Laad problemen bij opladen buiten de fiets

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

boomshakalak schreef: 05 dec 2018, 12:07 Als het blijft mislopen, vraag je een nieuwe fiets, simpel !
Dat zal helaas niet zo snel gebeuren.
boomshakalak schreef: 05 dec 2018, 12:07 Niet teveel eieren onder leggen bij uw FM, want het probleem kan niet blijven aanhouden e.
Helemaal mee eens. De dealer moet op zijn minst kunnen vertellen wat de status is van het foutzoeken, wat ze nu willen herstellen/vervangen en wanneer dit gereed is.

In de tussentijd zou je aan je dealer kunnen vragen of ze een leen-Stromer beschikbaar hebben voor je. (Bij alle goeie Stromer dealers is dit geen enkel probleem.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 05 dec 2018, 12:55
boomshakalak schreef: 05 dec 2018, 12:07 Als het blijft mislopen, vraag je een nieuwe fiets, simpel !
Dat zal helaas niet zo snel gebeuren.
boomshakalak schreef: 05 dec 2018, 12:07 Niet teveel eieren onder leggen bij uw FM, want het probleem kan niet blijven aanhouden e.
Helemaal mee eens. De dealer moet op zijn minst kunnen vertellen wat de status is van het foutzoeken, wat ze nu willen herstellen/vervangen en wanneer dit gereed is.

In de tussentijd zou je aan je dealer kunnen vragen of ze een leen-Stromer beschikbaar hebben voor je. (Bij alle goeie Stromer dealers is dit geen enkel probleem.)
Of eventueel proberen bij een andere FM die stromer verdeeld? Ik denk dat de garantie niet persoon bij de FM is, maar bij Stromer zelf?

Correct me if i'm wrong, maar als de FM niet deugd, ja dan zou ik al lang geprobeerd hebben, om een andere FM in te schakelen.

Groetjes
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Garantie op je Stromer is inderdaad niet gebonden aan de dealer, maar: een "adpotiedealer" kan kosten in rekening brengen voor het deel van het arbeidsloon dat niet door Stromer wordt vergoed bij herstel onder garantie (de garantie-onderdelen zelf zijn natuurlijk wel gratis).

Het wisselt hoe dealers hiermee omgaan. In België is b.v. een aantal dealers dat geen Stromers adopteert van een bepaalde keten vanwege prijsstunterij. En dat snap ik wel, die hebben geen trek in consumenten die voor de laagste prijs gaan shoppen bij de één en dan voor de beste service bij een ander aankloppen, terwijl die dealer niet de omzet van de verkoop heeft gehad. Je kunt nu eenmaal niet alles eisen als consument. Ik zie het er nog wel wel van komen in Nederland, want ook hier zijn enkele dealers actief die om diezelfde reden absoluut niet goed liggen bij de rest.

Zie voor meer informatie over adoptiedealers:

viewtopic.php?f=5&t=1215&hilit=adoptiedealer#p22803
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Moske schreef: 14 nov 2018, 09:45 Als ik batterijlader aansluit aan fiets gaat deze direct van oranje led naar groen ? Batterij laden uit stromer geen probleem STX 1 van 9/2018 morgen binnen bij FM :ay
Dit hebben meer mensen. Ik ook. Als de fiets aan staat gaat t laden wel goed. Als ie locked staat gaat t soms wel, soms niet goed. Iets met communicatie... Can-bus... Dat kunnen de technici op t forum uitleggen. Zijn meer draadjes over te vinden
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Moske
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2018, 10:09

Stromer afgehaald bij fm ,module (printplaatje) vervangen hopelijk nu verder zonder problemen :ay
Plaats reactie