De rit from Hell

Het beste van twee werelden: een cross-over tussen de ST1 en de ST2.
geelfietsje
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41

Re: De rit from Hell

Bericht door geelfietsje » 27 jan 2019, 12:56

Die Zwitsers willen niet stil komen staan natuurlijk. De Stromer halen ze in de zon tevoorschijn!
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww :cool2:

Buzze
Expert
Expert
Berichten: 256
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Re: De rit from Hell

Bericht door Buzze » 27 jan 2019, 15:11

Het ontbreken van die krimpkousen op de model 2017 weten ze al meer dan een jaar. Vreemd dat dat op een 2018 nog altijd een issue kan zijn. Mijn FM plaatste die van zogauw hij dat wist standaard op elke nieuw te leveren fiets, of bij de oudere modellen wanneer die binnenkwamen voor onderhoud (of met een doorgebrande controller wanneer het al te laat was, zoals in mijn geval :mrgreen: )
Scheldelaan-Stromer

Lomito

Re: De rit from Hell

Bericht door Lomito » 27 jan 2019, 15:42

Barry schreef:
27 jan 2019, 12:32
...gek genoeg geen enkele Stromer, maar allemaal middenmotor-SP’s.
Dat is vrij logisch, middenmotoren draaien op relatief hoog toerental (vandaar ook de herrie die ze produceren) waardoor ze een hoger koppel kunnen produceren zonder warm te lopen. De achterwielmotor draait echter op relatief laag toerental (heerlijk stil) maar heeft daardoor minder koppel en loopt eerder warm. De middenmotor is daarom veruit de best toegeruste fietsmotor in bergachtig gebied.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2193
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: De rit from Hell

Bericht door Tomasj » 27 jan 2019, 16:24

Lomito schreef:
27 jan 2019, 15:42
Barry schreef:
27 jan 2019, 12:32
...gek genoeg geen enkele Stromer, maar allemaal middenmotor-SP’s.
Dat is vrij logisch, middenmotoren draaien op relatief hoog toerental (vandaar ook de herrie die ze produceren) waardoor ze een hoger koppel kunnen produceren zonder warm te lopen. De achterwielmotor draait echter op relatief laag toerental (heerlijk stil) maar heeft daardoor minder koppel en loopt eerder warm. De middenmotor is daarom veruit de best toegeruste fietsmotor in bergachtig gebied.
Ik denk dat het beste concept voor bergachtig gebied de opstelling van de speed ped is (een volledig apart opgestelde electromoto, met zijn eigen aandrijfsysteem van 't achterwiel)
Maar middenmotor voelt in ieder geval natuurlijker dan een achterwielmotor bij flinke klimmetjes (reageert iets sneller, en de gewichtsverdeling speelt ook een rol denk ik)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 18500 km
woon-werk 56 km enkel (Tienen - Genk)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten