Opladen lukt niet meer van buitenaf

Het beste van twee werelden: een cross-over tussen de ST1 en de ST2.
Plaats reactie
ikstromer
Rookie
Rookie

Opladen lukt niet meer van buitenaf

Bericht door ikstromer » 23 feb 2019, 15:30

Beste,

Ik kreeg een week terug de fiets terug van de dealer na een probleem met de controller. Ik wou de fiets opladen, maar dit lukt niet meer van buitenaf. Hopende dat het tijdelijk was, maar blijkbaar niet. Batterij reeds uit de fiets gehaald, maar niets helpt.

Lampje springt enkele seconden op oranje en daarna direct op groen (of de batterij nu 90% of 10% vol is, maakt niet uit). Denkt waarschijnlijk dat de batterij vol is. Op de controller verschijnt wel dat de fiets aan het opladen is, maar blijft steken op 62% (en de lader maakt geen lawaai, dus er wordt niet geladen). Na een tijdje gaat de fiets gewoon in slaapstand.

Indien ik de batterij uit de fiets haal, dan is er geen probleem. Dan laadt de batterij probleemloos. Ik zie niets verdachts aan de contactpunten van de batterij of dergelijke en voordien had ik deze problemen niet.

Enig idee wat het kan zijn? Haal de batterij niet graag uit in een niet beveiligde omgeving. :aq

Bedankt!

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Opladen lukt niet meer van buitenaf

Bericht door Stromeur » 23 feb 2019, 18:28

ikstromer schreef:
23 feb 2019, 15:30
een probleem met de controller.
ikstromer schreef:
Op de controller verschijnt wel dat de fiets aan het opladen is
De controller is een langwerpige print die in de schuine onderbuis zit. De display die in de horizontale bovenbuis zit verzonken is de OMNI.
ikstromer schreef:
Enig idee wat het kan zijn? Haal de batterij niet graag uit in een niet beveiligde omgeving. :aq
Als de accu buiten je Stromer wel oplaadt, dan kunnen we een defect aan de accu en de lader uitsluiten.

Aangezien er een reparatie is geweest aan je Stromer, vermoed ik dat er ergens een los contact is (ontstaan). Terug naar de dealer ermee lijkt mij het devies.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie