Op de fiets, staat er in de menu een instelling remmen, die je van laag naar hoog kunt verzetten, net als je trapsensor.
Wat doet dit nu eigenlijk? Remt je motor op je achterwiel als je een van de remmen gebruikt?
Ik ken het gebruik van de recup funktie, maar staat dit er niet los van?
instelling remmen
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Wat ik ervan begrepen heb, is dat je motor bij het bedienen van je rem, vooral bij een lange bergaf, gaat fungeren als dynamo en alzo ook als rem. Met de pijltjes kan je volgens mij de remkracht en de kracht sterkte van je dynamo instellen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
- TheWhiteRider
- Pro
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
- Locatie: Limburg, BE
Je hebt 2 soorten recup of "afremmen" op de motor:
- Als je 3 sec. op de - toets drukt, verschijnen er op de display pijltjes.
Door dan op de + en - toets te duwen kun je pijltjes meer of minder wit laten worden.
Hiermee regel je de "remkracht" en dus recup als je een lange afdaling hebt.
Deze blijft opstaan tot je weer 3 sec op de - toets hebt gedrukt.
- In de menu van de Omni kan je (enkel bij stilstand) bij remkracht instellen hoe sterk de fiets afremt bij het inknijpen van de remhendels.
Van de moment dat je de remsensor in de hendel bedient (als het remlicht gaat branden dus) ga je afremmen op de
motor.
Zelfs zonder de remblokjes te gebruiken.
Hou er wel rekening mee dat het afremmen een fractie van een seconde later begint dan dat je knijpt.
En dat het ook een fractie van een seconde langer blijft werken als je hendel los laat.
Dit laatste heb ik op max staan en gebruik ik altijd door ipv de fiets te laten uitbollen iets later beginnen te remmen.
Zo sta je toch nog tijdig stil en kan je de remblokjes sparen en de accu een beetje terug opladen.
- Als je 3 sec. op de - toets drukt, verschijnen er op de display pijltjes.
Door dan op de + en - toets te duwen kun je pijltjes meer of minder wit laten worden.
Hiermee regel je de "remkracht" en dus recup als je een lange afdaling hebt.
Deze blijft opstaan tot je weer 3 sec op de - toets hebt gedrukt.
- In de menu van de Omni kan je (enkel bij stilstand) bij remkracht instellen hoe sterk de fiets afremt bij het inknijpen van de remhendels.
Van de moment dat je de remsensor in de hendel bedient (als het remlicht gaat branden dus) ga je afremmen op de
motor.
Zelfs zonder de remblokjes te gebruiken.
Hou er wel rekening mee dat het afremmen een fractie van een seconde later begint dan dat je knijpt.
En dat het ook een fractie van een seconde langer blijft werken als je hendel los laat.
Dit laatste heb ik op max staan en gebruik ik altijd door ipv de fiets te laten uitbollen iets later beginnen te remmen.
Zo sta je toch nog tijdig stil en kan je de remblokjes sparen en de accu een beetje terug opladen.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Bike naam "Whitey"
Grappig dat jij daar goede ervaring mee hebt.
Ik heb het na een week uitgezet en vind het niet lekker rijden, je rolt nooit uit en is lastiger te doseren.
Ik heb het na een week uitgezet en vind het niet lekker rijden, je rolt nooit uit en is lastiger te doseren.
Ter aanvulling:TheWhiteRider schreef: ↑21 mar 2019, 15:16 Je hebt 2 soorten recup of "afremmen" op de motor: ..........
De recup werkt niet bij:
1. Temperatuur beneden 0 C°
2. Als de accu volledig geladen is.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik wil lekker vrij rollen, net als op een fiets.
Ik ook maar ik gebruik dan weer wel de recup-functie via de - knop als het me uitkomt.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3