Plots uitvallen

Plaats reactie
Daan1989
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2019, 08:43

Dag iedereen
Eerste berichtje hier; sinds februari dit jaar ben ik de trotse eigenaar van een stromer st1x 2018 waar ik al vele malen mee heen en weer naar mijn werk ben gepeddeld. Nu zo'n 2200 km op de teller. :cool2:
Zojuist is mijn fiets voor 1e servicebeurt bijd e FM geweest, maar sinds de fiets terug is valt hij in volle vaart regelmatig vanuit het niets helemaal uit en kan ik hem pas na een paar uur opnieuw opstarten. Iemand dit eerder gehad ? Ga hem toch maar weer retour brengen vrees ik ..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wel heel toevallig dat dit precies na een onderhoudsbeurt is gebeurd, ik zou er zeker mee teruggaan.

Uitvallen en het dan na een bepaalde periode ineens wel weer doen, daar heb ik tot nu toe alleen van gehoord als de motor in overtemp ging. Maar dan zie je ook een melding in je display. Als de motor voldoende is afgekoeld kun je weer verder.

Wat gebeurt er eigenlijk precies bij jouw ST1 X? Valt alleen de ondersteuning weg of gaat de Stromer helemaal uit? (Dus display ook uit?) Krijg je foutmeldingen in je display? Of zie je foutmeldingen in het servicemenu staan?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Even inbrekenen, mijn ST1X 2018 met 2300km viel vandaag ook ineens uit.
1e maal sinds ik hem heb.
Verschijnsel:
Ik reed in standje 2 rustig naast mijn partner met een gewone fiets.
De ondersteuning vile weg tot het laagste niveau (dus nauwelijks nog ondersteuning)
streepje ondesteuning stond op laagste niveau, mm of 3
Display was bevroren, ik kon niets meer instellen.
Reageerde ook niet meer op de knop onderaan.
Batterij uitgenomen en weer ongestoken, opgestart, en alles werkt weer.
Hoop dat die een eenmalige glitch is.
Daan1989
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2019, 08:43

De stromer gaat bij mij helemaal uit, dus de display gaat ook uit. Ik krijg geen foutmeldingen te zien
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Heb jij ook een elektrisch vergrendelde batterijhouder?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Gelukkig niet!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daan1989 schreef: 01 jun 2019, 08:49 De stromer gaat bij mij helemaal uit, dus de display gaat ook uit. Ik krijg geen foutmeldingen te zien
Ik zou denken aan een los contact ergens. Je zou nog in het servicemenu kunnen kijken (is officieel voor dealers) of daar foutmeldingen in staan die iets zeggen over het probleem:

- zet je fiets aan
- knijp de rechter remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechter remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Daan1989 schreef: 01 jun 2019, 08:49 De stromer gaat bij mij helemaal uit, dus de display gaat ook uit. Ik krijg geen foutmeldingen te zien
Accu, BMS, slecht contact tussen accu en fiets of slechte bedrading.
Plaats reactie