Aanloop perikelen ST1X

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur schreef: 13 mar 2019, 21:11 Ik vind het briljant. Al was ik wel een beetje gewend geraakt aan het idee dat één van onze actievere forumleden Stromerloos is. Gelukkig hebben we ook FreddyH nog....
Polling schreef: 14 mar 2019, 16:24 Mijn bulls lacuba e45 heeft in 13.500 km 1 x stilgestaan: lekke band. Verder geen problemen of storingen. Wel sommige slijtageonderdelen tijdelijk niet leverbaar (een tandwiel...) en na ongeval de voorvork twee w eken op moeten wachten. Maar dat zijn andere problemen dan storingen enz bij een nieuwe fiets... Ik zou er slecht tegen kunnen.
Naast Freddy zijn er nog wel wat meer, bijvoorbeeld Peter. :D

PS: De quote van Stromeur komt uit een ander draadje.
Witte ST3 van maart 2019
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1589
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Mijn DIY (GIANT full suspension ATB 26") komt (uiteraard) nooit bij de FM. In het begin ook enkele minpuntjes gehad met de hardware maar die effectief aangepast (externe controller ipv interne controller) en daarna ...... niets, en >20000km storings vrij buiten een aantal lekke banden, normaal onderhoud als ketting, cassette, .. 1x BB en 1x voorvork en lagers in de achterbrug en dat in totaal voor nu al 35000km and rolling (ik had hiermee al 15000km gereden voor ombouw)
Externe Controller (45A@72V) : aan leverancier FET's gevraagd met een lagere RDSON (enkele € extra betaald, 80€ ipv 70€) en als aangekomen (voor gebruik), open geschroefd en alle stroom voerende printsporen (DC en alle 15 FET's) met extra koper gesoldeerd om verliezen te verminderen. Alle power verbindingen met Anderson 30A stekkers uitgevoerd. Hier een CA op gemonteerd om alles onder controle te houden en dat werkt al 7 jaar super. Nu de lease er aankomt ga ik moeten inbinden :cry: maar ga dan wel legaal... :mrgreen:
KingsOrange
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2019, 16:10

Inmiddels gaat hier het verhaal ook verder. De fiets gaat wederom terug naar de dealer. Het probleem is gelokaliseerd en meneer "Stromer" zelf komt langs om al het gerelateerde na te kijken en indien nodig te vervangen.
Er wordt echt serieus werk van gemaakt. Ondanks de ellende vind ik dit toch een prachtig lichtpuntje.
Het is inderdaad even een lange adem hebben.

Die zelfbouw fietsen heb ik ook voorbij zien komen op internet. Zoek maar eens op YouTube naar : "e bike 1500w".
Heb er in het begin zelfs nog over getwijfeld.
Als de fiets dan klaar is dan heb je wel een beest van een machine waar je ieder Stromer mee zoek rijd :-)

Alleen tja... Wat als er wat gebeurd...??? Dan heb je wel de poppen aan het dansen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

KingsOrange schreef: 15 mar 2019, 15:59 meneer "Stromer" zelf komt langs om al het gerelateerde na te kijken en indien nodig te vervangen.
Da's mooi, fietsen waarbij een technicus van Stromer zelf komt kijken zijn daarna typisch beter dan een nieuwe.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als de meneer Stromer langs komt die ik denk dat er langs komt, dan komt het 100% in orde met jouw bike! Die gaat door totdat de onderste steen boven is, and beyond. :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Koningsblauw
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2018, 14:53

Ik zit al meer als maand zonder mijn St1x heb nu wel een st2 als vervangfiets maar baal toch. Eerste stuk was een maand wachten tot levering, bleek de controller ook stuk nog eens twee weken wachten.

Ben wel tevreden van de service(vervangfiets en communicatie) bij de FM, maar de levertijden voor onderdelen lopen toch wel de spuigaten uit. Ook wel even moeten wachten op de stromer als vervangfiets had eerst een Riese Muller SP gekregen maar dat is niet echt vergelijkbaar.

Los daarvan fiets is 4,5 maand oud daarvan heeft hij de helft van de tijd bij de FM gestaan. Hopelijk komt hij volgende week terug zodat we terug onbezonnen kunnen stromeren.
KingsOrange
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2019, 16:10

Die van mij is morgen ook alweer twee weken bij de dealer. De reparatie is inmiddels uitgevoerd (al weet ik niet wat) en ze zijn hem nu uitvoerig aan het testen.
In de tussentijd hebben ze mij ook een Stromer ST2 te leen gegeven.
Deze gaat echt als de brandweer en ik heb er al bijna 600 km op de teller bij gezet.
Het is ontzettend balen dat de fiets zo lang weg is. We zitten in het zelfde schuitje geloof ik.
Er is heel wat discussie geweest op dit forum omtrent de storingen en je leest natuurlijk alleen de negatieve verhalen. Er zijn er ongetwijfeld genoeg die iedere dag storingsvrij rondrijden.
Maar ik denk dat we elkaar goed begrijpen. Het is niet leuk. Het is balen. Het is een hoop geld en als deze dan meer tijd bij de dealer staat dan in je eigen schuur dan is dat zuur.

De Riese Muller speed pedelec heb ik ook een keer gereden. Het versnellingen systeem vond ik maar 'raar' aanvoelen. Ik reed hem ook nog eens tijdens een storm. Met de wind mee ging alles prima maar wind tegen was de Stromer toch wel de grote winnaar.
Jasper
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2018, 08:50

Balen om te lezen. Ik heb sinds december vorig jaar een ST1X 2018, de rest van de winter mee doorgereden zonder problemen (ook met flinke buien, kou etc). Toevallig gisteren voor de eerste keer een foutmelding in de Omni, na opnieuw opstarten was dit weg. Ik heb er 1700km op gereden. Ik ben heel tevreden en hoop dat je snel op je ST1X kan rijden zonder de problemen.
KingsOrange
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2019, 16:10

De “KingsOrange” is inmiddels een kleine week terug en ik heb zo’n beetje een nieuwe fiets.

In overleg met Stromer het hele circuit vervangen, dus de motor, motorkabel die naar de controller loop, controller zelf, en de batterijaansluiting.

Dag 1 dat ik hem had schrok ik mij rot.
Op de zaak de batterij eruit gehaald en op de terugweg de fiets gestart en per direct een E21000B melding op het display.
De batterij nog een keer er uit en ingedaan en sindsdien ben ik storingsvrij.

Laten we hopen dat het hierbij blijft. Dat het probleem getackeld is en dat ik verder storingsvrij kan rijden.
Het is vermoeiend, frustrerend en vervelend. Voor beide partijen.

De dealer heeft het echt super gedaan. Ze voelde zich er behoorlijk rot erover.
Maar er lijkt nu toch echt licht aan het einde van de tunnel te komen (knock-on-wood)
We gaan het zien de komende tijd. Ik heb er vertrouwen in.
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hoi, ook van mij veel fietsplezier, en bedoel je 1e dag die 1e dag dat FM alles vernieuwd had?
Gegroet,
Wim
St7
Plaats reactie