Als mijn ST2s panne heeft en langere tijd moet wachten op herstel bijvoorbeeld vanwege te bestellen onderdelen, dan weet ik vrij zeker dat ik zo een Stromer mee krijg van mijn dealer, waarschijnlijk zelfs de ST2s-demo.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

.De hersteller doet moeilijk en erkent wel dat de kortsluiting waarschijnlijk bij hem ontstond,
Dan is het toch duidelijk.
Rechtbijstand inschakelen en een dwingende duidelijke brief door hen laten schrijven, of de resterende 40% betalen of rechtzaak aanspannen.
Het zou de eerste niet zijn die zegt geen € te willen betalen en die na zo'n brief wel degelijk over de brug komt.

Is er zichtbare schade aan de motoren of kabels.
Zijn de kabels maar op één plaats beschadigt?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie