Eerste week achter de rug op de ST1x

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan zou ik de dealer vragen wat er met de Stromer aan de hand is
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

65km in stand 2 rond de 40 km/u en dan net wel/niet aankomen is netjes (lees: vind ik niet vreemd). Ik rij 50km enkele reis in stand 2 en op dagen als vandaag - met windkracht 4/5 zijwind - houd ik heen 16% over en terug bijna 30% (de weg terug dus net iets meer de wind mee). Wind kan je dus zomaar 20% kosten. Een nat wegdek kost overigens ook 5-10%. 65km kan maar het houdt niet over.

Ik denk dat het niet fijn fietsen wordt: je zult elke rit continu bezig zijn met je actieradius. Je zult met een gps moeten rijden om te weten hoever je nog moet (of zelf heel goed moeten kunnen inschatten hoeveel km je nog moet). Je kunt in jouw geval dan het volgende sommetje doen: ca. 1.5 * de nog te rijden afstand moet lager zijn dan het resterende accu percentage. Zo niet, moet je de ondersteuning en je snelheid verlagen. Dat is niet echt ontspannen rijden... maar het kan.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
FredWest
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2018, 07:59
Locatie: Waarder

De eerste week op de ST1X zit er op. Eerst was het wat wennen maar het wordt steeds meer genieten. Eerste beginnersfoutjes zitten er ook weer op. Even niet opletten en je zit in de berm. Let op dat je fietstas goed zit, het begon wel te tikken maar de oorzaak vond ik pas toen ik op mijn werk was. Vanavond keek ik even naar beneden en toen zag ik een sleutelbosje hangen. Gelukkig geen gevolgen gehad van mijn foutjes.

Vanmorgen wel begonnen met een foutmelding e 210208, na opnieuw opstarten was en bleef hij weg. Ben wel benieuwd wat dit voor foutmelding is maar heb het nog niet nagevraagd.

Ik ben erg blij met de dummy en het kapje van Jeroen, werkt geweldig en ik vind het een rustig gevoel dat de klep gewoon dicht staat (er staan bij ons meerdere fietsen in de schuur). Toen ik de voorzet zonnebril gebruikte merkte ik ook dat dit zorgt voor minder traanogen, nu dus ook een exemplaar met gele glazen aangeschaft voor de minder zonnige dagen.

En nu op naar een mooie tijd met de stromer.
Plaats reactie