Kortsluiting bij plaatsen oplaadkabel.

Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo, nou ‘t wel vervelend dat zoiets gebeurt. Dat er geen zekering ingebouwd is verbaasd me wel!
Of zou dat geen zin hebben? In ieder geval bedankt voor t bericht, ik ga t controleren.
Gegroet Wim
St7
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

Nieuwe kastjes geplaatst op het werk voor oplader ... lag nog vol met ijzervijlsel. Dit kleeft overal aan en had bijna hetzelfde voor. PS ik sluit ook altijd eerst de kabel aan op de batterij en dan pas 220V erop (van 2017 af).
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Teddytejero schreef: 26 feb 2019, 15:45 Nieuwe kastjes geplaatst op het werk voor oplader ... lag nog vol met ijzervijlsel. Dit kleeft overal aan en had bijna hetzelfde voor. PS ik sluit ook altijd eerst de kabel aan op de batterij en dan pas 220V erop (van 2017 af).
Kan je van die kastjes eens een foto maken? Ik zou hier op het werk ok kastjes willen voorzien, ideeen welkom.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Als het over de 4 schroefjes van de bevestiging van het laadpunt gaat begrijp ik niet hoe je kortsluiting kan maken. Geen enkele komt in de buurt van + of -, stekker zit dieper. Zelfs bij kortsluiting zie ik geen probleem. De batterijlader is beveiligd en de BMS beveiligd de batterij, blijkt ook zo omdat nadien beide los van de fiets wel werken.
Plaats reactie