instelling remmen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die foutmeldig wijst op een probleem met de TMM sensor. Ook een verwarde TMM sensor kan je Stromer laten afremmen op een moment dat jij daar niet om vraagt. Geef deze melding zeker ook even door aan je dealer, dan gaan ze dit voor jou in orde maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marijn541
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 16:12
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 5400

Dank je wel.Vietz gaat wanneer het kan-ben weleens druk-eerst op afstand uitlezen.In de app heb ik de remsensor op minimum gezet.Biedt geen van beide oplossing dan achterop de auto en naar Herveld. :D :bj
Stromer ST1x :ay Sinds 10-12-2018 met 814wh accu.(Ik ga voor goud).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is een dealer die prima aangeschreven staat, dus maak je geen zorgen: ze lossen dit sowieso voor je op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marijn541
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 16:12
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 5400

Jazeker.Dat lossen ze zeker op.Bij het fietsen krijg ik zelfs last van mijn knieën.Morgen breng ik de fiets weg.Maar ik kan het niet laten.Toch nog effe poetsen.Ik vraag me af,zou het door vocht komen?Een paar weken geleden regende het zo helftig.Alleen mijn onderbroek was droog.
Stromer ST1x :ay Sinds 10-12-2018 met 814wh accu.(Ik ga voor goud).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Even los van het feit dat een Stromer gewoon tegen regen moet kunnen: in het verleden hebben we twee issues gekend door vocht: defecte controller (ST1 X en in mindere mate ST2, ST2 S), of kortsluiting in de koplamp met als gevolg een defecte controller (ST1 X 2017). Maar deze defecten leidden niet tot de klachten die jij nu hebt.

Van een TMM sensor die het begeven heeft door regen heb ik nog niet eerder gehoord. Lijkt me ook stug, want die ligt gewoon open en bloot naast je cassette dus krijgt op elke Stromer continu het nodige aan vocht en derrie over zich heen. Een enkele keer hebben we wel gelezen dat ondersteuningsproblemen werden opgelost door de TMM sensor schoon te blazen.

Op basis van jouw problemen en de foutmelding denk ik: storing aan TMM sensor. Mogelijk kan je FM het softwarematig herstellen, of de TMM beter positioneren, of mogelijk wordt-ie vervangen. Oorzaak: nu nog niet te zeggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marijn541
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 16:12
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 5400

Ja ik heb er niet zo veel verstand van maar ik geef extra info.Maar dat de fiets nu niet lekker fietst moge duidelijk zijn.En in mijn dealer Vietz heb ik alle vertrouwen.
Stromer ST1x :ay Sinds 10-12-2018 met 814wh accu.(Ik ga voor goud).
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 26 mei 2019, 11:26 Even los van het feit dat een Stromer gewoon tegen regen moet kunnen: in het verleden hebben we twee issues gekend door vocht: defecte controller (ST1 X en in mindere mate ST2, ST2 S), of kortsluiting in de koplamp met als gevolg een defecte controller (ST1 X 2017). Maar deze defecten leidden niet tot de klachten die jij nu hebt.

Van een TMM sensor die het begeven heeft door regen heb ik nog niet eerder gehoord. Lijkt me ook stug, want die ligt gewoon open en bloot naast je cassette dus krijgt op elke Stromer continu het nodige aan vocht en derrie over zich heen. Een enkele keer hebben we wel gelezen dat ondersteuningsproblemen werden opgelost door de TMM sensor schoon te blazen.

Op basis van jouw problemen en de foutmelding denk ik: storing aan TMM sensor. Mogelijk kan je FM het softwarematig herstellen, of de TMM beter positioneren, of mogelijk wordt-ie vervangen. Oorzaak: nu nog niet te zeggen.
Ik heb vorige week vrijdagavond om de ketting en cassette te vervangen meteen de TMM-sensor gedemonteerd, de sensor en de bevestigingsplek met remmenreiniger schoongemaakt en met lucht droogteblazen en eigenlijk kwam er na 5000km weinig narigheid af. Monteer alles weer, en spuit het wel regelmatig in met DecoPro.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Marijn541
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 16:12
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 5400

Net in Herveld geweest en er zit een nieuwe sensor op.Hij gaat weer als vanouds. :hy: 8-)
Stromer ST1x :ay Sinds 10-12-2018 met 814wh accu.(Ik ga voor goud).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
John1982
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2019, 20:24

Als ik met m'n st3 48/h haal stopt de ondersteuning. Maar bij een goede bergaf (vb brug ) heb ik echt het gevoel dat hij afremt. Ik trap mij te pletter maar geraak bijna niet aan 50km/h. Ondanks de felle bergaf. Precies of de fiets loopt niet vrij en remt af. Zou dit zo zijn? Of is het gevoelsbedrog? Zijn er nog mensen die dit zo aanvoelen?
Oja, mijn remsensor staat op max, ik rem graag af op de motor ( als ik wil stilstaan he)
Plaats reactie