Pagina 1 van 3

Motor tuning

Geplaatst: 16 aug 2017, 13:20
door stukke
Wanneer ik naar mijn werk fiets, moet ik lange, rechte, saaie stukken overbruggen :roll: Ik dacht mss via de motortuning er iets meer te kunnen uithalen (ik lees hier snelheden van 48km/h?). Ik heb al enkele keren "gespeeld" met de motortuning. Ik voel echter amper verschil.

Maar hoe ik het ook draai of keer, stand 3 wint altijd. Is dit ook zo wint stand 3 altijd?

Re: Motor tuning

Geplaatst: 16 aug 2017, 14:30
door Stromeur
Vuistregel: alle tuning in stand 2 op max in de Omni App = stand 3.
Je kunt ook op de display van je fiets de torque sensor nog op max zetten.

Over die snelheden van 48km/u: op een ST1 X haal je dat niet echt gemakkelijk, meer kans heb je met een ST2 of ST2 S, die hebben een sterkere motor. (Al rondt de ST2 S de snelheden wel wat meer dan boven af dan de ST1 X, dus het werkelijke verschil zal iets kleiner zijn.)

Er rijdt één forumlid rond op een ST1 X met hogere snelheden dan de gemiddelde ST1 X, maar die heeft een oudere ST2 firmware op zijn bike staan. Dat is door Stromer gedaan, maar Stromer doet dit niet meer.

Re: Motor tuning

Geplaatst: 16 aug 2017, 15:01
door Witte
Wat betreft snelheden, mijn huur ST2 van qicq reed max 45,4 km/u. Deze had een 841 Wh accu.
Mijn ST2 met 983 Wh accu haalt max 48 km/u.
Dit wordt redelijk ondersteund door mijn strava data.
Ik weet het alleen vast te houden met een relatief volle accu.
Daarna begint de ondersteuning terug te vallen. :d3:

Re: Motor tuning

Geplaatst: 16 aug 2017, 15:11
door stukke
Ok, dit is duidelijk. Dank je wel :ay

Re: Motor tuning

Geplaatst: 16 aug 2017, 15:33
door Awv
Vandaag geprobeerd om soepel te rijden..hoge trapfrequentie, minder kracht. Dan bij windstil weer max 40-41 op ST1x.
Voor 45...harder trappen

Re: Motor tuning

Geplaatst: 16 aug 2017, 15:55
door Lomito
Met een ST2 s kost het geen extreem grote inspanning om op 48 km/uur te komen maar je moet wel flink rondtrappen, vandaar ook mijn zoektocht naar een groter voorblad. Met wind mee haal ik zelfs snelheden tot 49-50 km/uur, vanaf 48 km/u neemt de ondersteuning geleidelijk af. De werkelijke snelheid ligt ongeveer 2-3 km/uur lager (gecheckt met GPS).

Re: Motor tuning

Geplaatst: 10 feb 2019, 20:14
door crispijn
Ik zie het verschil in snelheid niet zo tussen de st1x en st2. Haal op mijn st1x met extra inspanning de 49km/h, maar de kruissnelheid licht zonder wind op 43km/h

Re: Motor tuning

Geplaatst: 10 feb 2019, 20:24
door Tomasj
crispijn schreef: 10 feb 2019, 20:14 Ik zie het verschil in snelheid niet zo tussen de st1x en st2. Haal op mijn st1x met extra inspanning de 49km/h, maar de kruissnelheid licht zonder wind op 43km/h
Indien je een iets of wat geoefend fietser bent, is het ook met de ST1X goed doenbaar om die 48,5 km /h op de teller te laten verschijnen. Met de ST2 is het in theorie wat makkelijker omdat die snelheid te halen.

Re: Motor tuning

Geplaatst: 10 feb 2019, 20:30
door Stromeur
Ik heb een ST1 X gehad en rijd nu een ST2 S. Op beide haal ik 45km/u (GPS gemeten), maar op de ST2 S wel ietsje makkelijker.

Het grote verschil ga je merken wanneer de omstandigheden tegen werken, omdat de motor van de ST1 X een lagere torque heeft. Op mijn ST1 X (2017 model) zakte bij windkracht 4 a 5 de snelheid al rap terug naar 37km/u. Op mijn ST2 S (2017) kan ik dan nog steeds zo rond de 43km/u rijden.

Re: Motor tuning

Geplaatst: 11 feb 2019, 10:22
door Blizzard
Stromeur schreef: 10 feb 2019, 20:30

Het grote verschil ga je merken wanneer de omstandigheden tegen werken, omdat de motor van de ST1 X een lagere torque heeft.
Klopt helemaal, normaal gesproken rijdt ik mijn woon-werk ritjes met 40 km/h gemiddeld volgens de Garmin. Echter zaterdag eind middag, vol wind op de kop. Ik moest mij erg in het zweet trappen om de 35 km/h gemiddeld te halen. En bij aankomst thuis was er nog 30% capaciteit over op 20 kilometer (kleinste accu)... :shock:

Groet,
Henk