Aanloop perikelen ST1X

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

pcrispey schreef: 04 mar 2019, 08:35 Ik geloof niet in dat verhaal met die krimpkoos. Vocht raakt overal in ook al is er krimpkous rond.
Als er met de juiste producten wordt gewerkt en deze op de juiste manier worden aangebracht dan levert dit gegarandeerd een 200% waterdichte afscherming op ... bovendien heb ik uit verschillende eerdere posts op dit forum begrepen dat dit een behandeling is die de dealers op vraag van Stromer op diverse modellen zouden moeten uitvoeren.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
KingsOrange
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2019, 16:10

Even een korte update. De fiets is terug. De motor is vervangen. De fiets is ruim een week weg geweest en uitvoerig getest. Iedere dag hebben ze bij de dealer er een aantal kilometers mee gefietst. Keurige service. Erg tevreden. Netjes een bloemetje voor het ongemak. Niets dan lof.

Echter....
Ik was natuurlijk wel even benieuwd hoe de fiets zou fietsen.
De accu lading was wat laag dus voor het eten de fiets even op de lader gehangen.
Na het eten wilde ik even een rondje om de wijk.
Dus ik de schuur in... Tref ik de fiets aan met een firmware update die beschikbaar is. Raar... Waarom verschijnt dit precies nu en waarom is dit niet bij de dealer gebeurd/geïnstalleerd?

Enfin, de update maar geïnstalleerd en hierna een rondje gefietst. Het had een beetje geregend en wat kleine plasjes op de weg. Niks spannends eerlijk gezegd.
De fiets reed heerlijk. Tot de laatste 100 meter. Toen begon het licht te knipperen en hield de fiets erg in. Het was zwaar fietsen.
Op het scherm was de foutmelding E210207 verschenen.

Ik was nog geen 5 minuten weg geweest. :ck:

Het begint langzamerhand een lastig verhaal te worden dit. Ben in afwachting van een antwoord van de dealer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

KingsOrange schreef: 13 mar 2019, 20:32 Dus ik de schuur in... Tref ik de fiets aan met een firmware update die beschikbaar is. Raar... Waarom verschijnt dit precies nu en waarom is dit niet bij de dealer gebeurd/geïnstalleerd?
Misschien heeft de dealer niet gekeken of er een FW update was en komt die toevallig net nu binnen. Of ze hebben de FW wel gedownload, maar zijn vergeten om deze te installeren.
KingsOrange schreef: 13 mar 2019, 20:32 Op het scherm was de foutmelding E210207 verschenen.
Oi, niet leuk... Kan een probleem zijn met de motorkabel of met de controller. Hopelijk lost de dealer het snel op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KingsOrange
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2019, 16:10

Hopelijk lost de dealer het snel op.
Tja. Dat zou dan de derde keer binnen een maand zijn dat de fiets terug gaat naar de dealer.
Het is een hagelnieuwe fiets.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben er eerlijk gezegd nog steeds zeker van dat de dealer je Stromer wel probleemvrij krijgt, het is niet de eerste nieuwe Stromer waar we dit soort verhalen over lezen, helaas. Als het jou niet lekker zit dan kun je eigenlijk weinig anders doen dan nadenken over wat je wel zou willen. Dealer nog één kans geven? Koop ontbinden? Andere Stromer (met het risico dat het circus weer van voren af aan begint)?

Zelf zou ik het nog wel even aankijken, maar hoe lang iemand (jij in dit geval) hiermee door wil gaan is persoonlijk, want het is wel mega-frustrerend.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KingsOrange
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2019, 16:10

Je hebt een punt. De tweestrijd is behoorlijk aanwezig. Het is een geweldige fiets als die het doet.
Maar ik moet ook reëel zijn. De bedoeling was dat dit een alternatief zou worden voor de auto. Sterker nog, einde van de maand gaan mijn vrouw en ik 1 auto delen.
Mijn idee was dat deze fiets het Zwitserse zakmes zou zijn onder de fietsen. (toch ??). "The best a man can get" :bj
Vandaar ook mijn eerdere vraag om te zien hoe frequent zoiets nu onder de gebruikers voor komt. Zijn er Stromers bij die "honderden" kilometers rijden zonder meldingen, of komt het juist frequent voor en wordt het geaccepteerd?
Voor mij is het allemaal nieuw. Maar de realiteit is dat ik een product hebt gekocht welke binnen een maand 2 keer een week lang terug geweest is naar de leverancier en wellicht nu voor een derde keer?
Het houd me in ieder geval bezig...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

KingsOrange schreef: 13 mar 2019, 21:11 Mijn idee was dat deze fiets het Zwitserse zakmes zou zijn onder de fietsen. (toch ??). "The best a man can get" :bj
Ik heb nog geen enkel merk Speed Pedelec gezien dat volledig probleemvrij is. De Speed Pedelec is redelijk nieuw en met alle merken is wel wat. Maar dat praat het niet goed.

Uitvalpercentages van Stromers zijn niet bekend, daar kunnen we alleen maar naar raden. Ik kan zelf alleen spreken over de periode dat dit forum bestaat, dat is nu bijna twee jaar. Binnen garantie zit je bij Stromer retegoed: bij defecten wordt direct en zonder morren een onderdeel vervangen, en dat gaat net zo lang door totdat de issues verdwenen zijn. (Alleen dat "net zo lang doorgaan tot" duurt weleens langer dan het geduld van de eigenaar. Stromer/de dealers lijken zich dit niet altijd te realiseren, die gaan vrolijk door met onderdelen vervangen.)

Ik heb wel de indruk dat Stromer leert van fouten, maar het duurt soms lang voordat duidelijk is of een issue individueel of structureel is, en het duurt lang voordat een structureel issue is opgelost. Maar dat is niet specifiek iets van Stromer, dat gaat in de hele industrie zo.

Over de ST1 X: ik heb een 2017 model gehad. Ik was één van de eersten en daar is in de eerste 500km het nodige mee geweest. Toen de problemen eenmaal voorbij waren, waren ze wel definitief voorbij. De ST1 X 2018 is fors verbeterd t.o.v. het 2017 model en meldingen over problemen direct na levering zijn enorm afgenomen.

Hierna heb ik een ST2 S 2017 gekocht en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
KingsOrange schreef: 13 mar 2019, 21:11 Vandaar ook mijn eerdere vraag om te zien hoe frequent zoiets nu onder de gebruikers voor komt. Zijn er Stromers bij die "honderden" kilometers rijden zonder meldingen, of komt het juist frequent voor en wordt het geaccepteerd?
Er rijden veel meer Stromers duizenden kilometers zonder problemen rond, dan Stromers met problemen. Maar wat de verhouding precies is: geen idee. Open gerust een topic met een onderzoekje als je hier graag meer over wil weten.

Wat denk ik wel zo is, is dat opstartproblemen inmiddels bij relatief veel mensen worden geaccepteerd als iets dat erbij hoort, ook omdat ze online (o.a. via dit forum) al van tevoren hebben kunnen lezen dat dit kan gebeuren. Alleen dat maakt het niet minder frustrerend.
KingsOrange schreef: 13 mar 2019, 21:11 Voor mij is het allemaal nieuw. Maar de realiteit is dat ik een product hebt gekocht welke binnen een maand 2 keer een week lang terug geweest is naar de leverancier en wellicht nu voor een derde keer?
Ik denk inderdaad dat je weer langs moet. Vraag de dealer of ze ook ondersteuning aan Stromer willen vragen, omdat dit de derde keer is dat je op de stoep staat met problemen. Stromer kan jouw bike op afstand uitlezen en mee controleren of de dealer niks over het hoofd ziet.

Heel veel succes.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik kan het verhaal over de gehele industrie beamen: mijn Bulls Green Mover E45 heeft de eerste maanden ook de nodige problemen gehad, van uitvallen van ondersteuning tot aan te dunne spaken in het achterwiel. De frustratie die je noemt herken ik dan ook volledig. Alleen net op het moment dat ik begon te twijfelen of ik de fiets wel wilde houden waren opeens alle problemen weg. Sindsdien fiets ik al bijna 4 jaar zo goed als probleemloos rond.

Gezien wat ik hier in het algemeen allemaal lees, en dat je een dealer lijkt te hebben die echt zijn best doet ben ik er ook van overtuigd dat het goed gaat komen. Je moet wel voor jezelf scherp houden waar jouw grens is en wat jij allemaal accepteerd. En wees hierover duidelijk naar je dealer!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1589
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Er rijden veel meer Stromers duizenden kilometers zonder problemen rond, dan Stromers met problemen.
Das ni moeilijk, die met troubles rijden ni :mrgreen:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Mijn bulls lacuba e45 heeft in 13.500 km 1 x stilgestaan: lekke band. Verder geen problemen of storingen. Wel sommige slijtageonderdelen tijdelijk niet leverbaar (een tandwiel...) en na ongeval de voorvork twee w eken op moeten wachten. Maar dat zijn andere problemen dan storingen enz bij een nieuwe fiets... Ik zou er slecht tegen kunnen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie