Motorprobleem ST1X 2018

Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Marco Verkerk schreef: 27 okt 2018, 12:38 Als ik het goed lees heeft jou fietsnmaker via Stromer in 2 dagen voor jou een nieuwe motor geregeld.

Dit is nu service!

Ik ben dan ook van mening dat alleen klantgerichte bedrijven zullen overleven en goedkope dozenschuivers in deze maatschappij.
Inderdaad! Echt een meevaller :) Mijn complimenten aan mijn FM en Stromer voor het snelle afhandelen :ay
Tomasj schreef: 27 okt 2018, 13:17 Ik heb met mijn ST2 ook exact dezelfde problemen gehad. Het scooteren heb ik twee keer voorgehad, het blokkeren beperkt zich bij mij tot het stoppen van de ondersteuning, de fiets begon niet te remmen, snelheid bleef ook bij mij aangegeven en na 20 seconden startte de fiets opnieuw op. Die 'klak' heb ik wel nooit opgemerkt.
Bij mij heeft Stromer aangeraden om de Omni te vervangen . Dus eens in 't oog houden, zo weten we welke remedie werkt ;-)
Voorlopig doet de nieuwe motor wat hij moet doen, het sterk vibrerend geluid en gevoel in de trappers is ook verdwenen :D

Is het scooter probleem bij jouw fiets opgelost door de nieuwe omni?
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Aangezien het probleem bij mij eerder sporadisch optrad (gemiddeld gezien één keer per duizend km) gaat het even duren vooraleer ik dat kan bevestigen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tomasj schreef: 28 okt 2018, 09:22 Aangezien het probleem bij mij eerder sporadisch optrad (gemiddeld gezien één keer per duizend km) gaat het even duren vooraleer ik dat kan bevestigen.
Ik heb in ieder geval een nieuw probleem. De trapsensorinstelling heeft geen impact meer in standje 3. Standje 3 is dus vollen toebak. Ik had vanmorgen na enkele km in de smiezen dat onafhankelijk van de trapsensorinstelling (zelf 20%) de fiets steeds naar + 40 km/h versnelde ondanks de fikse tegenwind. Na 8 km had ik al 12% verbruikt (en mijn batterij-indicator blijft normaliter op 100% voor de eerste 5 km).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Te vroeg gejuigd :bh:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik blijf me verbazen over dat scooteren, dat komt toch regelmatig voor, en lijkt me echt zeer gevaarlijk (zeker als remmen nite zorgt voor uitschakelen van de ondersteuning).
De Stint wordt van de weg gehaald omdat er eentje spontaan ondersteuning bleef bieden en een vreselijk ongeval veroorzaakte in Oss, maar Stromers hebben een vergelijkbaar probleem en daar wordt weinig aan gedaan zo lijkt het...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 30 okt 2018, 11:07 De Stint wordt van de weg gehaald omdat er eentje spontaan ondersteuning bleef bieden en een vreselijk ongeval veroorzaakte in Oss, maar Stromers hebben een vergelijkbaar probleem en daar wordt weinig aan gedaan zo lijkt het...
Even los van het feit dat ik dat scooteren ook niet wenselijk vind en een beetje griezelig: de oorzaak van dat vreselijke ongeval met die Stint wordt nog onderzocht. Het lijkt me voorbarig om daarop vooruit te lopen en direct een vergelijking te maken met deze storing aan de Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

volgens mij is de oorzaak van de storing onduidelijk, maar de storing zorgde voor gaan rijden zonder dat er gas werd gegeven, dat noemen we bij een Stromer scooteren. Dat is de enige vergelijking die ik maak. Ik vind scooteren niet alleen onwenselijk, maar potientieel dermate gevaarlijk dat er gedegen en snel onderzoek nodig is.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 30 okt 2018, 13:02 de storing zorgde voor gaan rijden zonder dat er gas werd gegeven
Is dat zo? Dat wist ik niet, dat al vast stond dat dit aan de hand was.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Dat is in ieder geval wat ik uit de berichtgeving heb begrepen. mocht dit niet het geval zijn en ik het verkeerd begrepen hebben, dan heb je helemaal gelijk voor wat betreft de vergelijking.
Wat volgens mij nu onderzocht wordt, is de oorzaak van het scooteren van de Stint. iets met een kabelbreuk ofzo, voor zover ik het begrepen heb.

Uit Trouw:
"De stint blijkt tal van mankementen te vertonen. De kabel van de gashendel kan breken en een acceleratie van de bolderkar tot maximumsnelheid veroorzaken. De aanwezige handrem is daarbij niet krachtig genoeg om het apparaat tot stilstand te brengen. Alleen als het contact wordt uitgezet, is de kar tot stilstand te brengen, maar de onderzoekers achten dit geen ‘natuurlijke handeling in een noodsituatie’."
Ik vind dit dus echt vergelijkbaar met scooteren, zeker als het remmen niet zorgt voor stoppen van de ongewenste ondersteuning
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie